Spela in från Cl+ modul till dvd-spelare med hdd

Permalänk
Medlem

Spela in från Cl+ modul till dvd-spelare med hdd

Vet inte om det här är rätt plats att ställa frågan men jag hoppas ni har överseende med det.

Jag har i dagsläget Comhem med Cl+ modul (man sätter programkortet direkt i tv:n). Har försökt spela in till min DVD-spelare med hårddisk men får det inte att fungera. DVD-spelaren hittar bara de analaga kanalerna från antennen. Jag har testat att göra nya kanalsökningar men den hittar inga digitala kanaler från programkortet. Hur ska jag koppla? Vad gör jag för fel?

Är det bättre att köpa en extern hårddisk och koppla in via USB till tv:n (Samsung UE55ES8005)?

Kan tillägga att jag tänkt byta från Comhem till Canal Digital och frågan är då om jag ska ta en HD box (får då tillgång till on demand) eller en Cl+ modul?

Hoppas nån kan hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Du kan endast spela in från tvn om den har stöd från det.
Går ej på andra sätt vad jag vet.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

på A: Går inte, tyvärr.

på B: Går inte att spela upp materialet i andra apparater än den TV som gjorde inspelningen p.g.a. materialet blir "krypterat" till den apparat som gjort inspelningen (Suck vad trött man blir på amerikanska lobbyister)

På C: Beställ en HD-box med inbyggd inspelning (samma låsning dä)r, eller en DreamBox av bättre modell som INTE "krypterar" inspelat material och låter dig bestämma själv över vart du vill titta på det du spelat in

mina 5 cent

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |