trasiga sektorer på min HDD

Permalänk
Medlem

trasiga sektorer på min HDD

hmm jag har oxå som en del andra klantat till de, men har löst allt delvis. Nu återstår de en sak. Jag ska skicka hårdisken till ditt jag köpte den(datorbutiken.com/se) och vill inte att de ska komma åt den info som dock återstår. En kompis nämde ngt om program som skrev över hela hårdisken med ettor. Är det ngn som vet något om detta?!...har nämligen lyckats göra en recover och vill nu skriva över skiten.

tacksam för all hjälp...

Visa signatur

//madnick

Permalänk
Medlem

Om du går in på IBMs hemsida och letar reda på IBM DFT. Du lägger in programmet på en diskett och bootar på den, så har du en funktion som heter Erase Disk. Den gör ungefär det du bekskriver. Jag kunde S.M.A.R.T-kolla mina Western-Digital-diskar i det programmet så jag tror du kan köra det på vilken disk som helst igentligen, annars brukar varje tillverkare ha ett eget sådant program.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB