Köpråd TV 46" som inte ha-a-a-a-a-ckar?

Permalänk
Medlem

Köpråd TV 46" som inte ha-a-a-a-a-ckar?

EDIT: VI HAR HITTAT TVN SOM VI SKA KÖPA, TACK FÖR ALLA SVAR! DET BLIR EN 47" TV FRÅN LG.

EDIT: VI HAR HITTAT TVN SOM VI SKA KÖPA, TACK FÖR ALLA SVAR! DET BLIR EN 47" TV FRÅN LG.

Hejsan!

Jag och min sambo är på jakt efter en TV som ska köpas om en månad, vi behöver dock lite hjälp om vilken vi ska köpa!

Vår budget ligger på 6000 riksdaler och vi har endast ett krav. Bilden skall flyta, inte småhacka. Ni vet, när man står inne på Mediamarkt och man ser en TV som ha-a-a-a-a-a-a-ckar fram alla snabba scener, medan TV'n bredvid flyyyyyter på som rinnande vatten.

Sitter fast i djungeln med alla dessa olika "Clear Motion Rate", "Perfect Motion Rate", "True Motion" osv.. Vi söker helt enkelt en TV på 46" eller mer, för priset under 6000 riksdaler som flyter på som rinnande vatten.

Har hittat dessa, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1783998,1725675,1793171,... (Bravia TVn hade jag innan jag sålde den, bilden flöt på bra på den, har den där för jämförelse). Nu kan jag ju inte riktigt se hur dessa ser rakt framför ögonen (Duh!). Jag har siktat in mig på Philips TVn och efter den är nog Samsung TVn på ca 5800 riksdaler.

Vad tror ni? Kommer Philips TVn flyta på lika bra som på Sony TVn? Eller kommer den att ha-a-a-a-a-a-cka? Har ni andra tips och idéer?

Mvh.

EDIT

Nu har jag kört fast i träsket igen.

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...e-elgigantenSE

Ser ingen anledning till Philips TVn längre. Fick dock upp ögonen för LGn och Samsungen som jag länkade.

Det som vart minus med LGn var att den inte tar emot MKV via USB, men då kom jag på att jag hade samma problem på Sony TVn jag hade. Bluray spelaren kan spela upp via MKV, och datorn kopplar man in på två röda så är det löst. Internet? Finns inget behov av sådant på TV apparater, bara att koppla in datorn om vi ska se film.

Det som vart minus med Samsung TVn var att högtalarna endast är 10w (5+5) istället för 20w (10+10). Men vi kommer ju ändå skaffa oss 5:1 system, så då var det problemet löst. Detsamma gäller internet på denna TV, koppla in datorn så är det löst!

Den enda skillnaden jag kan hitta är:
Storleken (47" - 46")
Filformat via USB (Ej MKV - MKV*)
Utgång för hörlurar (Nej - Ja)
Högtalarna (20w - 10w*)
Godkänd av Digital Canal Kabel (Ja - Nej*)

Sedan är säkert några av de inbyggda programmen i apparaterna annorlunda, ska kika mer på det..

(* = spelar ingen roll, annan hård/mjukvara kommer ersätta)

Edit: Sedan känner jag personligen att Samsung känns tryggare på TV fronten.. Utav dessa vill jag nog ha den som har minst ram runt skärmen, vilken nu det är. Ska ringa Elgiganten imorgon och få mätt det personligen

Någon av dessa två kommer det bli i allafall! Nu ska jag bara leta efter för och mot argument mot dessa två, jämföra mjukvaror och menyer osv.

