Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MensInsana:

Lade en beställing 2014-06-15. Fick Kollinr rappt som ögat. Dock, nu, typ tre veckor senare, så står det fortfarande bara att posten mottagit förhandsinfo, och väntar på paketet.

Skickade mail och frågade om detta 2014-07-01. Har fortfarande inte ens fått svar. Lagersaldot ligger på 50+.

hej.
Vilken produkt talar vi om?

Skrivet av beejac:

Hej!

Jag är intresserad av att köpa en skärm och undrar vad ni har för demo skärmar i butiken på sveavägen. Skulle vilja uppleva skillnaden mellan 60hz ips och 144hz tn samt möjligen även kolla in 1440p. Finns detta i butik och hur kan man göra för att testa? De demo filmer som brukar rulla är ju tyvärr för det mesta rätt så intetsägande för vanligt bruk.

Hej.
Jag har tyvärr ingen förteckning på vad som finns i de olika butikerna. I de flesta butiker har vi en ASUS ROG "shop in shop" där det finns en IPS och en 144 Hzare dock.
Angående vad som visas så är det tyvärr låst.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hej.
Vilken produkt talar vi om?

Hej.
Jag har tyvärr ingen förteckning på vad som finns i de olika butikerna. I de flesta butiker har vi en ASUS ROG "shop in shop" där det finns en IPS och en 144 Hzare dock.
Angående vad som visas så är det tyvärr låst.

Hej igen!
Lite smått besviken över ditt svar om jag ska vara ärlig. Vad menar du med "shop in shop" och på vilket sätt påvisas skillnaderna? Står ASUS där och säljer sina skärmar över en annan disk? Om inte du som jobbar för webhallen har koll på eller ens har kommunikations kanaler för att ta reda på vad det finns för skärmar i butiken på Sveavägen, hur ska det locka mig som potentiell kund? Låter lite på ditt svar som att ni kanske hållrer på att lägga ned butikerna för att övergå helt och hållet till internet ordrar? Kanske du kan tipsa mig hur jag ska göra för att testa skärmar så vore det super! Man vill ju inte köpa grisen i säcken.
Tack på förhand!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av beejac:

Hej igen!
Lite smått besviken över ditt svar om jag ska vara ärlig. Vad menar du med "shop in shop" och på vilket sätt påvisas skillnaderna? Står ASUS där och säljer sina skärmar över en annan disk? Om inte du som jobbar för webhallen har koll på eller ens har kommunikations kanaler för att ta reda på vad det finns för skärmar i butiken på Sveavägen, hur ska det locka mig som potentiell kund? Låter lite på ditt svar som att ni kanske hållrer på att lägga ned butikerna för att övergå helt och hållet till internet ordrar? Kanske du kan tipsa mig hur jag ska göra för att testa skärmar så vore det super! Man vill ju inte köpa grisen i säcken.
Tack på förhand!

De har en liten "ö" där deras produkter finns utställda. Denna "ö" är inte bemannad.
Den är inte uppbyggd för att påvisa skillnaderna mellan de olika skärmteknikerna som du nämner.
(Angående exakt vad som stod uppställt så skickade jag frågan till butikschefen på sveavägen i morse och ämnar svara så fort jag fått svar av honom.)

Angående att lägga ner butikerna så är det absolut inget sådant på gång.
Däremot har våra butiker aldrig riktigt fungerat som ett showroom där vi visar upp produkterna så det är ingen förändring som skett där.

Jag har tyvärr inte någon koll rakt av på något ställe som har 144Hz och IPS uppställt intill varandra där man själv kan välja material (dvs spel) för att esta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De har en liten "ö" där deras produkter finns utställda. Denna "ö" är inte bemannad.
Den är inte uppbyggd för att påvisa skillnaderna mellan de olika skärmteknikerna som du nämner.
(Angående exakt vad som stod uppställt så skickade jag frågan till butikschefen på sveavägen i morse och ämnar svara så fort jag fått svar av honom.)

Angående att lägga ner butikerna så är det absolut inget sådant på gång.
Däremot har våra butiker aldrig riktigt fungerat som ett showroom där vi visar upp produkterna så det är ingen förändring som skett där.

Jag har tyvärr inte någon koll rakt av på något ställe som har 144Hz och IPS uppställt intill varandra där man själv kan välja material (dvs spel) för att esta.

