Punkbuster ERROR #0111 could not convert

Permalänk

Punkbuster ERROR #0111 could not convert

har installerat bf4 betan och skall nu installera punkbuster men varje gång jag försöker uppdatera bf4 clienten får jag ERROR #0111 could not convert ..
nån som vet hur man fixar ?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk

jag löste det genom att kopiera bp ( punkbuster ) mappen från bf3 till bf4 betan o ersätta den som fanns där ..

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Som TS skrev, hur löser man detta problem? Jag har inte spelat BF sen BF3 betan, alltså ingen PB-mapp att kopiera över.

Permalänk
Medlem

tanka ner punkbuster från deras egna site, ta bort din PB mapp i BF4 Beta, installera punkbuster som du laddade ner, add game , update game, done.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

tanka ner punkbuster från deras egna site, ta bort din PB mapp i BF4 Beta, installera punkbuster som du laddade ner, add game , update game, done.

Fungerade inte det heller......

Permalänk
Medlem

det kommer bara upp ett error när man lagt till bf4

Permalänk
Medlem

Hittade en server där man inte behöver punkbuster, BF4 BETA - NL - CQN - i3D.net - #261067.
Men jag kommer bara till en skärm där de står Siege of Shanghai och förklaring på ett spelmode. Sen inget mer, inget tecken på att de laddar eller så. Tabbar man ner så blir skärmen helvit när man tabbar tillbaka.

EDIT:
Provat med att installera allt från windows update, installerat beta-drivisarna från AMD. Tagit bort PB-mappen, plockat hem PB från deras sida, installerat, valt BF4 och updaterat. Error 01111...

Är det någon mer som haft liknande problem och lyckats komma runt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hittade en server där man inte behöver punkbuster, BF4 BETA - NL - CQN - i3D.net - #261067.
Men jag kommer bara till en skärm där de står Siege of Shanghai och förklaring på ett spelmode. Sen inget mer, inget tecken på att de laddar eller så. Tabbar man ner så blir skärmen helvit när man tabbar tillbaka.

EDIT:
Provat med att installera allt från windows update, installerat beta-drivisarna från AMD. Tagit bort PB-mappen, plockat hem PB från deras sida, installerat, valt BF4 och updaterat. Error 01111...

Är det någon mer som haft liknande problem och lyckats komma runt det?

Skrivet av Zcarill:

det kommer bara upp ett error när man lagt till bf4

Skrivet av napahlm:

Fungerade inte det heller......

Skrivet av Mimematis:

Skrivet av napahlm:

Som TS skrev, hur löser man detta problem? Jag har inte spelat BF sen BF3 betan, alltså ingen PB-mapp att kopiera över.

Läs det vallentin skrev, det fungerade för mig!

Visa signatur

PC | ASUS Sabertooth Z77 | Core i5 3570k + H80i | 8GB RAM 1866Mhz | Asus R9 290 | Samsung 830 120 GB | 2TB WD | bequiet! 630W
Kringutrustning | Steelseries Rival | Ducky Shine 4 Röda brytare | Steelseries Qck+ | QPAD QH-90 | Logitech Z523

Don't forget to quote!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JojjeNFTW:

Läs det vallentin skrev, det fungerade för mig!

Har inte spelat BF3, därav ingen mapp att kopiera över.

Sen jag gjorde alla uppdateringar igår så kommer jag förbi laddskärmen och fram till en svart skärm där de står saving, och där hänger spelet sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har inte spelat BF3, därav ingen mapp att kopiera över.

Sen jag gjorde alla uppdateringar igår så kommer jag förbi laddskärmen och fram till en svart skärm där de står saving, och där hänger spelet sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där beteendet hade jag när punkbuster inte var fullständigt installerat. Fick köra pbsetup.exe från deras sida (www.evenbalance.com). Detta var trots att Punkbuster var installerat under installationen. Den hade dock bara installerat en av de två punkbuster-processerna.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Jag har hört att filerna som är i PB's databas vilket sen skickas över till dig är korrupta, så uppdatera inte PB just nu. Jag blev tvungen att återställa min BF4 folder till ett tidigare datum efter att jag hade försökt uppdatera.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det där beteendet hade jag när punkbuster inte var fullständigt installerat. Fick köra pbsetup.exe från deras sida (www.evenbalance.com). Detta var trots att Punkbuster var installerat under installationen. Den hade dock bara installerat en av de två punkbuster-processerna.

Hur installerar man det fullständigt? Har använt mig av filen från hemsidan du länkade till. Följt instruktionerna till punk och prickar. Men icke.
Hur startar man punkbuster sen? Får inte igång det utan att köra installationen igen.