Permalänk
Medlem

Ny gaming dator, 8000 budget

Hade tänkt att bygga ihop en speldator för en budget på cirka 8000, kan sträcka mig lite om det behövs. Anledningen är att min gamla dator inte klarar alla spel
De spel jag spelar är League of legends och CS bland annat, men har ett BF3 hemma som jag vill kunna spela. Vill också kunna spela framtida spel som BF4 och andra krävande spel, kanske inte på ultra settings, men iallafalll på medium/high.
Har redan en hårddisk på 1 TB, men vill ha en SSD hårddisk extra. Har också Windows 7 på den hårddisken, och det går väl att föra över från min gamla hårddisk?
Skulle vilja ha en tyst dator också, är helt slut på detta ljudmonster jag har nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av garreet:

Hade tänkt att bygga ihop en speldator för en budget på cirka 8000, kan sträcka mig lite om det behövs. Anledningen är att min gamla dator inte klarar alla spel
De spel jag spelar är League of legends och CS bland annat, men har ett BF3 hemma som jag vill kunna spela. Vill också kunna spela framtida spel som BF4 och andra krävande spel, kanske inte på ultra settings, men iallafalll på medium/high.
Har redan en hårddisk på 1 TB, men vill ha en SSD hårddisk extra. Har också Windows 7 på den hårddisken, och det går väl att föra över från min gamla hårddisk?
Skulle vilja ha en tyst dator också, är helt slut på detta ljudmonster jag har nu

Såhär skulle jag har byggt. 8700 blev det. det gick över lite men det gå ju alltid ta bort ssd

gtx 660ti är grymt prisvärt!!!! lovar dig!!!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3358530/2013-05-20

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Inaktiv

Slängde ihop en igår och editerade den innan jag kika in på swec för att läsa andras råd

Här kommer min kombination. Slående lik ovanstående även om jag inte sett den förräns för någon minut sedan

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3359266/2013-05-20-gaming-dv...

Edit: Angående nätaggregat så var det inte så himla mycket mer för 750W varianten.

Permalänk
Medlem

Båda förslagen är ju ganska lika, men är det värt att köpa GTX 660 Ti istället för GTX 660? Var ju en ganska stor prisskillnad på båda.
Andra är om det är värt det med 750W istället för 650W, kommer det göra någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av garreet:

Båda förslagen är ju ganska lika, men är det värt att köpa GTX 660 Ti istället för GTX 660? Var ju en ganska stor prisskillnad på båda.
Andra är om det är värt det med 750W istället för 650W, kommer det göra någon skillnad?

650w är igentligen overkill för att kunna driva detta paketet, men med tiden kanske du vill uppgradera din datorn lite!

GTX 660ti är värt ALLA sina pengar!, gör mycket större skillnad än 660. 660 kommer inte kunna köra bf4! men 660ti kommer kunna det med 60+fps.

KÖP gtx 660ti!!!

Visa signatur

/Rocksman