Permalänk

Error code: 0x00000e9

Hejsan!

Jag har en laptop som har Windows 7. Jag skulle vilja installera windows 8 på den. När jag sätter in skivan och vill boota får jag det kod felet som ni ser där uppe.. Hur kan jag fixa det, så jag kan installera winodws 8. Alltså jag får felet efter ''tryck på vad som helst för att boot:a från CD'' eller något sådant..

Toshiba Satellite L755 - PSK2YE
Intel SSD 520, 180 GB

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag Googlade det åt dig, och det som jag märker är att Error code: 0x00000e9 är för att hårddisken inte kan kommunicera med moderkortet på en bra nivå eller liknande. Pröva att kolla om några kontakter glappar, uppdatera BIOS var det en som föreslog och kolla om AHCI och det där är rätt inställt. Vissa säger även att felet beror på en hårddisk som börjar krångla. Kan även vara att ett USB-minne är inkopplat eller DVD-läsaren inte funkar helt heller.

Lägg gärna in vad det är för dator du har och vad för hårdvara du har på den, det hjälper enormt.

Permalänk
Skrivet av V1LL33:

Jag Googlade det åt dig, och det som jag märker är att Error code: 0x00000e9 är för att hårddisken inte kan kommunicera med moderkortet på en bra nivå eller liknande. Pröva att kolla om några kontakter glappar, uppdatera BIOS var det en som föreslog och kolla om AHCI och det där är rätt inställt. Vissa säger även att felet beror på en hårddisk som börjar krångla. Kan även vara att ett USB-minne är inkopplat eller DVD-läsaren inte funkar helt heller.

Lägg gärna in vad det är för dator du har och vad för hårdvara du har på den, det hjälper enormt.

Jag skrev vad jag har för SSD och modell på datorn.. Räcker det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnerlandsson:

Jag skrev vad jag har för SSD och modell på datorn.. Räcker det?

Mjo, det kan nog räcka. Men tyvärr vet jag inte vad du ska göra. Har du ringt Toshibas kundservice alternativt kundservicen för det företag som du köpte datorn ifrån?

Kan du komma in på Windows 7 och allt fungerar utan problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av V1LL33:

Mjo, det kan nog räcka. Men tyvärr vet jag inte vad du ska göra. Har du ringt Toshibas kundservice alternativt kundservicen för det företag som du köpte datorn ifrån?

Kan du komma in på Windows 7 och allt fungerar utan problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Det fungerade med ett annan DVD skiva!
Jätte konstigt eftersom första skivan som jag försökte installera windows 8 med har jag använt med andra datorer och det har funkat utmärkt..

Men nu är det fixat! Tack iaf