Al suite 3 +bf4 = drivrutin krasch?

Permalänk
Medlem

Al suite 3 +bf4 = drivrutin krasch?

Efter många timmars huvudbry har jag konstaterat, att om Al suite 3 (Asus eget klockningsprogram) är i gång när jag jonar en server så kraschar drivrutinerna efter ett par sekunder (directX bla bla). Det räcker med att jag höger klickar på ikonen nere vid klockan och trycker exit, så kan jag spela i bf4 utan problem. Är inte klockningen som är problemet utan själva programmet.

Är det någon mer som har upplevt detta?

Om inte annat kanske det hjälper någon som har problem med detta..

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z87-A ATX CPU:Intel Core i7 4770K 4.4 GHz GPU:ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP Ram: Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz HyperX SSD:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: DEFINE R4 Black Pearl PSU:be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av dicklane:

Efter många timmars huvudbry har jag konstaterat, att om Al suite 3 (Asus eget klockningsprogram) är i gång när jag jonar en server så kraschar drivrutinerna efter ett par sekunder (directX bla bla). Det räcker med att jag höger klickar på ikonen nere vid klockan och trycker exit, så kan jag spela i bf4 utan problem. Är inte klockningen som är problemet utan själva programmet.

Är det någon mer som har upplevt detta?

Om inte annat kanske det hjälper någon som har problem med detta..

Använder du W7 eller W8 eller W8.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Använder du W7 eller W8 eller W8.1?

W8.1 PRO

Har du upplevt något liknade?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z87-A ATX CPU:Intel Core i7 4770K 4.4 GHz GPU:ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP Ram: Kingston 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz HyperX SSD:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO Chassi: DEFINE R4 Black Pearl PSU:be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Avinstallerade programmet och intelgrafik?drivrutinerna kraschar inte längre.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Avinstallerade programmet och intelgrafik?drivrutinerna kraschar inte längre.

Då är det inte bara jag som haft det problemet iaf.

Konstigt att BF4 är så "känsligt", att det slås ut av ett annat program..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dicklane:

W8.1 PRO

Har du upplevt något liknade?

Jag har upplevt det på Windows 7,men icke på w8

Jag minns inte var mitt fel var då det är precis samma symtom men då jag hade Asus Al suite och BF3 istället

om jag kommer på så skickar jag ett mail till dig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardy:

Jag har upplevt det på Windows 7,men icke på w8

Jag minns inte var mitt fel var då det är precis samma symtom men då jag hade Asus Al suite och BF3 istället

om jag kommer på så skickar jag ett mail till dig...

För min del är det lugnt nu, jag stänger bara ner Al och lirar

Visa signatur