Samsung M2 disk sopar golvet med Sata3 SSD,s

Permalänk
Inaktiv

Samsung M2 disk sopar golvet med Sata3 SSD,s

Läs intressant artikel på LÄNK

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jookeer:

Nån som har emailadress till tomten?

http://emailsanta.com/email_santa.asp

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

De skriver att det är denna som sitter i Sony Vaio (Om man inte kör 128 GB som testexemplaret av Vaion var) och nedbantad version i Macbook Air, uppfattade jag det rätt?
Trevligt i så fall då man har en Vaio på ingång nästa vecka.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

De skriver att det är denna som sitter i Sony Vaio (Om man inte kör 128 GB som testexemplaret av Vaion var) och nedbantad version i Macbook Air, uppfattade jag det rätt?
Trevligt i så fall då man har en Vaio på ingång nästa vecka.

Nedbantad står det inte, den är speciellt gjord för Apple. Det är alltså samma "grund" de använder men sedan så har väll stora kunder möjlighet att påverka designen om det behövs.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToJa92:

Nedbantad står det inte, den är speciellt gjord för Apple. Det är alltså samma "grund" de använder men sedan så har väll stora kunder möjlighet att påverka designen om det behövs.

Sen är det väl oxo en Apple designad firmware eftersom den inte presterar bättre i tester jämfört med denna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Sen är det väl oxo en Apple designad firmware eftersom den inte presterar bättre i tester jämfört med denna...

Nja, de SSDer som suttit i MacBook Air hittills har varit gjorda så att alla komponenter enbart blivit placerade på den ena sidan. SSDn i artikeln har minneskretsar på båda sidor. Det är möjligt att den specialvariant som då blir mera avlång och platt har lägre hastighet. Eller så kanske Apple har klockat ner processorn något till förmån för bättre batteritid. Det är svårt att säga utan att Apple eller Samsung själva säger någonting.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Såg det sen också, mitt undermedvetna antog nog att det stod "nedbantad" då den inte presterade lika bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ToJa92:

Nja, de SSDer som suttit i MacBook Air hittills har varit gjorda så att alla komponenter enbart blivit placerade på den ena sidan. SSDn i artikeln har minneskretsar på båda sidor. Det är möjligt att den specialvariant som då blir mera avlång och platt har lägre hastighet. Eller så kanske Apple har klockat ner processorn något till förmån för bättre batteritid. Det är svårt att säga utan att Apple eller Samsung själva säger någonting.

På vilket sätt har firmware status varit beroende av på vilken sida av ett kretskort en specifik detailj varit placerad?

Skrivet av Rydisen:

Såg det sen också, mitt undermedvetna antog nog att det stod "nedbantad" då den inte presterade lika bra

Skickades från m.sweclockers.com

Olika gränssnitt och olika firmeware. Apple gränssnittet är inte nedgraderat utan som vanligt inte på topp. Kanske med iOS 8 eller not!