Känner mig dum så återupplivar denna tråden igen. Hur som helst, fick hem ett reklamblad från Elgiganten om en TV från Sony som de vill ha 4500sek för. Bara där kände jag att det blir ett helvete att välja TV igen. Saken är den att är man lite av en "perfektionist" så måste Bluray spelaren vara samma märke som TVn. Nu äntligen hittar man en TV av samma märke (som för några dagar sedan kostade över 7500sek!) till salu för mindre än 6000sek.
Här kan du se en jämförelse mellan LG och Sony TVn: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1736651,1664173
So, which one? Måste nämna det att Sony TVn tycker jag också ser mycket snyggare ut rent estetiskt, hellre en snygg TV än en TV som är fulare men ändå hela "1tum" större..
Skillnaderna på dessa är också minimala:
Sony vs LG
HDMI: 2 vs 3
Storlek: 46" vs 47"
Videofiler som stöds: Mer vs mindre
Djup: Mindre vs mer
Annars i stort sätt likadana. Med endast två stycken HDMI till Sony TVn gör inte så stor skillnad, kommer ändå skaffa mig en förstärkare sedan som tar en utav dessa platser. Bluray-spelaren kopplar jag sedan in i förstärkaren, detsamma gäller andra prylar som te.x. dator, framtida spelkonsol osv.
Skulle vilja ha din åsikt på detta då jag anser att du vet vad du talar om.