QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem

Nu har jag kollat runt mycket på dessa skärmar, och har bestämt mig för att köpa en snart.

Det jag inte vet är om jag ska ha matte eller glossy...

I dagens läge har jag en glossy, kan vara riktigt drygt på dagen, då jag sitter med fönstret 2.5 meter bakom mig.

Det jag oroar mig för att ta matte, är att glossy verkar vara bättre på filmer i mörkt rum. Eftersom jag älskar film och serie och ser det i princip varje kväll, vet jag inte vad som är mest värt.

Sedan lirar jag spel på dagarna ibland, vilket jag HATAR min glossy skämr för jag ser inte ett skit...

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Nu har jag kollat runt mycket på dessa skärmar, och har bestämt mig för att köpa en snart.

Det jag inte vet är om jag ska ha matte eller glossy...

I dagens läge har jag en glossy, kan vara riktigt drygt på dagen, då jag sitter med fönstret 2.5 meter bakom mig.

Det jag oroar mig för att ta matte, är att glossy verkar vara bättre på filmer i mörkt rum. Eftersom jag älskar film och serie och ser det i princip varje kväll, vet jag inte vad som är mest värt.

Sedan lirar jag spel på dagarna ibland, vilket jag HATAR min glossy skämr för jag ser inte ett skit...

I dit fall verkar valet vara en matt skärm. Detta då en glossy är att föredra (enligt mig) när man inte har problem med ljus men helt hopplös när man har problem med ljus. Det är dock en mindre skillnad mellan de båda när det är mörkt än skillnaden när det är ljust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

I dit fall verkar valet vara en matt skärm. Detta då en glossy är att föredra (enligt mig) när man inte har problem med ljus men helt hopplös när man har problem med ljus. Det är dock en mindre skillnad mellan de båda när det är mörkt än skillnaden när det är ljust.

Mh, läste runt lite mer om det. Så blir en matte när jag beställer!

Tack för ett snabbt svar!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Nu har jag kollat runt mycket på dessa skärmar, och har bestämt mig för att köpa en snart.

Det jag inte vet är om jag ska ha matte eller glossy...

I dagens läge har jag en glossy, kan vara riktigt drygt på dagen, då jag sitter med fönstret 2.5 meter bakom mig.

Det jag oroar mig för att ta matte, är att glossy verkar vara bättre på filmer i mörkt rum. Eftersom jag älskar film och serie och ser det i princip varje kväll, vet jag inte vad som är mest värt.

Sedan lirar jag spel på dagarna ibland, vilket jag HATAR min glossy skämr för jag ser inte ett skit...

Vilken beställde du? funderar på att lägga en också men funderar på en Crossover då de har mycket bättre ställ än vad QNIX har, verkar som att alla byter ut den endå iof kanske inte spelar någon roll...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Det finns typ 2 saker som hindrar mig att från köpa denna skärm:

1. Vilken kabeljävel borde jag köpa? Det snackas lite om kablar då och då men jag har aldrig sett en länk postas på en bra DVI kabel.
2. Om du bläddrar ner lite till "Compatibility of VGA" på den här sidan: http://www.ebay.com/itm/121110804377?ssPageName=STRK:MEWNX:IT... så är inte GTX 660 med i listan, betyder det att skärmen inte kommer funka med ett GTX 660 eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Det finns typ 2 saker som hindrar mig att från köpa denna skärm:

1. Vilken kabeljävel borde jag köpa? Det snackas lite om kablar då och då men jag har aldrig sett en länk postas på en bra DVI kabel.
2. Om du bläddrar ner lite till "Compatibility of VGA" på den här sidan: http://www.ebay.com/itm/121110804377?ssPageName=STRK:MEWNX:IT... så är inte GTX 660 med i listan, betyder det att skärmen inte kommer funka med ett GTX 660 eller vad?

1. Det följer med en kabel. Om du inte ska jaga max överklockning så duger den alldeles utmärkt (min skärm klarar lätt 110Hz med medföljande kabel.)

