Stänga av "Förslag på webbplatser" IE9/10

Permalänk
Medlem

Stänga av "Förslag på webbplatser" IE9/10

Hej!

Jag har ett väldigt irriterande problem.
Varje gång jag öppnar IE9 eller 10 så läggs en genväg med "Förslag på webbplatser" med en Bing-ikon i "Fältet favoriter".
Öppnar jag IE 10ggr på en dag så har jag 10 genvägar i fältet. Trycker jag på genvägen händer ingenting.
Jag har letat i alla inställningar och tryckt nej på frågan om jag vill aktivera skiten. Hur dödar jag detta för alltid?

Jag har installerat och avinstallerat IE10 men ingen skillnad. Jag kör Win 7.

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

Jag skulle faktiskt rekommendera att ladda ner en ny webbläsare. Google chrome eller mozilla firefox är webbläsare utan sådant trams och dem är väldigt snabba jämfört med ie.

Ber om ursäkt om det här var uppenbar information. Men jag tar för givet att du inte visste eftersom du använder dig av ie :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimpenP:

Hej!

Jag har ett väldigt irriterande problem.
Varje gång jag öppnar IE9 eller 10 så läggs en genväg med "Förslag på webbplatser" med en Bing-ikon i "Fältet favoriter".
Öppnar jag IE 10ggr på en dag så har jag 10 genvägar i fältet. Trycker jag på genvägen händer ingenting.
Jag har letat i alla inställningar och tryckt nej på frågan om jag vill aktivera skiten. Hur dödar jag detta för alltid?

Jag har installerat och avinstallerat IE10 men ingen skillnad. Jag kör Win 7.

Skrivet av kknaso:

Jag skulle faktiskt rekommendera att ladda ner en ny webbläsare. Google chrome eller mozilla firefox är webbläsare utan sådant trams och dem är väldigt snabba jämfört med ie.

Ber om ursäkt om det här var uppenbar information. Men jag tar för givet att du inte visste eftersom du använder dig av ie :).

Kan inte annat än att hålla med. IE är en enda stor bugg. För övrigt har jag själv stött på problemet i Jobbet när jag kompatibilitetstestar med IE10, och det är bara i IE det händer, i andra vettiga webbläsare slipper man det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Nu är det inte så enkelt att bara byta. Använder nästan jämt Chrome, men i jobbet måste jag använda IE i vissa system.
IT-avdelningen duger inte till att lösa denna fråga så ställde den här istället

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå