Permalänk

Jag ändrade mitt land till Indien tillfälligt när jag köpte Sim City, men det rådde delade meningar i forumet om hurvida det gjorde någon skillnad

Permalänk
Medlem

Testade Mexico (BF4 Premium 197kr) trodde det fungerade men i sista stund så fick jag meddelandet INVOICEFAILED....

Permalänk
Medlem

Lyckades med Mexico. Man måste stänga av proxyn när man är på kreditkort sidan och innan man trycker nästa där

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Lyckades med Mexico. Man måste stänga av proxyn när man är på kreditkort sidan och innan man trycker nästa där

Okej tack. Ska prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Funkade inte för mig. Jag kommer förbi där man skriver i kreditkortsuppgifter men efter där man ska godkännande så vill det sig inte, ska jag ändra tillbaka proxy där?. Står även på mitt Origin konto status misslyckades BF4 premium. Något mer jag bör veta? Origin har dragit 7.90kr vid varje försök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Funkade inte för mig. Jag kommer förbi där man skriver i kreditkortsuppgifter men efter där man ska godkännande så vill det sig inte, ska jag ändra tillbaka proxy där?. Står även på mitt Origin konto status misslyckades BF4 premium. Något mer jag bör veta? Origin har dragit 7.90kr vid varje försök.

Jag skaffade quick proxy pluginet till Firefox och där man skriver in kreditkortet första gången stängde jag av proxyn bara sen körde utan den. Konstigt nog har inte Origin dragit några pengar än från mitt konto...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Jag skaffade quick proxy pluginet till Firefox och där man skriver in kreditkortet första gången stängde jag av proxyn bara sen körde utan den. Konstigt nog har inte Origin dragit några pengar än från mitt konto...

Tyvärr fungerar det inte ändå.. INVOICEFAILED

Skriver du in dina vanliga uppgifter, Sverige? ÅÄÖ? Telefonnummer?

Vilken mexikansk proxy kör du via? Jag vet inte om det har någon betydelse med hög eller låg säkerhets på proxy kanske det hindrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tyvärr fungerar det inte ändå.. INVOICEFAILED

Skriver du in dina vanliga uppgifter, Sverige? ÅÄÖ? Telefonnummer?

Vilken mexikansk proxy kör du via? Jag vet inte om det har någon betydelse med hög eller låg säkerhets på proxy kanske det hindrar?

Körde 200.52.172.66:8080

Hade en kompis med samma problem, han använde Mastercard men funkade när han bytte till kreditkort så funkade det. Jag körde VISA bankkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Hade en kompis med samma problem, han använde Mastercard men funkade när han bytte till kreditkort så funkade det. Jag körde VISA bankkort.

Jaha då förstår jag varför det inte fungerar för mig.

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa Premium finns det väl ingen mening med Digital Deluxe? Då är det bättre att köpa grundspelet för knappt 400 hos någon återförsäljare och sen Premium. Så sparar man en slant. Såvida jag inte missat nåt?

Permalänk
Skrivet av overheizer:

Är du säker? Så först spelet för 599kr, sen Premium för 499kr?

Var det så jävla dyrt till BF3 också? Hoppade över trean så jag har ingen koll.

Edit: Battlefield 4™ China Rising Expansion Pack Only With Pre-order.

Vadå only with pre-order? Så alla spelare kommer inte komma åt den mapen eller? Undrar vilken map det kommer vara minst folk på...

Jag antar att dom gör samma sak som dom gjorde med Bf3, att alla som förbeställde Battlefield 3 fick Back to Karkand gratis.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 5600X | MB: Hero VII X470 | RAM: 32GB DDR4 | GPU: RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Jag har Nordea (Visa) kort. Samma problem även att jag tagit dina råd. Jag antar att det har något med mitt kort att göra eller origin konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piers:

Om man ska köpa Premium finns det väl ingen mening med Digital Deluxe? Då är det bättre att köpa grundspelet för knappt 400 hos någon återförsäljare och sen Premium. Så sparar man en slant. Såvida jag inte missat nåt?

digital deluxe vad jag förstår så ingår nått ingame tjosan elr liknande som inte gör i andra paket...så allt beror ju på hur viktigt man tycker saker är för ett spel..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

digital deluxe vad jag förstår så ingår nått ingame tjosan elr liknande som inte gör i andra paket...så allt beror ju på hur viktigt man tycker saker är för ett spel..

