Permalänk
Medlem

Vart fan är Hard Core mode?

Spelet har släppts och det går att spela för fullt, men det finns inga hard core servrar. Jag hatar Normal!!

Spelet är inte lika roligt på normal Varför finns det inga HC servrar?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Om du går in i server browsern och öppnar upp filterinställningarna ska det finnas en undermeny där som kallas "advanced", däri är endast "Normal" ikryssat som standardval för alla.

Permalänk
Medlem

Det är något buggat i server browsnern tydligen, hardcore servrar finns men vill inte visas upp

Rekommenderar dock SweC serverar genom dessa länkar
http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/b7c21efd...
http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/dc5cdf97...

Permalänk
Medlem

Skönt att det finns några bra servrar.

E ju inte kul att spela paintball när man kan skjuta på riktigt så att säga.

Länge leve Custom/Hardcore !!

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Skönt att det finns några bra servrar.

E ju inte kul att spela paintball när man kan skjuta på riktigt så att säga.

Länge leve Custom/Hardcore !!

/Homer_S

Agree!

Blev glatt överraskat att hitmarkers är helt borta på Hardcore (Eller är det SweCore?). Tar ett tag att vänja sig vid.

Permalänk

Hur mycket ammunition tar det att sänka någon i detta Hard Core läge? Jag testade betan och tyckte att den var fruktansvärt dålig på flertalet punker, en av dem var att man var seriöst helt odödlig, jag menar, kunde bli beskjuten av allt möjligt och ändå löpa omkring. Blev ju lagom snopen när man satte ett par skott i någon som glatt sprang vidare

Är fordon fortfarande sjukt klena? Jag menar, stridsvagnarna i BF4 t.ex. är ju inte speciellt skräckinjagande... Speltillverkarna borde få se en stridsvagn i aktion, inget du fnyser åt som fotsoldat direkt Har fordon fortfarande oändligt med ammunition? Reparerar fordon fortfarande kritisk skada helt magiskt?

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra hardcore server med varierande game mode? Förutom sweclockers då

Visa signatur

CPU: Broadwell-E I7-6800k @ 4.3ghz CPU-kylare: Corsair h115i // GPU: GTX 970 SLI(gigabyte g1) OC 1450mhz // Moderkort: Asus Rog Strix x99 Gaming // RAM: 32GB hyper x ddr4 2666Mhz //Fractal Design Newton R3 1000W 80+ Platinum// SSD: Windows- Samsung 950 pro 512GB + Samsung 120 GB + Corsair 120 //Chassi: Thermaltake level 10 GT(vitt) // OS: Win 10 // Skärmar: Asus rog swift(27"144hz 1ms gsync) + BenQ XL2420T // Konsol: PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utbildadninja:

Hur mycket ammunition tar det att sänka någon i detta Hard Core läge? Jag testade betan och tyckte att den var fruktansvärt dålig på flertalet punker, en av dem var att man var seriöst helt odödlig, jag menar, kunde bli beskjuten av allt möjligt och ändå löpa omkring. Blev ju lagom snopen när man satte ett par skott i någon som glatt sprang vidare

Är fordon fortfarande sjukt klena? Jag menar, stridsvagnarna i BF4 t.ex. är ju inte speciellt skräckinjagande... Speltillverkarna borde få se en stridsvagn i aktion, inget du fnyser åt som fotsoldat direkt Har fordon fortfarande oändligt med ammunition? Reparerar fordon fortfarande kritisk skada helt magiskt?

Jag tycker det går fort på hc, känns som enbart ett par skott. Däremot så är fordonen hårda men det behövs med tanke med allt anti pansar som finns nu

Permalänk
Medlem

Det går inte att filtrera just nu, men man kan ju söka på "hardcore" för att få upp en jäkla massa servrar.

Har bara spelat en runda HC och jag tror att jag skulle kunna gilla det. Ingen som helst minimap känns lite svårt dock. Och att alla är snipers kan ju bli lite tröttsamt.