Behöver lite tips för BF4 multiplayer

Permalänk
Medlem

Behöver lite tips för BF4 multiplayer

Hej alla,

Först ska jag nämna att jag är helt nybörjare när det gäller BF4 multiplayer (har kört CS i många år).
Jag tycker att multiplayern är otroligt svårt och behöver lite tips från ni som har spelat länge.

Det som jag tycker är jobbigast är att man dör så ofta utan att ha en chans att se vem som har dödat en. Det är oftast ganska stora banor och med det höga grafiken i spelet så tycker jag att det är ganska svårt att se motspelarna.

Väljer jag att springa själv så är det någon sniper som skjuter mig och väljer jag sitta i tanks/fordon så är det en blixt fån himmelen (Flygplan eller Hellisar)
Dessutom så har jag inte så många vapen och tillbehör vilket gör det ännu svårare och det tar tid att få nya vapen som jag har märkt.

Så ge gärna lite tips på hur jag kan spela lite bättre och förbättra mina chanser för just nu har jag ångrat mig att jag köpte spelet

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av Zorrox:

Hej alla,

Först ska jag nämna att jag är helt nybörjare när det gäller BF4 multiplayer (har kört CS i många år).
Jag tycker att multiplayern är otroligt svårt och behöver lite tips från ni som har spelat länge.

Det som jag tycker är jobbigast är att man dör så ofta utan att ha en chans att se vem som har dödat en. Det är oftast ganska stora banor och med det höga grafiken i spelet så tycker jag att det är ganska svårt att se motspelarna.

Väljer jag att springa själv så är det någon sniper som skjuter mig och väljer jag sitta i tanks/fordon så är det en blixt fån himmelen (Flygplan eller Hellisar)
Dessutom så har jag inte så många vapen och tillbehör vilket gör det ännu svårare och det tar tid att få nya vapen som jag har märkt.

Så ge gärna lite tips på hur jag kan spela lite bättre och förbättra mina chanser för just nu har jag ångrat mig att jag köpte spelet

Ångra dig inte, lägg till lite gött folk och spela med. Sedan är ju spelet lite annorlunda från CS, det lönar att ta det väldigt lugnt i början.

Du kan lägga till mig om du vill, http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/thomasson1979 . Jag kan tyvärr inte surra i voice, men följer man med i squaden så brukar det gå bra.

Vilken klass är det du vill spela med primärt?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk

Avancera långsamt, speciellt på banor där du inte kan terrängen och varifrån fiender kan komma. Kolla på minimapen så ofta du kan, t.ex. varje gång du laddar om så slänger du ett getöga ner till vänster. Lär dig också använda minimapen på rätt sätt. Ser du en massa döskallar på en del av kartan så är det fiendlys som precis har dött.. då lär det finnas fiender i det området. Spotta (använd Q-knappen om du inte ändrat den) mot gräsområden och dylikt där det är svårt att upptäcka snipers. Då får du 3d-spotting på folk som du annars inte hade kunnat urskilja från terrängen pga grafiken. Spela med låga settings men med hög upplösning.

Spring helst inte över öppna fält och försök håll dig ihop med andra. Är det flera på ett ställe så är ju risken mindre att de skjuter endast på dig.

Det var några enkla tips. Annars så lär du dig mer efterhand som du spelar. Själv kom jag från Quake 3 till BF3 och det var en väldigt svår övergång då jag var van att spela oerhört aggressivt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Ångra dig inte, lägg till lite gött folk och spela med. Sedan är ju spelet lite annorlunda från CS, det lönar att ta det väldigt lugnt i början.

Du kan lägga till mig om du vill, http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/thomasson1979 . Jag kan tyvärr inte surra i voice, men följer man med i squaden så brukar det gå bra.

Vilken klass är det du vill spela med primärt?

Tack
Jag har provat lite alla klasser (mest snipern) utan större lycka. Jag dör typ 20 ggr för varje person som jag dödar

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Tycker Frankie brukar ha en del bra videos för oss som är lite mindre bra på Battlefield.

Permalänk
Skrivet av Zorrox:

Tack
Jag har provat lite alla klasser (mest snipern) utan större lycka. Jag dör typ 20 ggr för varje person som jag dödar

Om du kör med recon klassen så kan jag rekommendera att köra hardcore, då räcker det (oftast) med ett skott i bröstet för att ta ner en fiende. Annars måste man pricka skallen varje gång, vilket är en aning svårare. Använd även buskar och träd till din fördel, ner och kryp!
Kör på tills du låst upp exempelvis M40A5, bra allround bössa. Lås upp straight pull bolt, krävs 50 kills tror jag. Samt ett sikte du känner dig bekväm med, jag kör JGM-4 siktet och canted ironsight. Så om du är van vid AWP i CS borde detta funka för dig.
Sen gäller det att nöta!

Permalänk
Medlem

Kolla Jackfrags Betterfield playlist. Visserligen Battlefield 3. Men grunderna är liknande.
http://www.youtube.com/playlist?list=PL73482CBF8157E7B5

Sök på youtube Battlefield 3 guide eller nåt så lär du dig grundera och implementera det till BF4.

Adda mig på Battlelog så kan vi lira samma Squad iaf nån gång, det är på PC. (GeggaSWE) Har precis blivit farsa så jag har inte lirat så mycket än.

Visa signatur

Battlelog nick: GeggaSWE

Permalänk

Jag har också haft svårt att vänja mig från BF3 t.ex. Där kunde jag lätt vinna på de flesta banor , men tycker bf4 är mycket svårare.

Banorna är verkligen gjorda för att folk ska campa så mycket som möjligt. Du är van på att röra dig snabbt som jag och det kunde man faktiskt i BF3.

Kan lätt säga att den taktiken fungerar inte i BF4 då du kommer sällan möta folk 1vs 1. De är istället en bra bi ifrån dig. Tills du har sett var skotten kommer ifrån är du redan död hur bra än du är.

Som någon berättade tidigare är det viktigt att man rör sig långsamt fram. Säger inte att du ska kampa , men att spela mer defensivt. Ser du att någon dör på mappen och personen är nära dig, vänta någon sekund. Ofta kommer de dyka upp runt hörnet. Viktigt att du aimar. De kommer inte ha någon chans. Samma sak när du rör dig runt på banan. Försök att inte springa i mitten. Var alltid nära någon skydd så att du kan antingen gå runt eller göma dig någonstans. Sköt personen på dig från en speciell vinkel kolla inte runt samma hörna. Förflytta dig en bit och sedan kollar du var han är, ha aim uppe.

har också märkt en annan sak i BF4 som är annorlunda från BF3 många människor kampar och de är de ofta i slutet av banan,dvs på kanterna. istället för att springa i mitten vilket kommer göra att alla ser dig gå istället runt kanterna. Där brukar det vara ganska många

Vapen gör mer skada i BF4 också vilket är verkligen skit ibland. I BF3 även om det fanns någon campare som sköt på mig hann jag faktiskt ändå vända mig och träffa de. Inte alltid , men det gick ofta. Nu kan du glömma det.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, ska försöka implementera era tips

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zorrox:

Tack för alla svar, ska försöka impelementera era tips

Det enda tips du behöver: spela inte med randoms i din squad.