Vilken hade du tagit?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Avstängd

De flesta skärmar klarar 60Hz, och vanlig TV brukar då inte sändas i mer! Så valfri TV kommer inte att hacka! men 6k är ganska låg budget

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

De flesta skärmar klarar 60Hz, och vanlig TV brukar då inte sändas i mer! Så valfri TV kommer inte att hacka! men 6k är ganska låg budget

Såg att det fanns inne i diverse butiker, kanske ska ta sig in och kolla på hur den verkligen reagerar i verkligheten istället.
Självklart, 6k är ganska låg budget om man är på jakt efter en 46" eller mer. Vi båda var så nöjda med den förra TVn som tyvärr inte höll och gillade verkligen hur allting flöt på. Man blir ju lite mörkrädd när man ser en TV som hackar bredvid en som flyter som rinnande vatten i butikerna som jag nämnde. Jag köper hellre en häst än en hackande TV! Och då kan jag säga att jag är rädd för hästar!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem

Här är en riktigt prisvärd TV från LG, med IPS-panel och ''Motion Clarity Index 100Hz'' En teknik som ska minska bildeftersläpning och ge snabba rörelser på skärmen. Den är dock 47'' men bör inte vara någon betydelse över 46''.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sjoooberg:

Såg att det fanns inne i diverse butiker, kanske ska ta sig in och kolla på hur den verkligen reagerar i verkligheten istället.
Självklart, 6k är ganska låg budget om man är på jakt efter en 46" eller mer. Vi båda var så nöjda med den förra TVn som tyvärr inte höll och gillade verkligen hur allting flöt på. Man blir ju lite mörkrädd när man ser en TV som hackar bredvid en som flyter som rinnande vatten i butikerna som jag nämnde. Jag köper hellre en häst än en hackande TV! Och då kan jag säga att jag är rädd för hästar!

Kolla reviews och sånt för varje TV du hittar i din prisklass! Sen är det bara att börja jämföra + och - med apparaterna

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Här är en riktigt prisvärd TV från LG, med IPS-panel och ''Motion Clarity Index 100Hz'' En teknik som ska minska bildeftersläpning och ge snabba rörelser på skärmen. Den är dock 47'' men bör inte vara någon betydelse över 46''.

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Ser intressant ut? Men är "Motion Clarity Index" samma typ av teknik som de andra jag nämnde? Bara ett annat namn?

Skrivet av Esseboy:

Kolla reviews och sånt för varje TV du hittar i din prisklass! Sen är det bara att börja jämföra + och - med apparaterna

Aye sir!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Ser intressant ut? Men är "Motion Clarity Index" samma typ av teknik som de andra jag nämnde? Bara ett annat namn?

Jo, det kan man säga. Många föredrar dock den tekniken när man ser på sport eller fartfyllda filmer. Annars är det bara ett marknadsföringsknep som många tillverkare använder för att sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Ser ingen anledning till Philips TVn längre. Fick dock upp ögonen för LGn och Samsungen som jag länkade.

Det som vart minus med LGn var att den inte tar emot MKV via USB, men då kom jag på att jag hade samma problem på Sony TVn jag hade. Bluray spelaren kan spela upp via MKV, och datorn kopplar man in på två röda så är det löst. Internet? Finns inget behov av sådant på TV apparater, bara att koppla in datorn om vi ska se film.

Det som vart minus med Samsung TVn var att högtalarna endast är 10w (5+5) istället för 20w (10+10). Men vi kommer ju ändå skaffa oss 5:1 system, så då var det problemet löst. Detsamma gäller internet på denna TV, koppla in datorn så är det löst!

Storleken (47" - 46")
Högtalarna (20w - 10w*)

Sedan är säkert några av de inbyggda programmen i apparaterna annorlunda, ska kika mer på det..

Edit: Sedan känner jag personligen att Samsung känns tryggare på TV fronten..

Någon av dessa två kommer det bli i allafall! Nu ska jag bara leta efter för och mot argument mot dessa två, jämföra mjukvaror och menyer osv.

Vilken hade du tagit?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Storleken (47" - 46")
Högtalarna (20w - 10w*)

Vilken hade du tagit?