2. Alla kort med Dual link DVI-I eller DVI-D utgång (det krävs en dual-link DVI-D kabel, DVI-I kabel fungerar inte) och som klarar av att skala om bilden fungerar utmärkt. Vissa äldre kort kan så vitt jag förstått det inte skala om bilden utan drivrutiner och kan därför inte visa bild i ex bios med denna skärm. Alla nyare kort skall fungera utmärkt.

Permalänk
Skrivet av era909:

1. Det följer med en kabel. Om du inte ska jaga max överklockning så duger den alldeles utmärkt (min skärm klarar lätt 110Hz med medföljande kabel.)

Jag vet, jag tänkte jaga max överklockning (120 Hz), så jag behöver en bättre kabel.
Så vilken ska jag köpa? Folk snackar om AWG 24, men det är nåt USA exklusivt skit, var kan jag importera den? Eller finns det nåt enklare sätt att köpa en bra kabel?
Man tycker ju att det borde finnas en hyfsad DVI kabel inom Sveriges gränser.. märkligt det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag vet, jag tänkte jaga max överklockning (120 Hz), så jag behöver en bättre kabel.
Så vilken ska jag köpa? Folk snackar om AWG 24, men det är nåt USA exklusivt skit, var kan jag importera den? Eller finns det nåt enklare sätt att köpa en bra kabel?
Man tycker ju att det borde finnas en hyfsad DVI kabel inom Sveriges gränser.. märkligt det där.

Om du hade sökt, eller bara kollat 1 sida tillbaka i tråden så hade du sett "Humbuk´s" svar på just denna frågan.

http://www.kjell.com/sortiment/dator...k-kabel-p98175

http://www.kjell.com/sortiment/dator...bel-3-m-p69213

För övrigt fungerar den medföljande DVI kabeln hur bra som helst för min del, stabila 120hz och jag är övertygad om att den klarar en hel del till, så köp inget förens du själv testat, det är mitt råd!

Har man sedan ett fönster i ryggen så rekommenderar jag definitivt "matte" versionen, har själv "glossy" men dock inget fönster som sätter käppar i hjulet! "Matte" är dock väldigt nära "glossy" i mina ögon, då det är en väldigt "fin" coating så dem borde nästan döpa om det till "semi-glossy" eller något åt det hållet, så oroa er inte för det!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem

Har kollat mycket på dessa sidor nu och länkar. Det som hindrar mig att beställa är kvaliteten på skärmen, det är böjda ramar, en himla massa blb och döda pixlar. Visst, blb existerar på skärmar man beställer här också men inte i samma utsträckning som med dessa.
Och sedan att börja mecka och tejpa en ny skärm, det får mig att rysa av "Asienkvalite"!?
Så det blir nog att beställa en här men, lycka till, er som beställer dessa Korea skärmar!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Har kollat mycket på dessa sidor nu och länkar. Det som hindrar mig att beställa är kvaliteten på skärmen, det är böjda ramar, en himla massa blb och döda pixlar. Visst, blb existerar på skärmar man beställer här också men inte i samma utsträckning som med dessa.
Och sedan att börja mecka och tejpa en ny skärm, det får mig att rysa av "Asienkvalite"!?
Så det blir nog att beställa en här men, lycka till, er som beställer dessa Korea skärmar!

Fast var har du hittat att det är mer BLB generellt sett? De jämförelser jag har sett och sett till min egen Qnix är det mindre än genomsnittlig skärm köpt här.

Jag har heller inte skruvat något i min och den fungerar felfritt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Fast var har du hittat att det är mer BLB generellt sett? De jämförelser jag har sett och sett till min egen Qnix är det mindre än genomsnittlig skärm köpt här.

Jag har heller inte skruvat något i min och den fungerar felfritt.

