Var detta en bra lösning? (Bild)

Permalänk
Medlem

Var detta en bra lösning? (Bild)

Två skruvar hade lossnat på ovansidan på fläkten till mitt graffe så den hängde snett. Jag hittade en vinkel med min lojala penna som jag tryckte upp den med så den sitter mot.

Tänkte ta lite Green Stuff (hobbymaterial) typ modellera och trycka dit den sen, kommer inte åt med skruvar.

Vad tror ni?

Mvh

Permalänk

Vore det inte bättre att ta loss grafikkortet och försöka skruva fast fläkten ordentligt?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vore det inte bättre att ta loss grafikkortet och försöka skruva fast fläkten ordentligt?

Skruvarna går inifrån och ut så kommer inte åt tyvärr :/ (var väldigt små skruvar också).

Permalänk
Skrivet av Tarkus:

Skruvarna går inifrån och ut så kommer inte åt tyvärr :/ (var väldigt små skruvar också).

Jag förstår. I sådan fall skulle du behöva ta loss hela kylaren för att få fast fläktarna ordentligt. Om du inte flyttar datorn så är din lösning väl helt godtagbar i sådana fall.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kanske smältlim eller buntband i fram och bakkant?

Permalänk
Medlem

Om det ser dumt ut, men fungerar. Då är det inte dumt! Se till att säkra pennan med lera som du sa så lär du klara dig.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt så bör du fästa pennan på något sätt då den riskerar att vibrera loss annars. Är nog inte jättekul att sitta och spela och helt plötsligt höra en smäll i datorn när GPU-fläkten lossnar

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Vart är dom 2 lösa skruvarna? Så att du inte får någon kortslutning pga dom.
Bästa vore väl att montera av hela kylaren och montera ihop det rätt igen. Även om skruvarna är små och det blir lite pill.

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem

Bör väl se till att pennan inte är i ett material som kan kortsluta saker om den ramlar loss heller.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Det skulle nog vara tråkigt om fläkten skulle flyga iväg medans du spelar haha. Så gör om gör rätt. En idé kan ju vara att använda gummiband som håller emot.

Permalänk
Medlem

Det där ser ju helt fel ut!

Var är silvertejpen någonstans??? Man kan ju inte gettomodda/laga saker utan att använda silvertejp!

Funkar det så funkar det, men som andra nämnt; se till så att pennan inte riskerar att vibrera loss.

Bästa hade ju såklart varit att montera bort kylaren och skruva dit fläkten igen (och se till så att skruvarna inte kan lossna), då kan du passa på att applicera ny kylpasta också

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

http://i.imgur.com/9CackKe.jpg

Två skruvar hade lossnat på ovansidan på fläkten till mitt graffe så den hängde snett. Jag hittade en vinkel med min lojala penna som jag tryckte upp den med så den sitter mot.

Tänkte ta lite Green Stuff (hobbymaterial) typ modellera och trycka dit den sen, kommer inte åt med skruvar.

Vad tror ni?

Mvh

det där är en SweClockers.com klassiker! den hör hemma i tråden Ghetto-Mods

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarkus:

http://i.imgur.com/9CackKe.jpg

Vad tror ni?

Mvh

Har samma kort, skruvarna är åt helvete för små och fästpunkterna är sjukt tunna plastflänsar som går av bara man tittar på dem. Har också en eller två skruvar som inte sitter fast, spände buntband runt kortet. Det är nog den säkraste lösningen, kommer inte att lossna. Risken med din penna är att den ossnar och hamnar där den inte ska vara, eler att fläkten hamnar snett igen.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla svar!

Kommer nog prova med buntband. Återkommer med rapport!

Permalänk
Medlem

Nu gör du om och gör rätt. En ställning av LEGO ska det så klart vara!

Permalänk
Medlem

Brukar finnas små set med miniskruvmejslar... är väl bra att ha någon gång ibland
lär väl finnas på Ö & B eller liknade affär.

6 delars mini skruvmejselset 73kr.. har även sett billigare med plast skaft istället för metall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Brukar finnas små set med miniskruvmejslar... är väl bra att ha någon gång ibland
lär väl finnas på Ö & B eller liknade affär.

6 delars mini skruvmejselset 73kr.. har även sett billigare med plast skaft istället för metall.
http://www.e-ville.com/img/p/11688-47807-home.jpg

Jo det går, problemet är att man måste montera av hela kylaren för att komma åt skruvarna, känns som för mycket jobb när buntband tar 5 minuter.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2