Behöver lite tips för BF4 multiplayer

Permalänk
Medlem

Behöver lite tips för BF4 multiplayer

Hej alla,

Först ska jag nämna att jag är helt nybörjare när det gäller BF4 multiplayer (har kört CS i många år).
Jag tycker att multiplayern är otroligt svårt och behöver lite tips från ni som har spelat länge.

Det som jag tycker är jobbigast är att man dör så ofta utan att ha en chans att se vem som har dödat en. Det är oftast ganska stora banor och med det höga grafiken i spelet så tycker jag att det är ganska svårt att se motspelarna.

Väljer jag att springa själv så är det någon sniper som skjuter mig och väljer jag sitta i tanks/fordon så är det en blixt fån himmelen (Flygplan eller Hellisar)
Dessutom så har jag inte så många vapen och tillbehör vilket gör det ännu svårare och det tar tid att få nya vapen som jag har märkt.

Så ge gärna lite tips på hur jag kan spela lite bättre och förbättra mina chanser för just nu har jag ångrat mig att jag köpte spelet

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Zorrox:

Hej alla,

Först ska jag nämna att jag är helt nybörjare när det gäller BF4 multiplayer (har kört CS i många år).
Jag tycker att multiplayern är otroligt svårt och behöver lite tips från ni som har spelat länge.

Det som jag tycker är jobbigast är att man dör så ofta utan att ha en chans att se vem som har dödat en. Det är oftast ganska stora banor och med det höga grafiken i spelet så tycker jag att det är ganska svårt att se motspelarna.

Väljer jag att springa själv så är det någon sniper som skjuter mig och väljer jag sitta i tanks/fordon så är det en blixt fån himmelen (Flygplan eller Hellisar)
Dessutom så har jag inte så många vapen och tillbehör vilket gör det ännu svårare och det tar tid att få nya vapen som jag har märkt.