Jag köpte en 47" Philips med ambilight, kommer aldrig att titta på något annat märke känns det som nu. Gud vilken underbar TV!
Om jag minns modellen rätt var det en 47plf6907.
Jag kan stark rekommendera ambilight och Philips, dom har verkligen ryckt upp sig vad gäller hemelektronik.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Jag köpte en 47" Philips med ambilight, kommer aldrig att titta på något annat märke känns det som nu. Gud vilken underbar TV!
Om jag minns modellen rätt var det en 47plf6907.
Jag kan stark rekommendera ambilight och Philips, dom har verkligen ryckt upp sig vad gäller hemelektronik.

Min flickvän hade ambilight TV innan, inget någon av oss tyckte om. Blir luddigt på något sätt. Tapeten bakom förstör en hel del också då den är matt svart..
Vilka av de två som jag nämnde ovan hade du köpt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Storleken (47" - 46")
Högtalarna (20w - 10w*)

Vilken hade du tagit?

De är båda nästan identiska när det kommer till de kritiska specifikationerna. Dock har LG:n inbyggda högtalare på 20W totalt jämfört med bara 10W på Samsung modellen som du hade nämnt. Vilket betyder att du kan höja volymen betydligt mer med LG:n.

Har bara hittat 100% ''superb'' positiva recensioner om LG:n medans Samsung modellen är mer ''helt okej TV, acceptabel'' och någon hade också klagat på en del motion blur och eftersläpningar från Samsungen. Både Samsung och LG är stora och pålitliga tillverkare inom TV och bild, så jag hade utan tvekan kört på LG:n.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | MB: 97S SLI KRAIT EDITION | GPU: GTX 780 | CPU: i5 4690k | SSD: Samsung 840 250GB | PSU: Corsair RM 750W | Mus: Logitech G502 Proteus Core | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I | Hörlurar: ATH-M50| Mic: Blue Yeti | Speakers: Bose Companion 2 Series |

Permalänk
Medlem

Är det en Juggerfri TV du vill ha eller en som kan klämma fram en såpopera effekt på enbart sport? Juggerfri innebär exempelvis att det inte småhackar vid stora panoreringar när du ser på film. En del apparater har ett truecinema läge för att få ett riktigt juggerfritt 24p läge. Andra apparater är redan från start så pass bra för filmvisning att de inte småhackar vid panoreringar i stora scener.

Ett exempel på en juggerfri tv med absolut bästa bildkvalite utan konkurrans för film som kostar runt 6k är Plasman Panasonic 50tum UT50Y.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

De är båda nästan identiska när det kommer till de kritiska specifikationerna. Dock har LG:n inbyggda högtalare på 20W totalt jämfört med bara 10W på Samsung modellen som du hade nämnt. Vilket betyder att du kan höja volymen betydligt mer med LG:n.

Har bara hittat 100% ''superb'' positiva recensioner om LG:n medans Samsung modellen är mer ''helt okej TV, acceptabel'' och någon hade också klagat på en del motion blur och eftersläpningar från Samsungen. Både Samsung och LG är stora och pålitliga tillverkare inom TV och bild, så jag hade utan tvekan kört på LG:n.

Blev en sen natt igår. Kollade också några recensioner och fick fram att LG är bättre. Visst, jag kan inte spela upp MKV via USB, men där kommer ju faktiskt Bluray-spelaren jag nämnde in. Dessutom kommer jag koppla upp datorn på TVn. Ljudsystem kommer ju också införskaffas. Dessutom får man ju faktiskt hela 1" mer!

Det blir nog ett köp av denna LG TVn för oss!
Tack för att du tog dig din tid och hjälpte till!

Skrivet av koreinu:

Är det en Juggerfri TV du vill ha eller en som kan klämma fram en såpopera effekt på enbart sport? Juggerfri innebär exempelvis att det inte småhackar vid stora panoreringar när du ser på film. En del apparater har ett truecinema läge för att få ett riktigt juggerfritt 24p läge. Andra apparater är redan från start så pass bra för filmvisning att de inte småhackar vid panoreringar i stora scener.

