Webhallen informerar: Dela en varukorg

Permalänk
Webhallen

Webhallen informerar: Dela en varukorg

Många verkar ha missat att vi, i stil med andra, har varukorgar som man kan dela.

Edit: ännu enklare nu:

Man kan även spara varukorgar:

Bara skriv in ett namn på varukorgen och tryck spara. Själva länken till varukorgen kan ni sen helt enkelt kopiera från webbläsaren.

Här är till exempel en av mina gamla varukorgar:
http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/36225/

Som ni ser finns det också en knapp för att dela till Facebook.

Kom gärna med feedback på hur det fungerar, vi vill gärna veta hur vi kan förbättra det.
Det enda som vi inte kan göra i dagsläget är att undgå själva "Spara" grejen. Man kan alltså inte, utan att spara, bara rakt av kopiera en länk till en pågående varukorg. Men om många här känner att det vore vettigt så får vi undersöka om vi rent tekniskt kan lösa det på något rimligt sätt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Tycker att man borde kunna spara kundvagnen vid kassan istället för att bara kunna spara den genom att klicka på ändra .. tror det är därför folk inte vet att man kan spara kundvagnen och dela den!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Webhallen:

Många verkar ha missat att vi, i stil med andra, har varukorgar som man kan dela.

Här hittar ni knappen:
http://images.webhallen.com/files/Untitled.png

Bara skriv in ett namn på varukorgen och tryck spara. Själva länken till varukorgen kan ni sen helt enkelt kopiera från webbläsaren.

Här är till exempel en av mina gamla varukorgar:
http://www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/36225/

Som ni ser finns det också en knapp för att dela till Facebook.

Kom gärna med feedback på hur det fungerar, vi vill gärna veta hur vi kan förbättra det.
Det enda som vi inte kan göra i dagsläget är att undgå själva "Spara" grejen. Man kan alltså inte, utan att spara, bara rakt av kopiera en länk till en pågående varukorg. Men om många här känner att det vore vettigt så får vi undersöka om vi rent tekniskt kan lösa det på något rimligt sätt.

Bra att det finns en lösning för det.
Men jo, det vore nog bra att kunna dela en varukorg utan att spara den. Många delar korgar de bygger åt andra, som mottagaren kanske vill använda för referens långt efter att den som skapat korgen tagit bort den från sitt konto. Eller är det bara referensen i listan som tas bort om man raderar en sparad varukorg från sitt konto, är en skapad länk fortfarande giltig?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kanske folk slutar länka inet korgar åt höger o vänster. Men, fortfarande så har inet en bättre sökfunktion på deras sida.

Permalänk
Medlem

Excellent att enkelt kunna dela med sig till sina vänner när det gäller recommendationer av köp osv blir mkt enklare när alla har sådana funktioner

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stefan93:

Tycker att man borde kunna spara kundvagnen vid kassan istället för att bara kunna spara den genom att klicka på ändra .. tror det är därför folk inte vet att man kan spara kundvagnen och dela den!

Vi lägger in det som förslag och ser om IT avdelningen kan ta sig an det

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shudnawz:

Bra att det finns en lösning för det.
Men jo, det vore nog bra att kunna dela en varukorg utan att spara den. Många delar korgar de bygger åt andra, som mottagaren kanske vill använda för referens långt efter att den som skapat korgen tagit bort den från sitt konto. Eller är det bara referensen i listan som tas bort om man raderar en sparad varukorg från sitt konto, är en skapad länk fortfarande giltig?

Länkarna är permanenta. Så om du får en länk av en polare, ändrar i den så måste du spara och dela med dig av en ny länk med det.
Originalkreatören kan ju dock ändra/radera en sparad varukorg.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bild + text

Måste fråga - krävs det många års studier för att göra en såpass snygg bild? (Ni kanske kan öppna ett photoshopforum med?)

Ja, det är en onödig post detta, men bilden och den vackra knappen i Post #1 fick mig att skratta..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MoNkeY-05:

Måste fråga - krävs det många års studier för att göra en såpass snygg bild? (Ni kanske kan öppna ett photoshopforum med?)

