Vad har ni för GPU usage på 64 player servrar?

Permalänk
Medlem

Mitt grafikkort ligger på ca 70-90% användning beroende på bana. Ikväll var varannan bana grafikintensiv och krävde mer och varannan krävde mer cpukraft.
Har begränsat fps till 144 så den behöver inte jobba i 100% hela tiden.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Ursäkta var aldrig in å läste igår.

I MSI Afterburner så går du in i settings å sen tabben "Monitoring". Längre ner där finns "Active hardware monitoring graphs" i den rutan är det bara välja vad du vill ska visas på OSD och eventuellt LCD om du har ett tangentbord som stödjer det t.ex. Logitech G15/19 mm.
Sen kan du ju även välja en knapp för "Toggle On-Screen display" ifall du vill dölja den nångång för den kan vara lite lätt i vägen ibland.

Jag klickar i kör bara sensors när jag startar HWInfo64. När den startat finns en tab längst ner som heter "Configure sensors" tryck på den. Det kommer då upp ett nytt fönster där uppe i mitten finns en tab som heter OSD (RTSS) klicka där. Sen är det bara scrolla ner å välja vilken sensor du vill ska visas på skärmen, du måste själv välja vilken rad och kolumn som den ska visas på skärmen. "Line 1" är första EFTER MSI Afterburner, så all info från MSI Afterburner hamnar ovanför det du får från HWInfo. Tänk på att inte ha för många rader det skymmer skärmen rätt bra.

alltså haha får det inte att funka.. Gör jag något fel eller har jag missat något.. Gjort precis som du sagt och har togglat en knapp som ska ta fram det i spelet men det verkar inte vilja funka..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

alltså haha får det inte att funka.. Gör jag något fel eller har jag missat något.. Gjort precis som du sagt och har togglat en knapp som ska ta fram det i spelet men det verkar inte vilja funka..

Har samma problem om jag INTE kör MSI Afterburner, HWInfo OCH spelet i fråga som admin.

Såhär ser ett urval av MSI Afterburner och HWInfo64 ut för mig.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Har samma problem om jag INTE kör MSI Afterburner, HWInfo OCH spelet i fråga som admin.

Såhär ser ett urval av MSI Afterburner och HWInfo64 ut för mig.
http://i66.photobucket.com/albums/h276/krrjon/MSI_HWInfo_zps0...

Okej får testa det och se vad som händer

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Jag ligger mellan 70-90 på high/ultra, ibland 100 % i någon sek... Vad är felet? Min CPU ligger på runt 50-60%

Använder då msiafterburner och HWinfo64

Visa signatur