Permalänk
Medlem

Nätverksproblem på Acer Aspire

Hej!

Beställde för några veckor sedan en Aspire V3-772G, och till min besvikelse klarade jag inte av nya W8. Installerade W7 och allt har gått som smort. Nu till problemet:

Behöver kunna koppla i nätverkskabel, och drivrutinerna jag hittar på Acers hemsida är antingen till trådlöst (installerat) och en till. Problemet med den andra drivrutinen är att den inte kan installeras. Får ett felmeddelande om att det är fel operativsystem. Var hittar jag drivrutiner som passar W7?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas drivers för win7 till den. Min 771G finns det drivers till win7 dock så du har nog oturen att köpt en som dom inte har det.

http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orzon:

Hej!

Beställde för några veckor sedan en Aspire V3-772G, och till min besvikelse klarade jag inte av nya W8. Installerade W7 och allt har gått som smort. Nu till problemet:

Behöver kunna koppla i nätverkskabel, och drivrutinerna jag hittar på Acers hemsida är antingen till trådlöst (installerat) och en till. Problemet med den andra drivrutinen är att den inte kan installeras. Får ett felmeddelande om att det är fel operativsystem. Var hittar jag drivrutiner som passar W7?

Tack på förhand!

Vilket nätverkskort har du? Är det ett intel, titta in på intels hemsida. Är det ett broadcom, titta in på broadcoms hemsida. Und so weiter...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.