Justera mailflödet i Gmail

Permalänk

Justera mailflödet i Gmail

Hej!
Jag har ett problem... Jag får alldeles för mycket mail som ramlar in under dagen och vill kunna göra så att alla mail ramlar in vid en tidpunkt varje dag, utan att behöva logga ut, stänga av notiser osv.

Att mailen hämtas till inkorgen enbart vid till exempel 7, 13, 15 istället för att det rullar in hela tiden.
Jag använder mig alltså av Gmail och har sökt igenom hela deras hemsida i jakt på ett svar men har inte hittat något.

Någon som om det går att fixa och hur isåfall?

Permalänk
Medlem

Hej,

Vet ej just om detta går att fixa men du kan ju alltid börja sortera mail under olika ettiketter.

På detta sätt slipper du pushmail vilket som jag förstår är vad du ogillar..?

Se bara till att klicka i "Hoppa över inkorgen (arkivera)" tror jag det står. På de sättet så får inte enbart ett visst mail en ettikett utan det försvinner även från inkorgen.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Du kan ansluta ditt Gmail-konto till https://unroll.me/, därefter ställa in vilka mail du vill ha och när sammafattingen av dessa ska komma.

Permalänk
Skrivet av atriix:

Du kan ansluta ditt Gmail-konto till https://unroll.me/, därefter ställa in vilka mail du vill ha och när sammafattingen av dessa ska komma.

Jag försöker men förstår inte hur man gör! Vill du vara supersnäll och förklara ännu mer? Om det fungerar är det ju super!

Permalänk
Medlem

Det enklaste är väl att använda sig av en riktig e-post klient (Outlook / Mozilla Thunderbird / etc) istället för att gå in på webbsidan.
Och ställa in att den ska ladda ner epost efter ett schema ( 7 13 17), istället för hela tiden som webbsidan gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrandetjej:

Jag försöker men förstår inte hur man gör! Vill du vara supersnäll och förklara ännu mer? Om det fungerar är det ju super!

Du loggar in med din Gmail på unroll.me och väljer vilka mail du vill se samt vilken tid på dagen din rollup ska komma. Tillläggas att du alltså kommer att få ett mail med en sammanfattning av de mail du valt att se och kan sedan klicka vidare till unroll.me och se hela. Alla mail som unroll.me tar hamnar också under en label i gmail och visas ej i inkorgen.

Du kan kolla deras faq också https://unroll.me/faq/sign-up

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Det enklaste är väl att använda sig av en riktig e-post klient (Outlook / Mozilla Thunderbird / etc) istället för att gå in på webbsidan.
Och ställa in att den ska ladda ner epost efter ett schema ( 7 13 17), istället för hela tiden som webbsidan gör.

Jag laddade ner Outlook nu men vet inte hur jag ska ställa in den på scheman? Lite hjälp tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrandetjej:

Jag laddade ner Outlook nu men vet inte hur jag ska ställa in den på scheman? Lite hjälp tack!

Det enklaste sättet är att arbeta i "Offline-läge" och sedan skicka och ta emot manuellt med F9 när du känner för det.

I Outlook 2013 verkar det som att man bara kan ställa in den att ladda ner var [XX] minut, inte något mer avancerat schema.
Hur som helst hittar du inställningen under Arkiv->Alternativ->Avancerat->Skicka och ta emot...

Permalänk

felpost

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11