Värt att köpa KnCMiner Neptune?

Permalänk
Medlem

tittar man på hur utvecklingen har gått från CPU -> GPU -> ASIC så nej, men det kan möjligtvis kanske vara värt det om du gör ett samköp med någon å delar på kostnaden för inköpet. Givetvis månste man då dela på 50/50 på BTCn men då har du iaf inte lagt ut över 80K själv på det.

ända sättet som jag ser det som lönsamt är att om man idag redan mine:ar och har en massa BTC som stigit i värde under hösten, använd då dina BTC för att köpa en ASIC, men att ta från sparkontot eller låna pengar av banken, BIG NO NO!

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte betala mer än runt 12-15 BTC för en batch 2 neptune för att vara på den "säkra" sidan, med dagens växlingskurs är dom med min mening lite för "dyra" jämfört med att istället lägga 100k+ på BTC (tänk på att priset 13k USD inte inkluderar svensk moms).

Skrivet av Dunde:

Om de som säljer utrustningen är tvärsäkra på sin grej varför sälja?

En av de största anledningarna i min mening är det kostar $10M+ för att få ut en 20nm design på marknaden, dom finansierar i princip sina NRE kostnader med förbeställningar = dom slipper ta risken om BTC skulle floppa.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KalBumling:

Jag skulle inte betala mer än runt 12-15 BTC för en batch 2 neptune för att vara på den "säkra" sidan, med dagens växlingskurs är dom med min mening lite för "dyra" jämfört med att istället lägga 100k+ på BTC (tänk på att priset 13k USD inte inkluderar svensk moms).

En av de största anledningarna i min mening är det kostar $10M+ för att få ut en 20nm design på marknaden, dom finansierar i princip sina NRE kostnader med förbeställningar = dom slipper ta risken om BTC skulle floppa.

I fallet CoinTerra verkar det som om de dessutom har ambitioner att satsa på annan krypteringshårdvara också i framtiden. Så det är ett sätt att dra in kapital för att utveckla utrustning för andra ändamål.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag blev lite sugen att investera i en Neptune.

Minimum 3000GH/s of hashing speed that 3TH Over 5 times the speed of our first Jupiter release
(we reserve the right to increase this as we get closer to shipment)

Kan någon med erfarenhet berätta för mig om det är en bra affär? Är farligt sugen att kanske gå ihop ett gäng och dela på en maskin.

Edit: Sedan det sista inlägget i mitten av Dec, har något förändrats?

Permalänk
Skrivet av Strongman:

Jag blev lite sugen att investera i en Neptune.

Minimum 3000GH/s of hashing speed that 3TH Over 5 times the speed of our first Jupiter release
(we reserve the right to increase this as we get closer to shipment)

Kan någon med erfarenhet berätta för mig om det är en bra affär? Är farligt sugen att kanske gå ihop ett gäng och dela på en maskin.

Edit: Sedan det sista inlägget i mitten av Dec, har något förändrats?

Ja svårighetsgraden har ökat en heö del! Sedan lästa jag att de var osäkra med något kanske leveranstiden. Man kunde välja mellan tre olika val om jag inte minns fel. Ett av de var full ersättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

tittar man på hur utvecklingen har gått från CPU -> GPU -> ASIC så nej, men det kan möjligtvis kanske vara värt det om du gör ett samköp med någon å delar på kostnaden för inköpet. Givetvis månste man då dela på 50/50 på BTCn men då har du iaf inte lagt ut över 80K själv på det.

ända sättet som jag ser det som lönsamt är att om man idag redan mine:ar och har en massa BTC som stigit i värde under hösten, använd då dina BTC för att köpa en ASIC, men att ta från sparkontot eller låna pengar av banken, BIG NO NO!

Ett samköp förändrar inte vilken ROI investeringen kommer att få (hur lyckad den blir), det kan vara bra om man inte vill riskera så mycket pengar så klart men det är ingenting som gör det värt eller inte värt enligt mig i all fall. Minskad risk men också minskad möjlig reward.

Vad skulle det göra för skillnad om man redan mine'ar och har bitcoins som stigit i värde kontra om man tar pengar från banken? Bara för att man fick tag i en bitcoin för lågt pris tidigare gör det ingen skillnad för lönsamheten i den här investeringen.