Utlåst från en Samsung Galaxy Express.

Permalänk

Utlåst från en Samsung Galaxy Express.

Jo min kompis har en Samsung Galaxy Express som hon är utlåst ifrån. Jag tror hon skrev ett lösenord till mobilen som hon inte kommer ihåg. Hon trodde hon skrev ett lösenord men det verkade tydligen bli något annat.

Iallafall, när man gör en Factory Reset (som mobilen nu tydligen kräver för att bli användbar igen)

Vad är det som försvinner då? Försvinner saker i SIM-kortet och på SDkortet? Vad vet ni? Är det bara appar som försvinner inklusive konfiguration?
Jag är ingen expert på Samsung Galaxy Express, men om man t ex har biler och musik, dvs filer sparat på internminnet, kommer det då försvinna från internminnet?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Jo min kompis har en Samsung Galaxy Express som hon är utlåst ifrån. Jag tror hon skrev ett lösenord till mobilen som hon inte kommer ihåg. Hon trodde hon skrev ett lösenord men det verkade tydligen bli något annat.

Iallafall, när man gör en Factory Reset (som mobilen nu tydligen kräver för att bli användbar igen)

Vad är det som försvinner då? Försvinner saker i SIM-kortet och på SDkortet? Vad vet ni? Är det bara appar som försvinner inklusive konfiguration?
Jag är ingen expert på Samsung Galaxy Express, men om man t ex har biler och musik, dvs filer sparat på internminnet, kommer det då försvinna från internminnet?

Vad är det för lösenord? Menar du PIN koden för att komma in? Till övrigt när en Factory Reset görs så försvinner allt som ligger på enheten ink SD kortet, Dock SIM påverkas inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har hon glömt sim kortet pin kod eller mobilen pin kod?

Ifall det är mobilens pin kod så bör hon kunna låsa upp den genom att följa stegen i länken

http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/google-android/3424220/how-...

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

Hejhej

Det var ingen PIN-kod utan det var något slags lösenord.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Ta ut SD-kortet innan du återställer telefonen så tappar du inte innehållet på det. Allt som är sparat i telefonminnet (foton, musik, appar, sms, telefonnummer...) försvinner dock. SIM-kortet påverkas inte.

Permalänk

[Jag ändrade meddelandet, DVS EDIT]

Okej så SDkortet rensas alltså. För på en HTC Desire tror jag det inte var så (men var länge sen så jag är inte 100%)

Hmm, verkar då vara klurigt att komma in i mobilen utan lösenord.

Så hur gör man egentligen Factory REset/fabriksåterställning? Det verkade inte finnas något sånt alternativ på mobilskärmen. (Kanske hon inte hittat den än för jag är nämligen inte hos min kompis)
Hittar ingen beskrivning för typ Power On + Vol Plus för att öppna dendära BOOT-grejen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Har ingen framför mig och har inte skruvat på den modellen så kan inte svara på att det till 100% är så här på även denna, men på de flesta samsung telefoner så gör man så här:
Vol up + home + Power.
När du får upp listan så bläddrar du med volymknapparna och väljer "Wipe data/factory reset."
sen bläddrar du i nästa lista och tar "Yes"
Till sist så kör du en reboot.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring