[Arma2/DayZ] Helt NY Dayz Origins server! Var med från början!

Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Helt NY Dayz Origins server! Var med från början!

Server namn: Official DayZ Origins #GX SweHeroes [Fresh server][Active admins][3H restart] (1.7.1/103419) [4h Day/Night]Hosted @ GTXGaming.co.uk

Server IP: 188.165.232.192:2302

Tja vi har startat en helt ny svensk/engelsk Dayz origins server!
Va med från början!
Servern är öppen för alla!

*Inget lagg!
*50slots
*Restart var tredje timme
*2 timmar dag, 1 timme natt
*Servern ligger på en SSD hårddisk för bättre laddning tider.
*3rd person tillgängligt
*Crosshair avstängs
*Nameplates avstängt
*Sidechat tillgängligt (endast svenska och engelska)

Dayz origins är en mod på spelet dayz.
Nyheter är bland annat:
Bygga egna hus
Nya fordon
Nya zombies
Större karta

Mer info:
http://www.dayzorigins.com/

Om ni har problem att ta er in läs detta.
------------------------------------------------

There seems to be some proplems with few people to connect with DayZ Commander to our server so i will try to explain here how to fix these proplems.

First proplem:
Incase you get connected to wrong server with our IP:
- Leave the lobby of the server you connected to
- Open ARMA II Server browser
- Click Remote and use our IP & port
- You should now see our server on the list and you should be able to connect!

Why is this happening?
For some odd reason GTX is renting the same ip adress to 2 servers which we cant fix.

Second proplem:
Are you getting an error about dayz_communityassets or something like that?
Here is what you need to do:
1. Go to your Steam folder and from there navigate yourself to steamapps/common/arma 2 operation arrowhead.
2. Delete @DayZ folder
3. Now open DayZ Commander and redownload DayZ mod and if needed, Origins Mod aswell.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Hoppas du får lite "stammisar". Har själv en server jag lirar på, men kanske tittar in ändå

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har detta spelet asså, det verkar hur kul som helst. (Jag vet att DayZ inte är ett eget spel men man behöver arma om jag minns rätt)

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag som precis tog bort Arma från datorn för att frigöra lite minne! Hade inte hört talas om DayZ Origins innan tyvärr!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Jag som precis tog bort Arma från datorn för att frigöra lite minne! Hade inte hört talas om DayZ Origins innan tyvärr!

Bara att installera det igen!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Synd att man inte har detta spelet asså, det verkar hur kul som helst. (Jag vet att DayZ inte är ett eget spel men man behöver arma om jag minns rätt)

A2 samt Operation Arrowhead = Combined Operations är det man behöver för att lira dayz.

Min fråga är hur man lägger upp en egen server på tex en sekundär pc burk som kan stå på 24/7 (Jag har 2st nycklar så).

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Jag har spelat på serven i 2 dagar nu, och kan säga vad jag tycker än så länge, rätt skönt med en nystartad server så man ser fordon överallt nästan (dock trasiga ) men något jag undrar över är att det är så otroligt lite loot överallt? jag kan spring in i en stad och det är tomt i 90% av alla hus, vilket jag tycker är märkligt.

Sen undrar jag lite över hur andra spelar när det är natt på servern? jag ser inte ett smack så hur gör alla när det är natt på servern?

Hoppas att det kommer in lite mer folk på servern iaf så det blir lite mer spänning

annars en bra server