Går i tankarna att köpa Qpad qh-90

Permalänk
Medlem

Går i tankarna att köpa Qpad qh-90

Tjena!

Är nu sugen på att köpa mig ett Qpad qh-90 headset men skulle gärna vilja veta lite för och nackdelar med det headsetet, hur ljudet är samt om micen är bra dvs inget jobbigt och drygt brus eller liknande.
Kan tilllägga att jag kommer köpa till ett Asus Xonar Essence STX senare. Just nu har jag ett Logitech G930.

Permalänk
Medlem

Jag inget ljudproffs, men dessa är mina reflektioner:

+ Väldigt bekväma.
+ Väldigt klart ljud.
+ Premiumförpackning.

- Förbannade jävla volymjusteringen sitter värdelöst till!
- För vissa: avsaknaden av bas.

Rekommenderar de!
Googla eftter Nordic hardwares headsettest - där är de med!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt QH-90 strax efter att det kom ut och jag kan säga att just mitt har fungerat nästan helt felfritt hittills. Men vi kan börja med lite fördelar.

* Det är ett väldigt bra och balanserat ljud, det fungerar riktigt bra att sitta och lira med men det fungerar också hur bra som helst att sitta och kolla film med. Du har inte för hög bas eller diskant utan det låter riktigt fint.

* Det sitter väldigt bra på huvudet, jag vet att vissa kan tycka att det väger en del, vilket de kan göra gentemot andra headset men jag tycker att det får en riktigt bra passform på huvudet och inte "glider omkring".

* Micen i sig fungerar väldigt bra och är väldigt lätt att ta av om du ska frakta eller bara inte vill ha en mic på headsetet, jag hade lite strul med den men det kommer jag till sen.

* Du får extremt mycket förlängningsladdar med i kartongen, du kommer riktigt långt ifrån datorn.

Sen har jag faktiskt upptäckt några nackdelar med, notera att jag inte har en aning om det här är något som sträcker sig till alla lurar eller bara i mitt fall, men jag tänker radda upp ändå.

* Min vänstra hörlurs"låda" är lite lättare att justera än den högra. Det gör att om jag lägger ifrån mig lurarna så kan detta ändras, det är inget som påverkar dig vid spelande eller när du har det på dig överhuvudtaget.

* När jag först köpte lurarna så var det en del brus i min mic, jag vet inte heller om detta är något som var på mitt eller allas men det försvann efter lite pill.

Så som slutsats så måste jag säga att fördelarna väger långt över nackdelarna. Det har dessutom efter en prissänkning för ett tag sedan blivit relativt billiga, lurarna ligger riktigt bra till i sin klass och jag kan inte komma på något headset som matchar dem. Jag rekommenderar helt klart dig att köpa dessa lurar om du ändå går och funderar på dem, sen gör inte ett ljudkort läget sämre heller.

MvH, Pontus Andersson.

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsa...

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag köpte det, är bra ljud visst men jag tycker att andra headsets kan vara bättre på speldetaljer som fotsteg.
Qh90 känns mer universal, och jag hade nog testat något annat och ökat min budget lite idag.

Men fördelar
Bekvämt(dock ganska elakt mot mitt stoora huvud) främst mot öronen.
Bra ljud
Nackdelar
Mikrofonen är enligt mig inte bättre än en lös mic för 30 kronor.
Brus, avtoning ibland, osv osv.
Så upskattar du en bra och klar mic kolla på ett annat headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Jag inget ljudproffs, men dessa är mina reflektioner:

+ Väldigt bekväma.
+ Väldigt klart ljud.
+ Premiumförpackning.

- Förbannade jävla volymjusteringen sitter värdelöst till!
- För vissa: avsaknaden av bas.

Rekommenderar de!
Googla eftter Nordic hardwares headsettest - där är de med!

Okej det låter som ett bra par lurar, hur sitter lurarna mot öronen? Är det mer åt det slutna och djupa hållet som G930 och G35?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morran:

Okej det låter som ett bra par lurar, hur sitter lurarna mot öronen? Är det mer åt det slutna och djupa hållet som G930 och G35?

Dina jämförelser vet jag inget om. Men jag som har 58cm runt huvudet (medium) med öron likt dumbos tycker att de sitter oerhört bekvämt. Trycker inte hårt, öronen passar i lurarna utan problem och allt är bara mysigt. Man kan nog ha på sig de hur länge som helst!
Jag är dock väldigt elak mot mina öron på jobbet, så kan vara så att jag är van med en lägre standard.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Köpte ett par på dustins weekendrush så har inte hunnit testa dem så mycket än.

Men iaf, jag började med att köra dem på inbyggda ljudkortet, lät ok men inte mer.
Testade dem i min MBP (de har betydligt bättre ljudkort än standard-moderkort), det lät riktigt bra, inte riktigt som mina ATH-M50, men bra.
Stoppade i ett Essence STX i datorn idag och för musik låter det bra, precis som på macen. Har inte hunnit testa spel.

Har bara testat ett skype-samtal än så länge (med inbyggda ljudkortet i speldatorn) och polarn hade inget att klaga på.

Komfort, de är bekväma, men se upp om du har stort huvud. Jag har dem max utdragna och det är precis lagom.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag fick mina för 500 kronor. Kan du få dom för 5-700 kronor så är det helt klart värt pengarna!

*Snygga som satan
*Bra ljud
*Bekväma
*Avtagbar mic, den är kass men räcker 100% om du ska prata i Skype med polarna

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.