Ett exempel på en juggerfri tv med absolut bästa bildkvalite utan konkurrans för film som kostar runt 6k är Plasman Panasonic 50tum UT50Y.

Håller mig borta från Plasma. Varför vet jag inte, men jag gillar dom bara inte. Löjligt argument, jag vet. Hittade iaf vilken TV som ska införskaffas, tack för att du ville hjälpa till ändå!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Håller mig borta från Plasma. Varför vet jag inte, men jag gillar dom bara inte. Löjligt argument, jag vet. Hittade iaf vilken TV som ska införskaffas, tack för att du ville hjälpa till ändå!

Jag ska inte påtvinga dig en plasma men jag kan ge dig några löjliga argument varför du inte ska välja en plasma

1. Du kan inte lägga ner din TV platt på marken när du skall frakta den.

2. Du kan inte se vad som visas på skärmen när du har din TV ute på din picknicksdag på gräsmattan en solig sommardag utan tak över huvudet.

3. Du kan höra ett lätt buzzande ljud bakom din TV i ljusa scener när du ser "mutad/allt ljud av" pr0n sent på natten. Buzzing kan också kan finnas på LCD, dock brukar det vara mindre vanligt.

4. Du får en sådan detaljrik svart svärta i ett mörklagd rum att du blir ett Harry-Potter fan(en del filmer är väldigt mörka) och likt en drogberoende stackare inte kan se på en annan TV när en helt ny värld har öppnats för dina ögon (du befinner dig i ett rus och uppvaknande att du just nu är en supermänniska som inte bara lever dagtid och att det finns ett berg av filmer som bara ett fåtal människor sett med helhet av vad som finns i mörka scener).

5. Du vägrar gå på Bio. T.o.m när den där snygga bruden bjuder dig.

Permalänk
Medlem

Plasma är faktiskt inre så dålig som man kan tro, faktiskt mycket bättre men pga att de hade problem som inbränningar och hög elförbrukning (som nu är löst, speciellt i Panasonics plasmor) har de fått ett mindre bra ryckte. De är alltså sjuuuuuukt underskattade. Mycket mycket mycket bra bildkvalitet och svärta!
Den här är mycket prisvärd!http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1184840

Ärligt talat rensar den plasman banan jämfört med andra lcd i den prisklassen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Jag ska inte påtvinga dig en plasma men jag kan ge dig några löjliga argument varför du inte ska välja en plasma

1. Du kan inte lägga ner din TV platt på marken när du skall frakta den.

2. Du kan inte se vad som visas på skärmen när du har din TV ute på din picknicksdag på gräsmattan en solig sommardag utan tak över huvudet.

3. Du kan höra ett lätt buzzande ljud bakom din TV i ljusa scener när du ser "mutad/allt ljud av" pr0n sent på natten. Buzzing kan också kan finnas på LCD, dock brukar det vara mindre vanligt.

4. Du får en sådan detaljrik svart svärta i ett mörklagd rum att du blir ett Harry-Potter fan(en del filmer är väldigt mörka) och likt en drogberoende stackare inte kan se på en annan TV när en helt ny värld har öppnats för dina ögon (du befinner dig i ett rus och uppvaknande att du just nu är en supermänniska som inte bara lever dagtid och att det finns ett berg av filmer som bara ett fåtal människor sett med helhet av vad som finns i mörka scener).

5. Du vägrar gå på Bio. T.o.m när den där snygga bruden bjuder dig.

Skrivet av foxzox7:

Plasma är faktiskt inre så dålig som man kan tro. De är sjuuuuuukt underskattade. Mycket mycket mycket bra bildkvalitet och svärta!

Ärligt talat rensar den banan jämfört med andra led i den prisklassen.