Grattis då har du haft tur! Jag har jämfört polarens QX2710 med Asus (min PB278Q) och Samsung mm.(i butik) och där är det mindre BLB, MEN på en polares Dell och hans Samsung så var det lika eller mer BLB.
Men efter att ha läst här så verkar det ju som om nästan alla funderar på att öppna och fixa BLB för att det är för mycket! Jag tycker det verkar för osäkert att handla dessa skärmar Qnix och X-star när det första man kanske måste göra är att öppna skärmen och tejpa, låter lite hemmabygge i Korea källaren i mina öron.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Grattis då har du haft tur! Jag har jämfört polarens QX2710 med Asus (min PB278Q) och Samsung mm.(i butik) och där är det mindre BLB, MEN på en polares Dell och hans Samsung så var det lika eller mer BLB.
Men efter att ha läst här så verkar det ju som om nästan alla funderar på att öppna och fixa BLB för att det är för mycket! Jag tycker det verkar för osäkert att handla dessa skärmar Qnix och X-star när det första man kanske måste göra är att öppna skärmen och tejpa, låter lite hemmabygge i Korea källaren i mina öron.

Fast det är inte mer BLB på de här än vad det är på skärmar du köper i Sverige, på många är den BLB som finns ganska lätt fixad genom tejpning. Men det skulle du behöva göra på den svenska skärmen också om du nu stör dig så mycket på det.

Sen vet jag inte hur mycket tur jag har haft, ser du många med stora problem med sin skärm här i tråden? Kan ju jämföra med gnälltråden där en kille fick döda pixlar mitt i sin ASUS skärm köpt genom Komplett (var det väl?) där han betalat runt 4 papp.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DatorMuppen:

Grattis då har du haft tur! Jag har jämfört polarens QX2710 med Asus (min PB278Q) och Samsung mm.(i butik) och där är det mindre BLB, MEN på en polares Dell och hans Samsung så var det lika eller mer BLB.
Men efter att ha läst här så verkar det ju som om nästan alla funderar på att öppna och fixa BLB för att det är för mycket! Jag tycker det verkar för osäkert att handla dessa skärmar Qnix och X-star när det första man kanske måste göra är att öppna skärmen och tejpa, låter lite hemmabygge i Korea källaren i mina öron.

Skulle säga att denna har lika lite eller mindre BLB än många andra skärmar jag använt, både privat och i jobbet.
Så jag håller inte med dig..

Skulle man nu få ett ex med mycket BLB är den ju inte så kul, och skicka tillbaka blir kanske svårt, eller iaf svårare än att ta det genom svensk åf som säljer Asus, LG, HP, Samsung osv... men priserna är därefter.

Tror dock inte att säljarna av dessa skärmar skulle nekat dig en retur, utan du hade nog gärna fått skicka tillbaka den - men du själv hade fått stått för porto. (Det får man även hos vissa svenska ÅF, Komplett tex.) men det är väl billigare att skicka 10kg till Stockholm än 10kg till Korea..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Fast det är inte mer BLB på de här än vad det är på skärmar du köper i Sverige, på många är den BLB som finns ganska lätt fixad genom tejpning. Men det skulle du behöva göra på den svenska skärmen också om du nu stör dig så mycket på det.

Sen vet jag inte hur mycket tur jag har haft, ser du många med stora problem med sin skärm här i tråden? Kan ju jämföra med gnälltråden där en kille fick döda pixlar mitt i sin ASUS skärm köpt genom Komplett (var det väl?) där han betalat runt 4 papp.

Ursäkta då, jag bara konstaterar vad jag har läst här och sett på länkar om dessa skärmar. Skulle det vara för mycket på en jag köpt här så skickar jag tillbaka den.
Och det är inge gnäll, om han gnäller om sin Asus det skiter jag i.....
Jag är bara väldigt tveksam om kvaliteten hos dessa när jag såg han på youtube som öppnade den, för pengarna så kanske man inte kan räkna med mer?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Vilken beställde du? funderar på att lägga en också men funderar på en Crossover då de har mycket bättre ställ än vad QNIX har, verkar som att alla byter ut den endå iof kanske inte spelar någon roll...

Väntade på överföring till Paypal, men nu är denna beställd:http://www.ebay.com/itm/111078161308?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#payId

Nu är det bara vänta och hoppas på ett bra exemplar - kommer väl med update när jag fått den!

