Nytt grafikkort. Vilket?

Permalänk

Nytt grafikkort. Vilket?

Tjenare, vill gärna uppgradera min dator till Battlefield 4 som kommer ut inom en snar framtid.
Det enda kraven är att den ska kunna maxa alla spel på marknaden just nu med 50-60fps och att den ska ha en VGA och en DVI port då jag har två skärmar! (inte sli) samt att den ska få plats i mitt chassi.

Specs just nu
Processor: i5 2500k
RAM: Corsair 8GB DDR3
Moderkort: MSI P67A-C45
Grafikkort: KFA2 GTX 570
Nätaggregat: Antec Truepower 650w
Chassi: HAF 912

Slänger in en bild också: http://i.imgur.com/6fJU9Lu.jpg

Vad tror ni? Inte så insatt i detta.

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Budget?

Ifall du känner att du kan vänta tills AMD släpper 9000 serien (ifall de gör det i år) så borde du göra det.
Men som sagt det är inte säkert när dem gör det.

Annars skulle jag säga ett 7970 Ghz edition, men ifall du inte tycker om AMD så skulle jag nog säga ett 780 beroende på din budget.

Permalänk
Skrivet av Tobim:

Budget?

Ifall du känner att du kan vänta tills AMD släpper 9000 serien (ifall de gör det i år) så borde du göra det.

Annars skulle jag säga ett 7970 Ghz edition, men ifall du inte tycker om AMD så skulle jag nog säga ett 780 beroende på din budget.

Juste, hur kunde jag glömma det. Max 3,5k!

Helst GTX serien, då jag haft amd innan och varit väldigt missnöjd.
Och lite osäker på om jag har PCI, eller PCI express...... kan någon hjälpa mig med det också?

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Skrivet av Tobim:

Budget?

Har funderat lite på detta. http://www.inet.se/produkt/5409856/msi-geforce-gtx-770-2gb-tw...

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

770/680 är väl det enda du kan kolla på om du inte tänker överväga AMD. 6xx reas ut nu så kolla efter bra erbjudanden på 680!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Det är ett bra kort. Antingen 770 eller 680. Båda är väldigt lika och bra.

Permalänk
Medlem

Är det för bf4 du ska uppgradera borde du nästan vänta, du får bf4 på köpet om du köper ett AMD kort, AMD hinner släppa sina nya grafikkort och du slipper ett grafikkort med en över 18månader gammal arkitektur.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Det är ett bra kort. Antingen 770 eller 680. Båda är väldigt lika och bra.

Skrivet av Cruentusa:

Är det för bf4 du ska uppgradera borde du nästan vänta, du får bf4 på köpet om du köper ett AMD kort, AMD hinner släppa sina nya grafikkort och du slipper ett grafikkort med en över 18månader gammal arkitektur.

Arkitektur och arkitektur. Vill ha prestanda, fast det var kanske det du menade haha.

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Arkitektur och arkitektur. Vill ha prestanda, fast det var kanske det du menade haha.

Kan du vänta skulle jag vänta på 9000serien från AMD. Eller köpa 770/680 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Ny arkitektur innebär i regel mer prestanda och lägre strömförbrukning(värmeutveckling), en ny serie grafikkort kommer också ge dig mer prestanda för pengarna. Köper du ett kort nu bara en månad innan korten kommer så kommer du nog ångra dig, både nvidia och amd kommer justera priserna på sina kort när den nya serien kommer.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av CollardGreen:

Helst GTX serien, då jag haft amd innan och varit väldigt missnöjd.
Och lite osäker på om jag har PCI, eller PCI express...... kan någon hjälpa mig med det också?

Ah, tråkigt att du blev missnöjd med AMD tidigare.
Jag skaffade 7970 i början av sommaren efter jag sålde mina Crossfire 7950.
Känner mig extremt nöjd och jag har inte haft något strul.

Får väl se ifall det klarar BF4 eller inte.

Permalänk
Medlem

Som redan skrivits, om du inte kan vänta på 9000 serien så ta 770 eller AMD 7970 Ghz edition.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av CollardGreen:

Tjenare, vill gärna uppgradera min dator till Battlefield 4 som kommer ut inom en snar framtid.
Det enda kraven är att den ska kunna maxa alla spel på marknaden just nu med 50-60fps och att den ska ha en VGA och en DVI port då jag har två skärmar! (inte sli) samt att den ska få plats i mitt chassi.

Då behöver du minst ett GTX Titan, men det ligger långt utanför din budget. Om du vill köra på Nvidia så är nog ett 770 ett bra val.

Permalänk
Medlem

GTX 570 är fortfarande ett bra kort. Vänta tills BF4 släpps istället. Uppgradera innan BF4 har kommit är ganska onödigt.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

GTX 570 är fortfarande ett bra kort. Vänta tills BF4 släpps istället. Uppgradera innan BF4 har kommit är ganska onödigt.

Ja, jag är sjukt nöjd med mitt 570, men efter 1½ år så börjar det strula lite.
Mycket värmebildning och damm har fastnat överallt så jag har fått fpsdrops och mycket annat strul.
Har däremot köpt ny kylpasta, idag faktiskt, och ska renovera om datorn lite.

Men ett nytt grafikkort skulle nog sitta bra tror jag ändå

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Avstängd

Du har PCI-express.

Permalänk
Skrivet av aliquise:

Du har PCI-express.

Tack!
Verkligen sökt länge men inte haft en aning!

Visa signatur

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR

*CITERA FÖR SVAR