Kombinera Sennheiser hd 600/650 med Asus Xonar Essence STX?

Permalänk
Medlem

Kombinera Sennheiser hd 600/650 med Asus Xonar Essence STX?

Tjenare!

Nu har jag bestämt mig att jag ska inhandla nya hörlurar och ljudkort, då jag har märkt att mina SteelSeries Siberia V2 har ett enormt fattigt och platt ljud. Så jag tänkte, vilket ställe skulle vara bättre att fråga om hörlurar än Sweclockers forum? Är helt novis när det kommer till hörlurar och kringutrustning.

Jag har läst runt på lite forum och det var många som rekommenderade Sennheiser HD 650 och HD 600. Ljudkortet som fått bäst betyg på prisjakt är Asus Xonar Essence STX. Googlade runt på kombinationen HD 650 och STX'n, och det var väldigt blandade åsikter om att STX'n skulle ha nog med kräm för att kunna driva hörlurar med så pass hög impedans. Många gav istället förslag att använda externa lösningar, vilket är ett helt främmande område för mig.

Så frågorna är nu:
1. Håller Xonar STX måttet till att driva hd650 eller hd 600?
2. Ifall inte 1, Vad ska det till för att göra hörlurarna rättvisa?
3. Ifall inte 1, Vad är den bästa kombinationen med ett Xonar STX?

Hörlurarna kommer användas till musik (Rock/blues, chiptunes, techno och klassiskt) och spel, budgeten ligger omkring 3500-4500kr.

/Björn

Visa signatur

AMD 5800X Asus TUF B550-PLUS Asus GeForce GTX 1070 Strix AOC Agon AG271QG 16GB Corsair Vengeance 3600MHz Fractal Design Newton R3 600W Fractal Design Define R4 Asus Xonar Essence STX Philips Fidelio X1 Ducky Shine MX Blue Razer Naga