Gammalt DELL tangentbord funkar inte på min nybyggda dator

Permalänk
Medlem

Gammalt DELL tangentbord funkar inte på min nybyggda dator

Hej , jag har ett gammalt dell tangentbord liggandes , älskar verkligen det riktigt skönt oh lira på men nu e det så att den har ett runt uttag och jag har ett sånt runt uttag på datorn också , men när jag ska koppla in den så händer inget tangentbordet funkar inte , inga drivrutiner installeras , ingenting alls helt enkelt.

mvh Jakke

tacksam för hjälp!

Permalänk
Skrivet av jakke567:

Hej , jag har ett gammalt dell tangentbord liggandes , älskar verkligen det riktigt skönt oh lira på men nu e det så att den har ett runt uttag och jag har ett sånt runt uttag på datorn också , men när jag ska koppla in den så händer inget tangentbordet funkar inte , inga drivrutiner installeras , ingenting alls helt enkelt.

mvh Jakke

tacksam för hjälp!

Kopplar du in tangentbordet med datorn avstängd eller inte?

Min erfarenhet är att när man använder Ps/2 gränssnittet måste tangentbordet vara inkopplat vid bootning.
Du kan väl testa det?

/ Malcolm

Visa signatur

|Citera För Svar|

Main: Silverstone Temjin TJ08B-E : Seasonic X-460FL : i5 3570k : Gigabyte GA-Z77-D3H : Samsung 830 256 GB :Vengeance 2x4 GB LP : Blu-ray brännare Server: FD Array R2 : PicoPSU : Asus E35M1-I Deluxe : Corsair 2x2 GB : WD Scorpio Blue 160GB : 4 x WD/Seagate 2 TB Green Övrigt: Eizo F2331 : BenQ V2210 : MS Sidewinder X4, Intellimouse 3.0 och Logitech G930

Permalänk
Medlem
Skrivet av malcolmgranberg:

Kopplar du in tangentbordet med datorn avstängd eller inte?

Min erfarenhet är att när man använder Ps/2 gränssnittet måste tangentbordet vara inkopplat vid bootning.
Du kan väl testa det?

/ Malcolm

Tack , återkommer med hur det har gått senare tack så mycket

Permalänk
Medlem