Ja, den innehåller tre Battle Packs om jag förstod det rätt. Men Premium innehåller 10 Battle Packs. Känns nästan som att de tre är inkluderade där.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Förbokade man dom senaste 4 CoD spelen så har man ju betalat över 2K för samma spel

Haha, det har du rätt i

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad som händer om EA fattar att spelet är köpt via proxy? Tar de spelet eller skiter de i det? Har man rätt till pengana tebax om de tar tillbaka spelet? Eller har de aldrig tagit tillbaka någons spel?

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Ingen som vet vad som händer om EA fattar att spelet är köpt via proxy? Tar de spelet eller skiter de i det? Har man rätt till pengana tebax om de tar tillbaka spelet? Eller har de aldrig tagit tillbaka någons spel?

EA listade ut att en bekant hade köpt via indisk proxy. Pengarna tillbaka och bort med spelet från Origin, var följderna. Tyckte mig läsa samma sak hos många här på swec (en själv kom faktiskt undan med köp via brasiliansk proxy )

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Har ditt köp gått igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Förbokade man dom senaste 4 CoD spelen så har man ju betalat över 2K för samma spel

Känns lite samma med BF3 och BF4, ser inte någon större skillnad där faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiawod:

Har ditt köp gått igenom?

Inga pengar har dragits än vad jag kan se (kanske blivit reserverade?) men har ett BF4 på mitt origin konto och beställningshistoriken på Origin visar att allt är ok.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CRHASH:

Förboka via proxy min polare fick digital deluxe för 380 kr

Förresten så kan man förboka premium nu också http://www.battlefield.com/battlefield-4/buy/premium-pc

Du bröt den oskrivna regeln...

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Känns lite samma med BF3 och BF4, ser inte någon större skillnad där faktiskt.

Jo det är det om man vågar tro DICE och alla filmer från det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Försökte köpa just med indisk proxy, använde chrome för Ekort men det funkade inte :/ Tog ni sverige som land och riktiga adress mm? den säger att den inte kunde identifiera kortet...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ViruZ_HUN:

förlåt.. men detta irriterande mig så grymt enormt.."Också" är den rätta stavningen..förlåt mig jag kunde inte hålla mig

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Till er som har lyckats fixa BF4 med Proxy/VPN. Finns spelet nu i era Origin bibliotek?

Edit: Och drogs pengarna från kontot på en gång?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Till er som har lyckats fixa BF4 med Proxy/VPN. Finns spelet nu i era Origin bibliotek?

Edit: Och drogs pengarna från kontot på en gång?

Ja finns i mitt bibliotek.
Nej inte dragits än (gått 1-2 dagar).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prövade och fick nu samma här: INVOICEFAILED

Och de drog 7,60 två gånger från mitt konto..

Skrivet av korreWorre:

Ja finns i mitt bibliotek.
Nej inte dragits än (gått 1-2 dagar).

Får jag fråga om du använde Master Card eller VISA?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Prövade och fick nu samma här: INVOICEFAILED

Och de drog 7,60 två gånger från mitt konto..

Får jag fråga om du använde Master Card eller VISA?

Vilket land körde du? Jag tog Mexiko.

Visa bankkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Vilket land körde du? Jag tog Mexiko.

Visa bankkort.

ah ok, jag körde med Sverige. Men vad skrev du på Adress och postnummer om du körde med Mexiko?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

ah ok, jag körde med Sverige. Men vad skrev du på Adress och postnummer om du körde med Mexiko?

Menar att jag beställde via Mexikansk VPN, kreditkort landet var sverige samt adressen.

Visa signatur