[INTERNET PROBLEM] Mitt Internet Bara Dör?

Permalänk

[INTERNET PROBLEM] Mitt Internet Bara Dör?

Tjena!

Som titeln avslöjar så har mitt internet börjat krångla på min dator.

Jag har ingen aning om va det kan va för fel för ingen annan i huset har samma problem
och ja har testat så många olika saker jag kommit på för att försöka fixa det

Detta hände efter att jag rengjorde min dator på damm, men jag va inte direkt nå hårdhänt alls.. Rörde inte ens moderkortet heller för den delen.
Däremot rengjorde jag lite lätt med en väldigt lätt fuktig trasa på baksidan av datorn där vid intagen sitter, men ja tror inte att det var nå blött där när jag kopplade in allt igen och satte på strömmen.

Detta är i stort sätt det enda jag skulle misstänka vara felet även fast jag är väldigt skeptisk att det är det som orsakat det.

Mitt internet brukar hålla högst i nån timme när jag spelar spel innan det dör helt totalt (har testat olika online spel)
och jag vet inte ännu om mitt internet skulle dö alls om jag inte skulle spela något

Även en sak som kanske är bra att veta är att när mitt internet dör så får jag igång det igen igenom att ta ur och sätta in internet kabeln igen,
eller om jag startar om datorn.

EDIT: Jag har också märkt att mitt internets fart är väldigt passiv. Testade 5 gånger på raken med test från bredbandskollen
och resultaten gick från 33/45 till 12/74 till 25/43 till 88/46 till 90/46 (nåt är uppenbarligen fel xD)

Även så får jag hela tiden såna här när jag typ startar skype och annat : http://i42.tinypic.com/2jevko7.png
men det funkar inte att connecta. Jag kan trycka cancel å skype funkar ändå men inte annonserna i skype

Om någon har den minsta misstanke om varför det här problemet skulle kunna uppstå snälla dela med dig

Hjälp uppskattas starkt!

Mvh

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Rekordmedlem

Dammsög du eller torkade du bara med en fuktig trasa på en avstängd dator?
Du kan kanske ha flyttat något, har du kollat att allt sitter som det ska?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har du senaste drivrutinerna till nätverkskortet?

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Skrivet av MacPain:

Har du senaste drivrutinerna till nätverkskortet?

Tror inte att jag har dom senaste men jag testade ominstallera den som fanns på moderkorts skivan

Visa signatur

MSI MPOWER Z87 | Intel i7 4770K | Gainward GTX 780 3GB GLH | Kingston HyperX 16GB 2400Mhz
Samsung 840 PRO 256GB | WDC Blue 500GB | Corsair GS700 | Corsair Obsidian 550D | CoolerMaster V8 | Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Dammsög du eller torkade du bara med en fuktig trasa på en avstängd dator?
Du kan kanske ha flyttat något, har du kollat att allt sitter som det ska?

Jag dammsög och torkade av lite lätt med en fuktig trasa när datorn var avstängd som det står, men inge hårdhänt alls.
Och allt sitter som det gjorde först :S

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av alexandre94:

Jag dammsög och torkade av lite lätt med en fuktig trasa när datorn var avstängd som det står, men inge hårdhänt alls.
Och allt sitter som det gjorde först :S

Tror problemet med dammsugningen (om du använde en dammsugare) är allt statiskt som kan byggas upp och i värsta fall slå ut komponenter. Har aldrig varit med om det själv men så lyder "skrönan" iaf

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Skrivet av alexandre94:

Tror inte att jag har dom senaste men jag testade ominstallera den som fanns på moderkorts skivan

Installera aldrig dom som finns på skivan, i 99% av fallen så är drivrutinerna flera versioner gamla, gå alltid ut på nätet och tanka hem senaste det första du gör. Kommer du inte ut på nätet över huvud taget nu?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Tack för alla svar , Men ja tror att jag har lyckats fixa mitt problem igenom att trixa lite.
Hör av mig om det kommer tillbaks tack

Visa signatur