Tack för att du skickat en förfrågan, ser fram emot ditt svar. Angående test så har du nu bara antagit att det var spel jag menade när jag ändå skrev i mitt första inlägg "för vanligt bruk". Jag skulle vilja jämföra pekarflyttning, upplösning av fonter etc. Spel bryr jag mig inte rikigt lika mycket om då de ser relativt likadana ut vilket er låsta demo reel påvisar rätt bra kan jag tänka mig...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av beejac:

Tack för att du skickat en förfrågan, ser fram emot ditt svar. Angående test så har du nu bara antagit att det var spel jag menade när jag ändå skrev i mitt första inlägg "för vanligt bruk". Jag skulle vilja jämföra pekarflyttning, upplösning av fonter etc. Spel bryr jag mig inte rikigt lika mycket om då de ser relativt likadana ut vilket er låsta demo reel påvisar rätt bra kan jag tänka mig...

De vi har uppställda nu är en MVA-panel och en 144 Hzare.
144 Hzaren är inkopplad i en dator där man kan röra musen osv.
MVA-skärmen är kopplad till en videospelare bara så där finns inte den möjligheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen. Har fått svar på annat håll som verkar kunna tillgodose mina behov bättre. Kanske något du kan framföra i någon förslagslåda att kunna testa skärmarna i framtiden. Tack igen!

Permalänk
Medlem

Hur går omflyttningen (för andra gången) i Täby Centrum? Trodde ni hade lagt ner butiken helt tills idag då jag såg en infografisk vägg.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Marcuswb:

Hur går omflyttningen (för andra gången) i Täby Centrum? Trodde ni hade lagt ner butiken helt tills idag då jag såg en infografisk vägg.

Troligen öppnar vi igen i september. Men med lite tur kan det bli tidigare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Är detta minneskort något ni kommer ta in? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625123
Verkar vara väldigt mycket minneskort för pengarna, snabbt, mycket lagring och lågt pris.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Är detta minneskort något ni kommer ta in? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625123
Verkar vara väldigt mycket minneskort för pengarna, snabbt, mycket lagring och lågt pris.

ja det får vi ju se till att kirra

fixar upp dem på sidan innan hemgång idag, finns i lager hos svenska distributörer så det kommer att vara rimlig leveranstid också

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

ja det får vi ju se till att kirra

fixar upp dem på sidan innan hemgång idag, finns i lager hos svenska distributörer så det kommer att vara rimlig leveranstid också

Trevligt! Vad landar priset på månntro?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Trevligt! Vad landar priset på månntro?

På just denna kapacitet ser det ut att hamna på 430 kr ungefär.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

På just denna kapacitet ser det ut att hamna på 430 kr ungefär.

Låter bra, så länge ni matchar Inet! Vad landar frakten på då? Är guldmedlem så det blir 9kr?

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Låter bra, så länge ni matchar Inet! Vad landar frakten på då? Är guldmedlem så det blir 9kr?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/media_us...

De ligge ruppe nu, tror vi lyckades vässa priserna så vi ligger bra till på alla tre. Ordinarie frakt är 29 kronor på dem, jag har tyvärr inte koll på rak arm vad det blir beroende på medlemsnivå.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625060 pro varianten av samma ser rätt intressant ut om man vill ha lite snabbare.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625060 pro varianten av samma ser rätt intressant ut om man vill ha lite snabbare.

Cool. Vi får se till att fixa upp dem också på måndag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var enda gång jag surfar in på webhallen.com så hamnar jag på den danska "siten" http://www.webhallen.com/dk-da/
Trycker jag sedan på den svenska flaggan där uppe till höger så blire svenska å korrekta priser etc, men om någon länka mig en produkt från webhallen och jag klickar på länken så hamnar jag på danska sidan igen... Är det något fel på eran sida eller, är ju så där lagom drygt...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

Var enda gång jag surfar in på webhallen.com så hamnar jag på den danska "siten" http://www.webhallen.com/dk-da/
Trycker jag sedan på den svenska flaggan där uppe till höger så blire svenska å korrekta priser etc, men om någon länka mig en produkt från webhallen och jag klickar på länken så hamnar jag på danska sidan igen... Är det något fel på eran sida eller, är ju så där lagom drygt...

Det är inget problem vi tidigare fått rapporterat.
Om du surfar från danmark så kommer du in på danska siten by default men om du accepterar cookies och switchar till svenska siten så ska det sparas.

Testa att rensa webläsaren på temporära filer och cookies, se till att du inte blockerar cookies från oss och testa sedan igen att gå in (och välja svenska om den dyker upp på danska) så bör det vara fixat.