Ja, det är en onödig post detta, men bilden och den vackra knappen i Post #1 fick mig att skratta..

hehe var ju tvungen att få det att se dramatiskt ut eftersom alla våra kunder missat den trots att den funnits i flera år
(Vilket såklart är vårt fel, så nu ska vi försöka förbättra det!)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Inte för att vara sån, men känns lite som en shoutout när alla länkar Inets korgar; " Hoho! Vi har också detta allihopa!"
Men trevligt funktion helt klart och helt ärligt var det faktiskt nytt för mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Xubunticious:

Inte för att vara sån, men känns lite som en shoutout när alla länkar Inets korgar; " Hoho! Vi har också detta allihopa!"
Men trevligt funktion helt klart och helt ärligt var det faktiskt nytt för mig

hehe ja men givetvis är vi lite knäckta över att alla delar Inets korgar och dessutom när vi får som request "ni borde ha samma funktionalitet på er hemsida" när vi faktiskt haft det i flera år

(Men som sagt: vi är ju väldigt medvetna om att det är vi som exponerat det på ett dåligt sätt eftersom "ingen" använder det)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

En annan sak som vore kul är om man kunde söka och lägga musen över produkten man skrivit i sök rutan och klicka lägg i kundvagn? lite som Inet

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Och en sista sak är om ni kan fixa så att man får gratis frakt för Sweclockers medlemmar? lite som Inet ^^ haha är inte en Inet fanboy som bara gillar Inet utan jag gillar verkligen Webhallen också just därför vill jag se samma utbud av tjänster som Inet har och lite mer xD

Flytta gärna tråden om skriven i fel tråd.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Och en sista sak är om ni kan fixa så att man får gratis frakt för Sweclockers medlemmar? lite som Inet ^^ haha är inte en Inet fanboy som bara gillar Inet utan jag gillar verkligen Webhallen också just därför vill jag se samma utbud av tjänster som Inet har och lite mer xD

Flytta gärna tråden om skriven i fel tråd.

Tycker fri frakt nästan är en självklarhet nuför tiden Komplett har ju tex fri frakt på alla sina varor, vanlig försändelse, hempaket, pallpaket, pickuppoint allt är gratis. Inet har gratis för oss medlemmar så tycker faktiskt att Webbis kan fixa det också så dem hänger med i svängarna

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tycker fri frakt nästan är en självklarhet nuför tiden Komplett har ju tex fri frakt på alla sina varor, vanlig försändelse, hempaket, pallpaket, pickuppoint allt är gratis. Inet har gratis för oss medlemmar så tycker faktiskt att Webbis kan fixa det också så dem hänger med i svängarna

Det dära förstår jag mig inte på. När Komplett har börjat med gratis frakt, vem tusan beställer till Pickuppoints? Tror inte pickuppointsen överlever 2014..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Stefan93:

Och en sista sak är om ni kan fixa så att man får gratis frakt för Sweclockers medlemmar? lite som Inet ^^ haha är inte en Inet fanboy som bara gillar Inet utan jag gillar verkligen Webhallen också just därför vill jag se samma utbud av tjänster som Inet har och lite mer xD

Flytta gärna tråden om skriven i fel tråd.

Skrivet av Extremaz:

Tycker fri frakt nästan är en självklarhet nuför tiden Komplett har ju tex fri frakt på alla sina varor, vanlig försändelse, hempaket, pallpaket, pickuppoint allt är gratis. Inet har gratis för oss medlemmar så tycker faktiskt att Webbis kan fixa det också så dem hänger med i svängarna

Vi kör redan gratis frakt på många artiklar i vårt sortiment.
Att sätta gratis frakt rakt av på allt är nog inget vi känner oss särskilt intresserade av i dagsläget. Konsekvensen blir att vi måste dra in på något annat och just nu har vi väl inget direkt som vi känner att vi kan offra. (Mest naturliga offret blir ju priser, om ni kollar http://www.prisjakt.nu/fight.php och jämför oss med de du nämner så ser du också vad som händer med priserna )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Det dära förstår jag mig inte på. När Komplett har börjat med gratis frakt, vem tusan beställer till Pickuppoints? Tror inte pickuppointsen överlever 2014..

