IP: play.flamingnorth.com
Platser: 25
Dynmap: http://map.flamingnorth.com
Har nu dragit igång en Minecraft server som kör det uppdaterade Direwolf20 paketet. Servern är inriktad på att folk ska ha frihet och bygga det de vill bygga så inga moddar är bannade och PVE är avstängt.
Servern kör på den normala svårighetsgraden och all terräng är förgenererad utav Biomes o' Plenty för att minimera lagget för spelarna. Reglerna är desamma som på de flesta Minecraft servrar. Ingen griefing och använd ditt sunda förnuft så lär du inte bli bannad.
För att driva runt detta kör server Debian och har 32GB RAM allokerat till servern. Servern befinner sig förövrigt i Sverige. För att säkra servern så körs det en backup varannan timme och vid midnatt så skickas dessa över till en utav Amazons servrar som behåller en backup i en vecka, om något skulle gå fel.
Om ni är intresserade av att spela så skicka mig bara ett meddelande som innehåller ert namn så ska jag se till att du blir whitelistad. Om ni behöver kontakta mig skulle det smidigast gå genom Sweclockers meddelande system eller så kan ni skicka iväg ett mail till joacim@cyriusg.se
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.