Kommer nog bli en bra uppgradering från min gamla Dell SP2009W med 1680x1050

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Ursäkta då, jag bara konstaterar vad jag har läst här och sett på länkar om dessa skärmar. Skulle det vara för mycket på en jag köpt här så skickar jag tillbaka den.
Och det är inge gnäll, om han gnäller om sin Asus det skiter jag i.....
Jag är bara väldigt tveksam om kvaliteten hos dessa när jag såg han på youtube som öppnade den, för pengarna så kanske man inte kan räkna med mer?

Jag menar inte alls att du gnäller, jag tycker bara att du ger en felaktig beskrivning av skärmarna och vill inte att någon som funderar på att köpa tar det för en riktig beskrivning.

Att plasten runt skärmen knakar, att den ibland buktar lite och att foten är lite seg är ingenting som påverkar funktionen nämnvärt. Möjligen kan det göra att den får lite mer BLB som går att åtgärda.

När det gäller "kvaliteten" vet jag inte riktigt vad du menar. Plasten som håller fast den? För panelen är det inga fel på! Men det är ju upp till var och en, för mig var inte en bättre fot och en skärm som inte knakar när man vrider på den (vilket jag inte gör) inte värt 2500:- extra, om det är det för dig, kör i vind.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ostbiten:

Väntade på överföring till Paypal, men nu är denna beställd:http://www.ebay.com/itm/111078161308?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649#payId

Nu är det bara vänta och hoppas på ett bra exemplar - kommer väl med update när jag fått den!

Kommer nog bli en bra uppgradering från min gamla Dell SP2009W med 1680x1050

Härligt!, samma skärm som mig!
Tydligen köpte jag den av samma säljare, men för 360 kanadensiska dollar... hmm, skiljer ~80kr i slutändan, så det är skit samma.
Men till andra som är intresserade av Qnix 27" Evo 2 med matt panel, köp den som Ostbiten länkar här, så sparar ni c:a 100kr.

Bara lycka till med att klocka den då

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte låta bli att hoppa på tåget. Beställde min Qnix QX2710 i Fredags och den kom idag med fedex. Jag köpte från AccessoriesWhole. Dock så har jag fått en skärm som inte är 100%.

Det ser inte riktigt lika illa ut i verkligheten som på bilden, men något trasigt är fel. Jag kan tänka mig att det är några led-lampor som helt enkelt är sönder.¨

Har mailat supporten, får se vad som händer.

Kan det vara någon här som har någon idé på en lösning?

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bart:

Jag kunde inte låta bli att hoppa på tåget. Beställde min Qnix QX2710 i Fredags och den kom idag med fedex. Jag köpte från AccessoriesWhole. Dock så har jag fått en skärm som inte är 100%.

https://lh6.googleusercontent.com/-dkhYihLj2bY/UhNjPNc26xI/AA...

Det ser inte riktigt lika illa ut i verkligheten som på bilden, men något trasigt är fel. Jag kan tänka mig att det är några led-lampor som helt enkelt är sönder.¨

Har mailat supporten, får se vad som händer.

Kan det vara någon här som har någon idé på en lösning?

Oavsett vad det är för fel, är det inte acceptabelt att fixa till själv, såvida det inte går att lösa själv och att du för tex. 40-50% av värdet återbetalt och kan behålla skärmen för att slippa returer osv.

Men jag hade vackert packat ner den och krävt att de skulle ta den tillbaka i utbyte mot ett annat ex.
Vad jag förstått är dessa säljare seriösa och inte bara en person som står bakom, så de gör nog rätt för sig skall du se.

Men håll oss gärna uppdaterade!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bart:

Jag kunde inte låta bli att hoppa på tåget. Beställde min Qnix QX2710 i Fredags och den kom idag med fedex. Jag köpte från AccessoriesWhole. Dock så har jag fått en skärm som inte är 100%.

https://lh6.googleusercontent.com/-dkhYihLj2bY/UhNjPNc26xI/AA...

Det ser inte riktigt lika illa ut i verkligheten som på bilden, men något trasigt är fel. Jag kan tänka mig att det är några led-lampor som helt enkelt är sönder.¨

Har mailat supporten, får se vad som händer.