Du får allt snabbare till PickUpPoints, brukar få det dagen efter. Om man tar ngt annat så brukar det ta minst 2 dagar.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Det visste jag inte om. Trevligt! Nu saknas bara ett bättre (Sub)kategorisystem.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

För mig så töms varukorgen efter ca 30-60 min. Det blir ganska stressigt när man måste komma ihåg att lägga i och ta ur en vara bara för att hålla den igång. Är det något som bara drabbar mig eller är det flera? Jag installerade nyligen om windows och det är fortfarande samma. Kanske något av mina anti-spywareprogram lever rövare? Helst ser jag att det som är i varukorgen stannar kvar även om jag stänger sidan och öppnar den en vecka senare! Att spara varukorgen bara för det stöter ihop sig med minsta motståndets lag.. dvs jag börjar kolla in andra återförsäljare. Men jag har lyckats komma upp i guld hos er så jag är väl lite "loyal" nu

(Stor plus för senaste leveransen förresten!! Gratis frakt på ett grafikkort som jag beställde vid kanske fyratiden på eftermiddagen. Dagen efter fick jag ett sms om att det var redo att hämtas!! Fantastiskt! Kortet fungerade dessutom perfekt Geforce GT 640 2Gb (det med fläkten). Bildskärmar och TV trivs jättebra ihop!)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sleepydog:

För mig så töms varukorgen efter ca 30-60 min. Det blir ganska stressigt när man måste komma ihåg att lägga i och ta ur en vara bara för att hålla den igång. Är det något som bara drabbar mig eller är det flera? Jag installerade nyligen om windows och det är fortfarande samma. Kanske något av mina anti-spywareprogram lever rövare? Helst ser jag att det som är i varukorgen stannar kvar även om jag stänger sidan och öppnar den en vecka senare! Att spara varukorgen bara för det stöter ihop sig med minsta motståndets lag.. dvs jag börjar kolla in andra återförsäljare. Men jag har lyckats komma upp i guld hos er så jag är väl lite "loyal" nu

(Stor plus för senaste leveransen förresten!! Gratis frakt på ett grafikkort som jag beställde vid kanske fyratiden på eftermiddagen. Dagen efter fick jag ett sms om att det var redo att hämtas!! Fantastiskt! Kortet fungerade dessutom perfekt Geforce GT 640 2Gb (det med fläkten). Bildskärmar och TV trivs jättebra ihop!)

Hej, jag vet att vår IT sporadiskt får in rapporter om att varukorgar töms och att de fortsatt försöker lösa det.
Det märkliga är att bland våra 200+ anställda så är det ingen som någonsin råkat ut för det och vi har svårt att reproducera problemet.

Men, jag ska lyfta upp problemet högt på agendan för jag förstår verkligen om man surnar till om man meckat ihop en stor varukorg och den bara försvinner och håller verkligen med dig om minsta motståndets lag (jag är precis likadan själv och hade nog också "gett upp" om det hänt mig).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

hehe ja men givetvis är vi lite knäckta över att alla delar Inets korgar och dessutom när vi får som request "ni borde ha samma funktionalitet på er hemsida" när vi faktiskt haft det i flera år

(Men som sagt: vi är ju väldigt medvetna om att det är vi som exponerat det på ett dåligt sätt eftersom "ingen" använder det)

Meh, webhallen
Var inne och skulle köpa *Zombie blod* eller vad den nu heter energidrycken i en av era butiker.. detta var strax före Helloween btw.
Men fick svaret av att ingen av era energidrycker fanns i lager, tycker sånnt är lite kasst. Bara ett påpekande ^^

Antar att enkelheten i att dela ut varukorgar som förslag till andra, som gjort Inet väldigt populärt på den här sidan.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Alpha77:

Meh, webhallen
Var inne och skulle köpa *Zombie blod* eller vad den nu heter energidrycken i en av era butiker.. detta var strax före Helloween btw.
Men fick svaret av att ingen av era energidrycker fanns i lager, tycker sånnt är lite kasst. Bara ett påpekande ^^

Antar att enkelheten i att dela ut varukorgar som förslag till andra, som gjort Inet väldigt populärt på den här sidan.

