Windows 8 krashar hela tiden oväntat

Permalänk
Medlem

Windows 8 krashar hela tiden oväntat

Hej!

Har ett problem. När jag startar counter strike och kartan börjar ladda så kraschar datorn, stängs av och startar om. Men den startar inte utan stannar med svart skärm.

Har ny dator med följande innehåll:
Intel core i7 3.10GHz
16 RAM
Geforce GTX 660

I loggboken hittar jag:

NvStreamSvc
NvVAD initialization failed [6]

och

NvStreamSvc
Failed to set NvVAD endpoint as default Audio endpoint

Provat installera äldre och senaste drivrutinen till grafikkortet.
Avinstallerat Geforce Experience, läste att det kunde vara felet.

Startade CS GO utan steam och det fungerade 2min sen craschade det. I loggboken stod där då:

Ett oåterkalleligt fel uppstod i en I/O-åtgärd initierad av registret. Registret kan inte tömma registerdatafilen:

och

Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Det här felet kan orsakas om datorn har slutat svara, om den har kraschat eller om strömförsörjningen oväntat bryts.

En gång har det även crashat när jag lästa här på forumet utan något spel igång.

Någon som har en lösning så är du en ängel

Permalänk
Medlem

Min kamrat har samma problem med sitt Win 8 efter att han uppgradera det till 8.1 blev det ännu värre o flertalet program mm sluta funka o då följde han bara råden Microsoft hade gett han att uppdatera alla drivare osv.

Permalänk
Medlem

Även bra att kolla om datortillverkaren (moderkortstillverkaren) har kommit ut med en uppdaterad UEFI/BIOS-version.

Permalänk

Har haft samma problem sen jag köpte min burk. det suger ordentligt! hade vart kul å veta om du hittat någon lösning för det har inte jag.
Allt som oftast får jag felkoden 0xa0000001, gissar att det är nåt liknande för dig. tacksam för svar!