Om det fortfarande inte funkar efter det skulel vi gärna få in mer detaljerad info från dig så att vår IT-avdelning kan felsöka då dett aär första rapporten vi fått om sådant beteende.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm verkar varit så pass enkelt ändå, ser ut att fungera nu efter jag delete cookies och sedan klicka på eran svenskaflagga och start om iexplorer.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Hejsan Webhallen!

Jar fastnat mycket för era configdatorer (webhallen config) och är nu inne på att köpa antingen en L14-0201 eller en L14-0202. Dock skulle jag givetvis innan ett större köp som detta vilja unna konkret titta och "klämma" på produkten för att med egna ögon se hur den ser ut och undrar därför om ni har någon butik med någon av dessa datorer som skyltexemplar i butiken? Om inte, finns det något annat sätt att fysiskt komma i kontakt med ett exemplar?

Detta gäller alltså 13,3"-datorerna L14-0201 och L14-0202.

Med vänlig hälsning
Alexander Björck

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ Stock, Asus P8P67 B3, HyperX Genesis 2x4gb 1600Mhz, Gigabyte GTX570 "Windforce III" @ 820/1640/4000, Samsung 1tb, Corsair tx650v2 650W, Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bjorchen:

Hejsan Webhallen!

Jar fastnat mycket för era configdatorer (webhallen config) och är nu inne på att köpa antingen en L14-0201 eller en L14-0202. Dock skulle jag givetvis innan ett större köp som detta vilja unna konkret titta och "klämma" på produkten för att med egna ögon se hur den ser ut och undrar därför om ni har någon butik med någon av dessa datorer som skyltexemplar i butiken? Om inte, finns det något annat sätt att fysiskt komma i kontakt med ett exemplar?

Detta gäller alltså 13,3"-datorerna L14-0201 och L14-0202.

Med vänlig hälsning
Alexander Björck

Vilken stad pratar vi om här?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vilken stad pratar vi om här?

Förlåt, glömde nämna. Vi talar om Stockholm.

EDIT: Förtydligar, alla butiker i Stockholmsområdet är aktuella.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ Stock, Asus P8P67 B3, HyperX Genesis 2x4gb 1600Mhz, Gigabyte GTX570 "Windforce III" @ 820/1640/4000, Samsung 1tb, Corsair tx650v2 650W, Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Det finns ingen möjlighet att fråga personal i butik om att få titta på en dator? Den behöver ej startas.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bjorchen:

Förlåt, glömde nämna. Vi talar om Stockholm.

EDIT: Förtydligar, alla butiker i Stockholmsområdet är aktuella.

Sorry för sent svar här.
Vi har inte några av L14-modellerna uppställda i butik.

Skrivet av Bjorchen:

Det finns ingen möjlighet att fråga personal i butik om att få titta på en dator? Den behöver ej startas.

Tyvärr inte, vi kan inte öppna kartonger på begäran. Det skulle sluta med att vi blev sittande med tusentals produkter som är öppnade och inte går att sälja till fullpris för att inte tala om all hanteringstid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry för sent svar här.
Vi har inte några av L14-modellerna uppställda i butik.

Tyvärr inte, vi kan inte öppna kartonger på begäran. Det skulle sluta med att vi blev sittande med tusentals produkter som är öppnade och inte går att sälja till fullpris för att inte tala om all hanteringstid.

Okej!

Tack för svar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni har inga funderingar på att börja sälja AC/Air Conditioners? Om inte, varför?

Alla portabla AC's verkar vara slut, eller så kostar de multum. Ni har en "Luftkonditionering"-del på er hemsida, men den är helt blank.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Ni har inga funderingar på att börja sälja AC/Air Conditioners? Om inte, varför?

Alla portabla AC's verkar vara slut, eller så kostar de multum. Ni har en "Luftkonditionering"-del på er hemsida, men den är helt blank.

För att allt sålt slut nu i värmen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

För att allt sålt slut nu i värmen

Mycket tveksamt ;P

Vet att mycket har tagit slut, men jag hade fan gett vad som helst för en Portabel AC.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Mycket tveksamt ;P

Vet att mycket har tagit slut, men jag hade fan gett vad som helst för en Portabel AC.

Vi har sålt slut på alla bordsfläktar och alla AC tyvärr.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Mycket tveksamt ;P

Inte omöjligt, läste i tidningen nyligen att ingen butik i Helsingborg har fläktar i någon form i lager. Allt är slut från takfläktar till bordsfläktar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)