Permalänk

Minecraft hjälp!

tjenare har en minecraft server som jag tänkte instrallera pluginet CreativeGates.. har nu fixat de och tänkte ha en värld med survival och en med creative..
hur gör jag så att när man kommer in i creative världen att de blir automatiskt Creative mode? och så survival mode när du sticker till den andra världen?
tacksam för svar..

tänkte också lägga upp servern här och se ifall någon vill komma in på den!

ifall jag har postat fel så kan ni tabort den !:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderfot:

tjenare har en minecraft server som jag tänkte instrallera pluginet CreativeGates.. har nu fixat de och tänkte ha en värld med survival och en med creative..
hur gör jag så att när man kommer in i creative världen att de blir automatiskt Creative mode? och så survival mode när du sticker till den andra världen?
tacksam för svar..

tänkte också lägga upp servern här och se ifall någon vill komma in på den!

ifall jag har postat fel så kan ni tabort den !:)

Det pluginet är bara Portaler vad jag förstår de som, Har inget med Creative mode att göra,

Har du WorldEdit och Worldguard installerat kan du göra en Region och sätta en flag att de ska vara creativemode.

Vill du ha en hel värld med creativemode skulle jag rekommendera pluginet Multiverse Som gör att du kan ha flera världar, Då kan du enkelt välja Creative mode i Configen, Installerar du även deras "sidoplugin" Multiverse Inventories så kan du även få helt eget inventory för världen, Samma configfil används så det är enkelt att configurera och installera.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk

oki, folk som sa att de pluginet kunde dela upp.. men ska prova med de du sa !:) tack så mkt