Permalänk
Frida 🥐

Final: Colorless by Zoyadog

Update 6/6-2014! Galleriet på min första stationära dator har kortats ned lite och projektet är avslutat.

Specs:

CPU: Intel i5 3570k OC @ 4,5 GHz
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB
GPU: Sapphire HD radeon 7950 vapor-x 3GB
Motherboard: MSI Z77A-G43
PSU: XFX ProSeries XXX Edition 650W
SSD: Samsung 830 120gb
HDD: WD Green 2TB
Case: Corsair Vengeance C70

Vattenkylning:

Radiator EK-CoolStream XT 240
Block EK-Supremacy Acetal + Nickel
Pump Laing DDC 12V DDC-1T
Reservoir EK DDC X-RES 100 CSQ - Acetal
Slang Masterkleer PVC 13/10mm
EK pluggar, anslutningar, adapter etc.

Jag vill tacka:
Zizoor för hjälp med val av datorkomponenter till min första dator.
LeoCarlsson för hjälp med inköp av vattenkylningsdelar.
dc3r på Inet för hjälp och tips vid montering av vattenkylning.

// Frida "Zoyadog" Bergendal

Final: Colorless by Zoyadog

Visa signatur
Permalänk

Snyggt! Fina bilder!

Permalänk

Snyggt! 4p för star warstemat, är sw freak själv och har darth i lådan

5p när du inkl graffen i loopen.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk

visst finns det inget vattenblock som passar det där grafikkortet? riktigt nice dator och galleri album 5/5

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RasmusKvist:

visst finns det inget vattenblock som passar det där grafikkortet? riktigt nice dator och galleri album 5/5

Undrar det samma

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av RasmusKvist:

Skrivet av tvelander:

Undrar det samma

http://www.frozencpu.com/products/15577/ex-blc-1081/EK_Radeon...

tror denna ska funka, har dock aldrig beställt från frozencpu men vad jag har hört som ska dom vara riktigt bra (lång leveranstid bara då det är US)

EDIT: såg att det inte passade nu....
spelar egentligen ingen roll för mig, 5p ger jag bara för fulla loopar, thats how i roll

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xxxPaladinxxx:

http://www.frozencpu.com/products/15577/ex-blc-1081/EK_Radeon...

tror denna ska funka, har dock aldrig beställt från frozencpu men vad jag har hört som ska dom vara riktigt bra (lång leveranstid bara då det är US)

EDIT: såg att det inte passade nu....
spelar egentligen ingen roll för mig, 5p ger jag bara för fulla loopar, thats how i roll

nej det passar inte viper x är inte samma som dual fan jag fick sälja mitt viper x kort och köpa ett ref kort finns inga till viper x kort dom har kondingarna felplacerade på 4 ställen på kortet så tyvärr annant kort som gäller

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Känns som någon lyssnar på Motionless in color?
Fint galleri annars! Glöm inte lägga upp bilder när du fixar saker

Edit: Saker = sleevar, målar om moderkortet om det nu görs osv!

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av FreddieKreuger:

Snyggt! Fina bilder!

Tack så mycket ^^

Skrivet av xxxPaladinxxx:

Snyggt! 4p för star warstemat, är sw freak själv och har darth i lådan

5p när du inkl graffen i loopen.

Det är rätt dark sida hoppas jag? Graffet blir när jag har råd att köpa ett nytt kort+block

Skrivet av hytin:

nej det passar inte viper x är inte samma som dual fan jag fick sälja mitt viper x kort och köpa ett ref kort finns inga till viper x kort dom har kondingarna felplacerade på 4 ställen på kortet så tyvärr annant kort som gäller

Japp tyvärr, så jag måste köpa ett nytt kort och block så det kommer dröja tills man har fått ihop ekonomin

Skrivet av Goo5e:

Känns som någon lyssnar på Motionless in color?
Fint galleri annars! Glöm inte lägga upp bilder när du fixar saker

Edit: Saker = sleevar, målar om moderkortet om det nu görs osv!

Haha har faktist inte hört, min kompis tipsade om namnet
Kommer lägga upp varje gång det blir uppgraderingar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra.

Vackert Frida!

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut!
Gjorde första försöket på glasmodden idag. Det gick käpprätt åt helvete men nu vet jag hur jag ska göra! Skriv om du vill ha hjälp!
Tänker du göra stealthdrive i ditt bygge?

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av Since:

Ser snyggt ut!
Gjorde första försöket på glasmodden idag. Det gick käpprätt åt helvete men nu vet jag hur jag ska göra! Skriv om du vill ha hjälp!
Tänker du göra stealthdrive i ditt bygge?

Åh, jo jag tänkte det vill jättegärna ha tips! berätta vad som gick dåligt också.
Ne har ingen CD-läsare och kommer inte att skaffa, har ingen plats eller användning för det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan vända plexirutan i din sida tvärt om så får du istället ren ruta över Gpu mm samtidigt som man slipper se lite av hdds åh så tackvare fläkthålen har själv vänt på en kompis bygga jag gjorde åt honom. Blev riktigt trevligt utan massa klipp åh klistra hehe.

Ser snyggt åh rent ut mycket bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av enRödjävel:

Du kan vända plexirutan i din sida tvärt om så får du istället ren ruta över Gpu mm samtidigt som man slipper se lite av hdds åh så tackvare fläkthålen har själv vänt på en kompis bygga jag gjorde åt honom. Blev riktigt trevligt utan massa klipp åh klistra hehe.

Smart! det ska jag prova! tack för tipset

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Åh, jo jag tänkte det vill jättegärna ha tips! berätta vad som gick dåligt också.
Ne har ingen CD-läsare och kommer inte att skaffa, har ingen plats eller användning för det

Okej! kan skriva i pm ett par bra grejer att tänka på!

Skrivet av enRödjävel:

Funkar det i C70? tror att hålen sitter lite olika så det blir nog att dra fram borret ändå!

Permalänk
Administrativ avgift

-10 för hyllan ni hade på DH // Orange håriga killen if you remember?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Vem för modtävlingen ? Skulle nämnligen vilja vara med och delta i ATX-faktorn

Visa signatur