För ett tag (ca 2 veckor) sedan så installerade jag XenServer.
Jag drog igång en Minecraft server som jag och några vänner spelade på rätt flitigt.
Nu idag när jag skulle dra igång VM (minecraft servern låg på en VM), så kan jag varken komma åt den via XenCenter eller IRL.
Det står att lösenordet är fel eller något sånt. Men jag är helt säker på att det är rätt eftersom jag både antecknat lösenordet och loggat in med samma dagarna innan.
Hur ska jag lösa det här? Vill gärna komma åt världen så jag kan lägga över en backup av den. Det är ju surt att så många timmars spelande har försvunnit.
När jag ska starta VM:en så får jag tapdisk failure. Vet inte hur jag ska göra riktigt.
Jag får ta och googla lite på det.
Hoppas bara att jag gör rätt så jag inte förstör massor med data. Vill helst få igång det är så jag kan göra backup på filerna. Senaste backupen var ju ca 1 vecka innan. Men då hade vi ändå byggt ganska mycket efter det.
Om någon sitter på en lösning kan ni gärna berätta
Tja, vet inte riktigt vad XenServer kör för filsystem, samt filändelse på de virtuella diskarna.
Om XenServer kör typ jfs/zfs eller dylikt kan du kanske montera volymen på en annan linuxburk.
Sen försöka plocka ut den virtuella hårddisken, har den dock gått åt skogen så är det rätt illa.
Tror att försöket att fixa just XenServern är ganska meningslöst, men att få ut filer på ett eller annat sätt från diskarna borde inte vara omöjligt.