Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Nej det verkar ju inte vara så.. ta Dustin som exempel..
Men köper man BF4-Premium Edition så kommer det ju med oavsett..

Frågan är dock vad EA säger om att köpa från t.ex. Fast2Play eller GreenManGaming.. Är det legit? Jag har läst lite på andra trådar att man köper "på egen risk" från andra än auktoriserade återförsäljare..

Jaså det var konstigt (angående china rising).

Greenmangaming är 100% legit. Har köpt 90% av alla mina spel, vilket blir över 100st, därifrån. Mest till Steam men även till Origin och Uplay. Har aldrig haft några problem med dem, och har aldrig heller hört något om att de skulle vara dåliga. Fast2Play har jag heller aldrig hört något dåligt om, men kan inte heller gå i god för dem då jag aldrig handlat där. Däremot så vet jag att G2play har haft problem med stulna produktnycklar. Då namnen är så pass lika misstänker jag att de tillhör samma företag i grunden, men att de kanske riktar in sig på olika länder.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAtax:

Frågan är dock vad EA säger om att köpa från t.ex. Fast2Play eller GreenManGaming.. Är det legit? Jag har läst lite på andra trådar att man köper "på egen risk" från andra än auktoriserade återförsäljare..

Jag har köpt via Proxy och gamecards siter utan problem, det fungerar bra om det är en site som har bra rykte. Därav risken, köp inte via någon du inte hittar bra feedback om.

Jag har använt gamecards.eu i något år nu, funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

Stämmer inte. Antingen köper du BF4 + China Rising (även kallad deluxe edition) eller så köper du BF4 standard edition (där ingår den inte, även fast det är förhandsköpt.)

Fast det stämmer ju inte heller. Både Origin och Greenmangaming erbjuder China Rising om du förhandsbokar standard edition, och så tror jag alla gör då EA vill att folk ska förhandsboka. Digital Deluxe edition är grundspelet + lite extra battlepacks och annat gott och blandat. Anledningen till att du får China rising till DD-edition är just för att du förhandsbokar det.

Jag tror det som avgör om du får China rising eller inte till din förhansbokning är om affären som säljer det är auktoriserad av EA.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Fast det stämmer ju inte heller. Både Origin och Greenmangaming erbjuder China Rising om du förhandsbokar standard edition, och så tror jag alla gör då EA vill att folk ska förhandsboka. Digital Deluxe edition är grundspelet + lite extra battlepacks och annat gott och blandat. Anledningen till att du får China rising till DD-edition är just för att du förhandsbokar det.

Jag tror det som avgör om du får China rising eller inte till din förhansbokning är om affären som säljer det är auktoriserad av EA.

Ja något är knepigt. Det står på Origin att China Rising ingår även i standard vid förhandsbokning (!). Så jag vet inte riktigt hur det förhåller sig.
Men om Premium är köpt eller ska köpas så behöver du inte oroa dig, då kommer den via det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trä:

http://fast2play.com/battlefield-4-china-rising-dlc-ea-origin...

305 kr inkl. China Rising, billigare hittar du inte.

Jodå, 6:- billigare om man går in på den svenska sidan (.se) http://fast2play.se/battlefield-4-china-rising-dlc-ea-origin-...

Permalänk

Köp standard edition och sen premium på det, kommer att spara pengar i längden.

;D

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB