Julpynta SweClockers logotyp 2013

Permalänk
Medlem

[INGET BIDRAG]
(Bilder är tagna från internet)

Lite inspiration för de som kan göra allt från början.

Permalänk

Roligt!, får se om jag hinner göra någon i år

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, 2 bilder dock kopierade som synes. God jul.
Några bilder på själva skapandet av bilden uteblev då den skulle i princip sett likadan ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triiisk:

[INGET BIDRAG]
(Bilder är tagna från internet)

Lite inspiration för de som kan göra allt från början.
http://i.imgur.com/uLg6i2f.jpg

Skrivet av Andreas D:

Hur svårt ska det vara? Det kommer aldrig någonsin vara tillåtet att stjäla bilder i SweClockers tävlingar. Allt måste skapas från scratch, undantaget materialet som tillhandahålls av oss.

när jag kollar på denna bild så ser tomteluvan ut precis som min. Jag ber om ursäkt för detta. (trodde min kompis hade gjort den)
Jag tar ut mitt bidrag. hahaha, vilken tur att du kom med den!

Permalänk
Medlem

Vad för program ska jag använda?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja testa att vara med men förstår naturligtvis inte detta med transparant bakgrund. Min tanke var att måla allt i Paint eftersom jag inte kan PS eller något annat liknande program (fattar inte hur folk kan vara så duktiga och måla grejer där).

När jag målat min bild i Paint, hur gör jag för att få dess bakgrund transparent? Tack

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Vad för program ska jag använda?

t.ex GIMP eller photoshop

Permalänk
Medlem

Årets stora fråga är väl ändå:

Ska redaktionen våga kliva utanför lådan där julpynten legat i flera år?
De har varit snygga men sett i stort sett likadana ut länge nu.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

t.ex GIMP eller photoshop

Ok tack

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skulle gärna vilja testa att vara med men förstår naturligtvis inte detta med transparant bakgrund. Min tanke var att måla allt i Paint eftersom jag inte kan PS eller något annat liknande program (fattar inte hur folk kan vara så duktiga och måla grejer där).

När jag målat min bild i Paint, hur gör jag för att få dess bakgrund transparent? Tack

Kanske kan va till hjälp? http://www.gimp.org/tutorials/

Skrivet av sgtspiff:

Fast det är väl användarna som fått rösta fram loggan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tackar!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

En nybörjare undrar vad i hela ****** detta betyder?
"Bakgrunden måste vara transparent"
Hur ska jag göra en bakgrund om den ska vara transparent? Då syns den ju för bövelen inte??
Snacka om att känna sig korkad.....

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Det är viktigt med tradition

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nilhe1:

Hur ska jag göra en bakgrund om den ska vara transparent? Då syns den ju för bövelen inte??

Jag beklagar om reglerna blivit lite otydliga. Kanske kan jag förklara bättre genom att använda de tidigare vinnarna som exempel. Vinnarna från år 2010 och framåt har transparent bakgrund, men tidigare år var bakgrunden vit. Detta hänger samman med ändringar av webbplatsens formgivning som genomfördes år 2010. Att använda exempelvis 2009 års vinnare nu skulle se väldigt konstigt ut med fula vita kanter runt logotypen. Det är alltså helt ok att lägga till olika former av pynt, men det är viktigt att de delar där något pynt inte finns är transparenta och inte vita.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Det betyder just att den är genomskinlig mao inte syns, på så sätt smälter bilden in på sidan och får inga "kanter". Den gråa bakgrunden på sidan kommer att synas igenom bilden på de ställen som inte har någon bakgrund, kika på bidragen så syns det tydligt.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sgtspiff:

Medlemmarna menar du väl? För bidragen i finalen har vart rätt olika, och det är medlemmarna som röstar.

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag till tävlingen

1

2

Så här ser den ut på sidan

Här är några få bilder från skapandet

Bild med alla lager

Dold text

Lycka till alla!

Permalänk
Inaktiv

Hur gör man sin bild bättre utan kantiga streck osv i paint? skulle gärna vilja förbättra min med tanke på de andra bidragen här!

Permalänk
Skrivet av anon186265:

Hur gör man sin bild bättre utan kantiga streck osv i paint? skulle gärna vilja förbättra min med tanke på de andra bidragen här!

Du kan inte göra transperanta bilder i paint

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TeknikHemmet:

Du kan inte göra transperanta bilder i paint

märkte det! så fick nöja mig med raka sträck istället för att det skulle se bättre ut...

Permalänk
Medlem

Den är säkert inte ens godkänd men det struntar jag i

God jul på förhand

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Återkommer med bevis, demonstration och minst 10 andra bidrag inom kort.
God Jul på förhand!

Edit:

Demonstration

Bevis

Dold text

Edit2:

Lite andra bidrag.

Dold text
Permalänk
Medlem

(Edit: Fixade rundare kanter)
Ett nytt försök då med material jag äger 100% och många bevis.
Mitt bidrag:

Bevis:

Dold text
Permalänk

Här är mitt bidrag :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rufsig:

1
http://i.imgur.com/uwVx51q.png?1?3543

2
http://i.imgur.com/WVAC9pk.png?1?9160

Så här ser den ut på sidan
http://i.imgur.com/5NuIFDt.png?1?3257

Här är några få bilder från skapandet
http://i.imgur.com/AqoCwSY.png?1?1020

Dold text

Lycka till alla!

Dold text

Definitivt favoriten!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Skrivet av Rufsig:

Riktigt snyggt! Gillar version 1 väldigt mycket.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Första gången med PS! Saker och ting ballade ur en aning vilket ledde till att bokstäverna bildligt talat halkar omkring.... och inte blev det som tänkt heller, men men.....
Skit samma! Nöjd med att jag fick upp nåt över huvud taget.

Var ju så här den skulle se ut ju! Märkligt att man hittar funktionerna när man postat första redan....

Hmm, den såg bättre ut i större format...!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Julpynta SweClockers logotyp 2013

Mitt bidgrag

Gjorde det lite 3D aktigt och sedan la jag en tomte hatt på S:et och lite snö över bokstäverna. Därefter ville jag att bokstäverna ska vara ovanför ett is och gjorde lite snö här och där. Sedan la jag en tomte nära en julpyntad gran med presenter och hans släde. Jag tänkte att han skulle förberedda inför att lämna presenterna till barnen i stan. Därför la jag staden i bakgrunden och en skinande måne också. Då det var en underbar kväll för tomten att lämna julpresenterna.

Här har vi den färdiga produkten på själva hemsidan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Makoy:

Mitt bidgrag
http://i.minus.com/jbae3QaHGGgMqx.png

Gjorde det lite 3D aktigt och sedan la jag en tomte hatt på S:et och lite snö över bokstäverna. Därefter ville jag att bokstäverna ska vara ovanför ett is och gjorde lite snö här och där. Sedan la jag en tomte nära en julpyntad gran med presenter och hans släde. Jag tänkte att han skulle förberedda inför att lämna presenterna till barnen i stan. Därför la jag staden i bakgrunden och en skinande måne också. Då det var en underbar kväll för tomten att lämna julpresenterna.
http://i.minus.com/jprnJm9FpMkCP.png

Här har vi den färdiga produkten på själva hemsidan
http://i.minus.com/jtewrhvVJhEt1.png

Bokstäverna ser ut att vara ihoptryckta. Som framgår i instruktionerna ska bokstäverna se ut att ha samma förhållande mellan höjd och bredd som i originalet.

Vidare är det inte riktigt den typen av bilder av arbetsprocessen som vi efterfrågar. Det är halvfärdiga bilder av de enskilda objekten som vi vill ha. Med andra ord vore det trevligt med bilder som visar hur du burit dig åt för att rita exempelvis luvan, granen och tomten.

Slutligen har logotypen väldigt skarpa kanter nedtill. Det gör att den inte smälter in särskilt väl.

Permalänk

mitt bidrag

mitt bidrag kommer här. hoppas att inte texten anses smälta för mycket.

Och 3d scenen den är gjord i...