Vi har ju 50 tusen artiklar i sortimentet så allt får inte plats i alla butiker
Systemet bygger på historik: dvs ju mer vi säljer av något desto mer lagerhålls. Och ibland blir det därför regionella skillnader, något som säljer bra på Sveavägen i Stockholm säljer inte ett dugg på Djäknegatan i Malmö etc.

Men om man bokar varorna innan man drar till butiken så är de ju aldrig mer än 1-2 arbetsdagar bort

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Schysst att ni fixat detta! Gillar att den skapas direkt utan att det behövs några klick!

Permalänk
Webhallen

Vi har lagt till en ny liten funktion som förhoppningsvis gör det lite lättare att dela sin varukorg:

Bara att copy pasta där så for man en länk likt denna:
www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=188675q1,187834q1

För den som är lite händig är det alltså så enkelt som "artikelnummer"q"antal" så det är ganska lätt att ändra snabbt i en länk om man nu av någon anledning skulel vilja göra det.

Vi kommer också lägga in en länk för att kopiera/dela varukorgen under själva utcheckningsprocessen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Vi har lagt till en ny liten funktion som förhoppningsvis gör det lite lättare att dela sin varukorg:

http://images.webhallen.com/files/Varukorg.jpg

Bara att copy pasta där så for man en länk likt denna:
www.webhallen.com/varukorgen?prodlist=188675q1,187834q1

För den som är lite händig är det alltså så enkelt som "artikelnummer"q"antal" så det är ganska lätt att ändra snabbt i en länk om man nu av någon anledning skulel vilja göra det.

Vi kommer också lägga in en länk för att kopiera/dela varukorgen under själva utcheckningsprocessen.

Trevligt trevligt, skäms fortfarande lite över att ha handlat relativt regelbundet hos er i över tre år och ändå ha fullkomligt missat den funktionen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Kanske är blind, men hur kan jag lägga till en vara i en redan befintlig varukorg?

Visa signatur

Rehab is for quitters.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MaxHeadroom:

Kanske är blind, men hur kan jag lägga till en vara i en redan befintlig varukorg?

Du bara går till produkten och trycker på köpknappen som vanligt.

Om du menar en sparas varukorg så måste du aktivera den, lägga till varan och sen spara om.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Då vill jag föreslå en enklare lösning för det än att behöva spara en helt ny varukorg, att kunna göra som t.ex. Komplett gör; att kunna spara innehållet i varukorgen i en befintlig/sparad sådan (det dom kallar för inköpslista). Detta gör att man kan behålla samma länk som man delar med sig av, och ändå uppdatera innehållet i den.

Visa signatur

Rehab is for quitters.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MaxHeadroom:

Då vill jag föreslå en enklare lösning för det än att behöva spara en helt ny varukorg, att kunna göra som t.ex. Komplett gör; att kunna spara innehållet i varukorgen i en befintlig/sparad sådan (det dom kallar för inköpslista). Detta gör att man kan behålla samma länk som man delar med sig av, och ändå uppdatera innehållet i den.

Det går redan att göra hos oss också.

Hmm vi har lite att jobba på vad det gäller användarvänligheten. Får bli projekt efter jul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vet ej i vilken del utav forumet jag ska skriva detta men skriver det här och om någon moderator vill flytta på posten gör det gärna!

Jag undrar varför det är så att när jag söker i rutan på Webhallens sida t.ex 2x4gb 1600mhz och så trycker jag enter så kommer det upp en massa .. varför kan jag inte sortera efter att sökningen är klar? den visar bara allt randomly och man kan inte sortera någonting i sökningen man gjort.. kan ni fixa detta?

tack på förhand!

Stefan

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.