Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Jag plockade ihop detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/3626229/2013-07-21 och grafikkortet måste väl räcka till alla skärmarna? Det är bara att det blev runt 9.5k... I så fall får jag väl samla lite mer pengar... Också skulle ni kunna hjälpa mig att prispressa den?

Oj, nej inte i närheten. Det där passar inte ens ihop. Och grafikkortet kan bara utnyttja ca 2,3-2,4GB av grafikminnet effektivt pga den låga bussbredden.
Jag fixar en vagn med 7950 åt dig. Och har du redan operativsystem eller måste du köpa det också?

EDIT: Här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3624287/2013-07-20
Om du redan har OS får det plats i budgeten. Och hårddisken tar du bara den billigaste 7200RPM i valfri storlek. Hårddiskarna nuförtiden är likvärdiga.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Oj, nej inte i närheten. Det där passar inte ens ihop. Och grafikkortet kan bara utnyttja ca 2,3-2,4GB av grafikminnet effektivt pga den låga bussbredden.
Jag fixar en vagn med 7950 åt dig. Och har du redan operativsystem eller måste du köpa det också?

Jag har inte os, men jag ska se om min morbror har nåt på lager gör en billig peng, men räkna med att jag inte har det, jag vill ju helst inte ha så.mycket lagg i spelen... Och med kundvagnen som du ska fixa nu, kan du berätta ungefär vilken grafiknivå jag ska ha på t.e.x BF3? Typ High eller Medium för att få bra med fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Jag har inte os, men jag ska se om min morbror har nåt på lager gör en billig peng, men räkna med att jag inte har det, jag vill ju helst inte ha så.mycket lagg i spelen... Och med kundvagnen som du ska fixa nu, kan du berätta ungefär vilken grafiknivå jag ska ha på t.e.x BF3? Typ High eller Medium för att få bra med fps.

På flera skärmar vet jag inte. På en skärm 1920x1080 kan du köra high och en del på ultra eller ultra all the way om du inte är så kräsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT: Här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3624287/2013-07-20
Om du redan har OS får det plats i budgeten. Och hårddisken tar du bara den billigaste 7200RPM i valfri storlek. Hårddiskarna nuförtiden är likvärdiga.

Den verkade ju väldigt rolig Vi ska se när han svarar om han har ett eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qazsz123:

Jag plockade ihop detta http://www.inet.se/kundvagn/visa/3626229/2013-07-21 och grafikkortet måste väl räcka till alla skärmarna? Det är bara att det blev runt 9.5k... I så fall får jag väl samla lite mer pengar... Också skulle ni kunna hjälpa mig att prispressa den?

hmm, du vet väll att du måste ha samma socket på CPU och moderkort.

Permalänk
Medlem

Jag hittade en blocketannons på tre st skärmar för 1400:- De var 1050 pixlar höga istället för 1080, men det är väl ingen större skillnad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

måste bara älska sweclockers ibland... får en att må som bra på något sätt
TS: 13-14 år som ska bygga ihop sin första dator och ska ha 511 grafikkort och minst 100gb ram och det största chassit i världen för det är "coolast och bäst" har han hört av sin andra 13-14 åriga polare...
tar inga råd och alla i andra i tråden tjaffsar om vad som är bäst amd eller nvidia

Tips till TS; googla och försök förstå lite själv också vad som passar med vad, hur mycket spelen du ska spela kräver, vad det innebär att ha CrossFire/SLI. Om man inte vet vad man gör, gör det inte(imo) passar oftast in i många tillfällen, men inte i alla ;

Dumt med tanke på regler
Permalänk
Hedersmedlem

Och grafikkortet kan bara utnyttja ca 2,3-2,4GB av grafikminnet effektivt pga den låga bussbredden.

Hur kan din dator som bara har en 128bit buss med minne som dessutom är klockat långt mycket lägre än det på grafikkortet utnyttja allt sitt minne? Därför att detta är ren bullshit. Ska vi börja med fakta istället för gissningar? Om du tycker annorlunda så visa gärna lite fakta på att det är som du säger.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

TS måste vara mindre än 13-14år, jag är 14nu, jag var 13 när jag byggde min första rigg. Jag tog så klart hjälp av SweC att sätta ihop delar, MEN jag lyssnade bara på SweC jämfört med TS som vill att han rigg ska vara en typ av "penis förlängare", inte en ren prestanda rigg.