Kan det vara någon här som har någon idé på en lösning?

Det var inte så roligt... hoppas det löser sig genom supporten!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Skrivet av Bart:

Jag kunde inte låta bli att hoppa på tåget. Beställde min Qnix QX2710 i Fredags och den kom idag med fedex. Jag köpte från AccessoriesWhole. Dock så har jag fått en skärm som inte är 100%.

https://lh6.googleusercontent.com/-dkhYihLj2bY/UhNjPNc26xI/AA...

Det ser inte riktigt lika illa ut i verkligheten som på bilden, men något trasigt är fel. Jag kan tänka mig att det är några led-lampor som helt enkelt är sönder.¨

Har mailat supporten, får se vad som händer.

Kan det vara någon här som har någon idé på en lösning?

Har också hört att supporten ska vara vettig, hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

Då har jag fått svar från supporten. De undrar om det finns några tydliga skador på kartongerna, vilket det inte gör. Det är ju samma paket som andreas_dock på föregående sida. Samma paketering och samma nedskrivning av värdet utan att jag frågat om det.
Supporten tror att det är klämskada som skett under transporten och om kartongerna var skadade så skulle jag skicka bilder på det till dom. Några synliga skador existerar inte.
Sedan vill de att jag ska demontera skärmen och kolla om något ser trasigt ut, sedan montera ihop den igen och hoppas att det funkar. Skulle det inte fungera så skulle jag återkomma till supporten där dom lovade att dom skulle hitta på en lösning, det gör dom alltid.

Nu känner jag inte att det är riktigt inom min comfort-zone att skruva upp en skärm, men en polare och jag ska göra ett försök så vi får se vad som händer - jag återkopplar när det finns något nytt att berätta.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bart:

Då har jag fått svar från supporten. De undrar om det finns några tydliga skador på kartongerna, vilket det inte gör. Det är ju samma paket som andreas_lock på föregående sida. Samma paketering och samma nedskrivning av värdet utan att jag frågat om det.
Supporten tror att det är klämskada som skett under transporten och om kartongerna var skadade så skulle jag skicka bilder på det till dom. Några synliga skador existerar inte.
Sedan vill de att jag ska demontera skärmen och kolla om något ser trasigt ut, sedan montera ihop den igen och hoppas att det funkar. Skulle det inte fungera så skulle jag återkomma till supporten där dom lovade att dom skulle hitta på en lösning, det gör dom alltid.

Nu känner jag inte att det är riktigt inom min comfort-zone att skruva upp en skärm, men en polare och jag ska göra ett försök så vi får se vad som händer - jag återkopplar när det finns något nytt att berätta.

andreas_lock

Oj, det var ju faktiskt ett sämre svar än jag väntat mig!
Men jag har varit ute för exakt samma sak när jag köpte ett par "night shift" Beats by Dre Studio lurar från DHGate.
När jag fick dem fick de ingen ström och gav inget ljud alls.

Kände inte att jag var så sugen på att skruva upp dem det första jag gjorde, så jag kontaktade säljaren.
De märktes ju att de var förberedda och hade haft liknande problem tidigare, då jag snabbt fick två val;
1. Försöka fixa felet själv och få tillbaka 60% av kostnaden
2. Skicka tillbaka lurarna och efter att de verifierat att de vart trasiga - skickat ett par nya. Frakten fick man dock stå för själv.

Valde nr 1 och tog fram mejslar och lödkolv, hittade snabbt att det var en liten kabel som gick till batteri-packet som lossnat.
Löda fast den, testa - allt grönt - montera ihop ta-da, klart!
Pengarna tillbaka på kontot efter 2 dagar.

Men i ditt fall hade jag personligen gjort;

Var ärlig och säg att kartongen varit helt oskadad, trots felet.
Öppna skärmen och se att det defaktum är bezel-delen ligger ann på skärmen nedre kant i mitten och skapar arkitekten.
Kör utan bezel helt under testet - då skall inte det vara några problem alls, är det ändå det - är panelen skadad.