Kan inte annat än att hålla med koreinu, har man någon gång haft en bra plasma kan man inte gå tillbaka till LCD.

foxzox7 Jag håller med om att de är underskattade men i din mening låter det som att LCD skulle vara bättre på bildkvalitet, vilket de inte är. Detta var kanske inte din avsikt men just när du skriver att de inte är så dåliga som man kan tro får jag den uppfattningen.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Kan inte annat än att hålla med koreinu, har man någon gång haft en bra plasma kan man inte gå tillbaka till LCD.

foxzox7 Jag håller med om att de är underskattade men i din mening låter det som att LCD skulle vara bättre på bildkvalitet, vilket de inte är. Detta var kanske inte din avsikt men just när du skriver att de inte är så dåliga som man kan tro får jag den uppfattningen.

Menade att den plasma jag länkade rensar banan:p ska ändra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Plasma är faktiskt inre så dålig som man kan tro. De är sjuuuuuukt underskattade. Mycket mycket mycket bra bildkvalitet och svärta!

Ja den tvn är riktigt mycket tv för pengarna. Tvivlar starkt på att du blir missnöjd om du köper den tvn.

Permalänk

Jag har en plasma nu, och visst den har jävligt bra bild. Bilden på plasma är dock rätt "orolig" i sin natur, vilket jag ogillar och därför skulle välja LCD nästa gång. Det går inte att säga att den ena tekniken är bättre än den andra, det är helt en smaksak, vad man prioriterar för bildegenskaper.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958
Fick hem denna igår och är galet nöjd med den svärtan är galet fin och flyter på riktigt fint med allt jag prövat än så länge. (inget spelande på den) Plasma är påväg bort så därför man får så bra bild för det priset som det är! Det enda är att det kan vara viktigt att det inte är massa ljus som skiner på den då det lätt blir reflexer som stör. För mig som bor på källarplan med mörkläggningsgardiner är detta inget problem! Frakten blev jag även mycket nöjd med beställde nämligen i söndags!

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Plasma är faktiskt inre så dålig som man kan tro, faktiskt mycket bättre men pga att de hade problem som inbränningar och hög elförbrukning (som nu är löst, speciellt i Panasonics plasmor) har de fått ett mindre bra ryckte. De är alltså sjuuuuuukt underskattade. Mycket mycket mycket bra bildkvalitet och svärta!

Skitsnygg bild med dithering?
Elförbrukningen, på vilket sätt skulle den vara löst, går den på kottar?

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

Min flickvän hade ambilight TV innan, inget någon av oss tyckte om. Blir luddigt på något sätt. Tapeten bakom förstör en hel del också då den är matt svart..
Vilka av de två som jag nämnde ovan hade du köpt?

Jag hade valt LG:n lätt av dom två, jag tror du har gjort ett bra val.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Skitsnygg bild med dithering?
Elförbrukningen, på vilket sätt skulle den vara löst, går den på kottar?

Fattar inte att folk tar upp strömförbrukning varje gång man pratar om plasma. Har du din TV på hela dagarna i ända? Då skulle det göra en skillnad men jag tvivlar på att du snittar mer än tre timmar per dag under ett helt år, och då gör det knappt någon skillnad alls. Om man då jämför med hur mycket mer man får betala för en LCD som ska prestera jämlikt så får man genast flera års tittande innan plasman kommer upp i samma pris.

Jag är medveten om nackdelarna med Plasma jämfört med LCD, men om du inte känner av brus i bilden så tycker jag personligen inte att det finns en enda anledning att inte skaffa plasma om man ska använda sin TV för att se på film och serier.

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreez:

Känner mig dum så återupplivar denna tråden igen. Hur som helst, fick hem ett reklamblad från Elgiganten om en TV från Sony som de vill ha 4500sek för. Bara där kände jag att det blir ett helvete att välja TV igen. Saken är den att är man lite av en "perfektionist" så måste Bluray spelaren vara samma märke som TVn. Nu äntligen hittar man en TV av samma märke (som för några dagar sedan kostade över 7500sek!) till salu för mindre än 6000sek.

Här kan du se en jämförelse mellan LG och Sony TVn: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1736651,1664173

So, which one? Måste nämna det att Sony TVn tycker jag också ser mycket snyggare ut rent estetiskt, hellre en snygg TV än en TV som är fulare men ändå hela "1tum" större..