Tips till TS; googla och försök förstå lite själv också vad som passar med vad, hur mycket spelen du ska spela kräver, vad det innebär att ha CrossFire/SLI. Om man inte vet vad man gör, gör det inte(imo) passar oftast in i många tillfällen, men inte i alla

*Piratkopieringssnack raderat /moderator*

Nu tycker jag inte att vi ska uppmana TS att begå brott

on topic:
Jag körde radeon 6970 SLI med eyefinity ett tag, kunde köra BF3 i duglig fps med medium/high i 5760x1080.
Vet inte hur 7950 står sig mot 6970 SLI, men det kan säkert vara till någon nytta.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | GeForce RTX 5090 | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Pro 16" | Apple M1 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

TS måste vara mindre än 13-14år, jag är 14nu, jag var 13 när jag byggde min första rigg. Jag tog så klart hjälp av SweC att sätta ihop delar, MEN jag lyssnade bara på SweC jämfört med TS som vill att han rigg ska vara en typ av "penis förlängare", inte en ren prestanda rigg.

Tips till TS; googla och försök förstå lite själv också vad som passar med vad, hur mycket spelen du ska spela kräver, vad det innebär att ha CrossFire/SLI. Om man inte vet vad man gör, gör det inte(imo) passar oftast in i många tillfällen, men inte i alla

*Piratkopieringssnack raderat /moderator*

Jag har nyss fyllt 12... Jag vill helst inte ladda ner från TPB eftersom jag vill ha en riktig licens på W8. Jag vill helst ha en prestandarigg, men jag tycker bara det vore användbart att ha 3 skärmar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxnelson:

Nu tycker jag inte att vi ska uppmana TS att begå brott

on topic:
Jag körde radeon 6970 SLI med eyefinity ett tag, kunde köra BF3 i duglig fps med medium/high i 5760x1080.
Vet inte hur 7950 står sig mot 6970 SLI, men det kan säkert vara till någon nytta.

lol Annars så finns ju Linux också, inget jag skulle rekommendera för spelade men det är billigt, och billigt är bra.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lägg ner snacket om Piratebay.

§ 7 Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Det här skulle jag rekommendera, ganska likt ovan länkat. Men med tanke på att det inte ska överklockas så tycker jag inte att det behöver läggas så mycket. Har dock inte så mycket kunnande om AMDs CPUer

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Hur kan din dator som bara har en 128bit buss med minne som dessutom är klockat långt mycket lägre än det på grafikkortet utnyttja allt sitt minne? Därför att detta är ren bullshit. Ska vi börja med fakta istället för gissningar? Om du tycker annorlunda så visa gärna lite fakta på att det är som du säger.

Mitt grafikkort har en minnesbuss på 256bit. Om jag ska sluta med gissningar får du banne mig göra det också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet nån en skärm som är billig och bra, så att man kan köpa tre för under 2000:-? 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Nae, grafikminnet måste du ha från början, och det kommer överskrida din budget. Det går inte riktigt ihop att ha en tajt budget och flera skärmar.
Det bästa valet du kan göra som fortfarande får plats i din budget är att ta min kundvagn och slänga i ett 7950 istället (helvete, olle hade rätt hela tiden ), men jag är inte säker på att 3GB räcker till alla skärmar.

Tack för den

Skrivet av Anky:

Det här skulle jag rekommendera, ganska likt ovan länkat. Men med tanke på att det inte ska överklockas så tycker jag inte att det behöver läggas så mycket. Har dock inte så mycket kunnande om AMDs CPUer

Du rekommenderar något du inte vet så mycket om alltså? ^^
Tur för dig att den är bra.
Men eftersom Citronkillens bidrag är bättre och också faller inom budgeten tycker jag TS borde ta det.

Visa signatur

5900X | 3080