Kräv sedan en refund på en summa du finner skälig för att du själv fått fixa felet, jag hade nog sagt 40-50%.
De har så de klarar sig med tanke på hur många skärmar de sålt bara genom denna tråden...

Det som hänt är nog bara att den underbetalda killen/tjejen i produktionsbandet vart stressad hem till ungarna och klämt den främre plastramen mot själva panelen. Ingen big deal - SÅVIDA panelen inte tagit fysisk skada eller fått någon form av inbränning.

Om du har så stora problem skall du kräva att få returnera fraktfritt och få en ny.
Kan du leva med det, så behåll skärmen men kräv då 75-80% av värdet tillbaka.

Mycket kostnader kommer gå till frakter annars, och kan de spara in dem genom att du själv fixar / lever med problemet, och återbetalar dig en del / större del av summan som skärmen kostade - förlorar de inte mer pengar.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Skulle ni rekommendera QNIX, X Star, Crossover Black Tune, Crossover 27Q eller Acheiva? Inte så aktuellt för mig i dagsläget men kan vara bra att veta om det blir

Edit: Det har blivit väldigt aktuellt nu. Om ingen svarar kör jag på Qnix:en då jag ser många som har den.

Edit 2: Hur är det med nätdelen, är det Europeisk standard eller någon Korea-kontakt?

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Köpte skärmen av en på Swec, riktigt nöjd inge blacklight bleeding och inga döda pixlar. Skärmen fungerar även utmärks i 96Hz . Inte testat högre ännu.

Någon som testat dessa till skärmen?
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

jag köpte dem men har problem med monteringen mot skärmen, skruvarna räcker inte fram till hålen vid sidan av DVI-D kontakten på skärmen , någon som har haft samma problem? det är som att skruvarna på DVI-D kabeln är för korta...

Också ett ställ ifrån Kjell som är länkat tidigare i tråden.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Köpte skärmen av en på Swec, riktigt nöjd inge blacklight bleeding och inga döda pixlar. Skärmen fungerar även utmärks i 96Hz . Inte testat högre ännu.

Någon som testat dessa till skärmen?
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

jag köpte dem men har problem med monteringen mot skärmen, skruvarna räcker inte fram till hålen vid sidan av DVI-D kontakten på skärmen , någon som har haft samma problem? det är som att skruvarna på DVI-D kabeln är för korta...

Jag hade samma problem med en kabel jag testade. Jag tror inte det är kabeln i sig utan infästningen i skärmen som är problemet. Jag kunde lösa det genom att trycka in kabeln riktigt hårt samtidigt som jag försökte skruva, och då få skruvarna att ta gäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jag hade samma problem med en kabel jag testade. Jag tror inte det är kabeln i sig utan infästningen i skärmen som är problemet. Jag kunde lösa det genom att trycka in kabeln riktigt hårt samtidigt som jag försökte skruva, och då få skruvarna att ta gäng.

Hmmmm okej ! Jag ville inte vara för hårdhänt! synd att jag lämnade tillbaka kablen då haha var kanske för snabb , men då vet jag att det går iaf!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av era909:

Jag hade samma problem med en kabel jag testade. Jag tror inte det är kabeln i sig utan infästningen i skärmen som är problemet. Jag kunde lösa det genom att trycka in kabeln riktigt hårt samtidigt som jag försökte skruva, och då få skruvarna att ta gäng.

Tyckte du att det blev bättre med denna kabeln då?
Kan du tex. klocka högre utan artefekter eller komma till hz-nivåer dit du inte nådde innan?

Kabeln ser helt klart bra ut, för det priset!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Upplever ni något coilwhine/liknande när ni kör den i högre än 60hz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Upplever ni något coilwhine/liknande när ni kör den i högre än 60hz?

Min är tyst upp tom 96hz ca. Jag tror det är dumt att köra högre. Har även för mig att nätadaptern blir tokvarm om man kör 120 hz och så coilwhine från skärmen. Plågad elektronik är sammanfattningen vid 110/120 hz, men inga bildstörningar för mig.

Dessutom flyter 96 hz tillräckligt bra till allt imo

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50