Skillnaderna på dessa är också minimala:
Sony vs LG
HDMI: 2 vs 3
Storlek: 46" vs 47"
Videofiler som stöds: Mer vs mindre
Djup: Mindre vs mer

Annars i stort sätt likadana. Med endast två stycken HDMI till Sony TVn gör inte så stor skillnad, kommer ändå skaffa mig en förstärkare sedan som tar en utav dessa platser. Bluray-spelaren kopplar jag sedan in i förstärkaren, detsamma gäller andra prylar som te.x. dator, framtida spelkonsol osv.

Skulle vilja ha din åsikt på detta då jag anser att du vet vad du talar om.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Känner mig dum så återupplivar denna tråden igen. Hur som helst, fick hem ett reklamblad från Elgiganten om en TV från Sony som de vill ha 4500sek för. Bara där kände jag att det blir ett helvete att välja TV igen. Saken är den att är man lite av en "perfektionist" så måste Bluray spelaren vara samma märke som TVn. Nu äntligen hittar man en TV av samma märke (som för några dagar sedan kostade över 7500sek!) till salu för mindre än 6000sek.

Här kan du se en jämförelse mellan LG och Sony TVn: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1736651,1664173

So, which one? Måste nämna det att Sony TVn tycker jag också ser mycket snyggare ut rent estetiskt, hellre en snygg TV än en TV som är fulare men ändå hela "1tum" större..

Sony vs LG

Annars i stort sätt likadana. Med endast två stycken HDMI till Sony TVn gör inte så stor skillnad, kommer ändå skaffa mig en förstärkare sedan som tar en utav dessa platser. Bluray-spelaren kopplar jag sedan in i förstärkaren, detsamma gäller andra prylar som te.x. dator, framtida spelkonsol osv.

Vet att man fick med en Panasonic bluray spelare på köpet (värde 1700kr) när man köpte någon Panasonic TV. Ska leta upp den nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Sony vs LG

Om du gamar vill du definitivt ta Sony´n. Den har extremt låg input lag. så låg att den känns som en CRT-TV eller datorskärm.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785090 har just blivit den snabbaste hardcore gamer TV´n på endast 15ms. Samma modell i still med den du nu får billigare som du länkat. http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl42w653-201308113237.ht...

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Om du gamar vill du definitivt ta Sony´n. Den har extremt låg input lag. så låg att den känns som en CRT-TV eller datorskärm.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785090 har just blivit den snabbaste hardcore gamer TV´n på endast 15ms. Samma modell i still med den du nu får billigare som du länkat. http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl42w653-201308113237.ht...

Med hackar tror jag han menar att det "små lagrar". Det har med Hz att göra. Men du kanske menade något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Vet att man fick med en Panasonic bluray spelare på köpet (värde 1700kr) när man köpte någon Panasonic TV. Ska leta upp den nu!

Schysst deal! Dock så har jag ju redan en Bluray som kostade mig 3000kr förra året. Men jag kan kika på det ändå! Tack!

Skrivet av koreinu:

Det säger du? Gamar kommer jag att göra, båda konsol och PC! Lutar bara mer åt Sony TVn nu!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • RTX 3060 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Schysst deal! Dock så har jag ju redan en Bluray som kostade mig 3000kr förra året. Men jag kan kika på det ändå! Tack!

Det säger du? Gamar kommer jag att göra, båda konsol och PC! Lutar bara mer åt Sony TVn nu!

Hittade den! Börjar vrida sig i min köp tarm nu också... Kollat på den TV:n i butik. Verkligen riktigt bra bild. Väldigt naturliga färger!
http://www.siba.se/product/14480022/tx-p50st60y-50-smart-plasma-tv-med-3d-blu-ray-spelare-

Enligt flera recensioner ska den vara extremt prisvärd.

2600hz så hack är no go;)