Förslag på spel till 5åring

Permalänk
Medlem

Förslag på spel till 5åring

Så quake,doom osv skippar vi nått år till, gärna spel man kan köra multiplayer som fungerar för en 5åring.

Annars mottages förslag med vanliga webspel för barn.

mvh /d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Mulle meck bygger bilar osv bör ju duga även för dagens barn.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

minecraft?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Min kompis dotter gillar Minecraft, forza och live for speed allafall. Annars borde ju mulle meck spelen vara ett bra val.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Spore, Minecraft, Terraria, Castle Crashers, Alfons

Permalänk
Medlem

Lego spelen kanske?

Permalänk
Medlem

Talisman Digital Edition, Monopol, Minecraft, Spore, Pettson å Findus Spelen.

e: Super mario 64, Mario kart 64, Pilot wings, 1080 Snowboarding är ett par sjukt roliga konsol spel.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Little Big Planet /2/ om du har ps3

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

-Dora Utforskaren
-Sonic & Sega All stars Racing Transformed
-Anki & Pytte
-Björnes magasin

Permalänk
Medlem

Spelade själv mulle meck bygger bilar, byggare bob,petsson och findus och anki och pytte när jag var 5
för tio år sedan.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Medlem

Minecraft är definitivt att rekommendera, roligt för såväl små som stora och går mer eller mindre att göra oändligt med saker i spelet. Så vill du ha mycket speltid för pengarna, köp Minecraft åt dig och 5-åringen

Andra förslag: Mulle Meck, Jazz Jack Rabbit, Lego Racers & Pokémon var några personliga favoriter

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Entusiast

Tarzan the game (1999) och Need for Speed High Stakes (1999). Mer kul kan man fanimej inte ha som 5-åring!

Nae men om man bortser från mina dåvarande spelbehov så borde väl Minecraft kunna roa vilken unge som helst

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [Gigabyte Geforce RTX 5070 Eagle SFF] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Kalle kunskap

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk

Amnesia: the dark decent är ju en favorit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar5140:

Amnesia: the dark decent är ju en favorit

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det som inte dödar en gör en starkare och mer psykotisk.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Mulle Meck Bygger Det Ena Och Det Andra är ju ett solklart måste med Minecraft tätt inpå.
Åh andra sidan rörde jag knappt en dator innan jag var tolv, fram till dess så var det LEGO som gällde.

Permalänk
Medlem

Fick ett ps2 när jag var 7 åring, hade ju lite svårt att läsa i engelska menyerna etc. Men man lärde sig kombinationer man skulle välja för att komma någon vart

Det bör väl vara spel på svenska när man är så ung, blir lite svårt annars.... Men spel som fruit ninja, angry birds etc. till tablets är ju säkert riktigt fint för en 5åring

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Lego star wars om han/hon vill spela något lite mer våldsamt.
Portal 1&2 när barnet blir lite äldre.
Cut the rope om du har en surfplatta/mobil.
Om du vill hitta spel snabbt så är spela.se liknande bra, låt inte barnet slösurfa runt på spelhemsidor, det finns ganska mycket flashspel som egentligen inte är för barn.

Permalänk

Vad är detta för slags förslag mina ögon skådar?! Men men mycket har hänt sedan min tid då man fick inge godis förrens TVn kunde visa sista scenen av Castlevania.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeliaz:

spelade själv mulle meck bygger bilar och byggare bob och petsson och findus och anki och pytte när jag var 5
för tio år sedan

Så du är 15 och har inte lärt dig att använda kommatecken?

Permalänk
Medlem

Minecraft är barnens absoluta favorit i den åldern. Det kan kanske vara lite svårt för dem att spela men tengentbord och mus; köp i så fall en 360 kontroll för pc och installera xpadder så blir det mycket lättare för barnet.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Vad är detta för slags förslag mina ögon skådar?! Men men mycket har hänt sedan min tid då man fick inge godis förrens TVn kunde visa sista scenen av Castlevania.

Avis på din barndom.

Permalänk
Skrivet av Thandol:

Avis på din barndom.

Nja... speciellt inte farsans lögn om att anledningen varför alla andra barn fick äta godis var för att de hade klarat spelet.
Men men vilket gjorde mig till en speedrunner redan vid 8års ålder med flera spel avklarade i bagaget.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zweibach:

Mulle Meck Bygger Det Ena Och Det Andra är ju ett solklart måste med Minecraft tätt inpå.
Åh andra sidan rörde jag knappt en dator innan jag var tolv, fram till dess så var det LEGO som gällde.

älska lego! det var klart mycket roligare än att sitta o vänta på att commodore 64:an skulle ladda klart "track and field" för 3 nya misslyckade längdhopp..

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk

När jag var 6 år var det Age of Empires som gällde, kanske kan vara nåt? Man fattade ju nada men kul var det! Och är fortfarande för den delen!