Permalänk
Medlem

BF4-server hos rocketblast

Någon som vet hur länge man måste vänta innan rocketblast installerar en bf4-server man hyrt? Fick något fel från rocketblast efter betalningen var gjord så all sådan information nådde aldrig mig. Antar att man ska få något mail med uppgifter när det är klart men just nu är jag osäker på om beställningen ens är registrerad med dem. Någon som har en aning? Eller har jag bara för bråttom helt enkelt?

/Niklas

Permalänk

Tjena! jag har 2st bf servrar där och du kan se om de har tagit imot beställningen på "mina servrar" där ser du oxå om de har aktiverat den.. är den grå så är den offline och grön för online. de kan ta allt ifrån 2dagar till 6 dagar.
sen får du alltid ett mail när den är online med inloggnings uppgifter samt ip nummer:)

hoppas det löste sig för dig

Permalänk
Medlem

Ah! Då är jag nog bara för otålig. Reggade för 5 timmar sen
Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått inloggningsuppgifter och donat lite. Det första jag gjorde var att byta rcon-lösen men då slutade rocketblasts tool att fungera pga fel rcon lösen. Det funkar dock med andra rcon tools. Det andra som händer är att servern inte syns på battlelogs server browser. Så nu undrar jag ju igen, har jag för bråttom eller är det något knas? Lite googling sa att servern eventuellt behöver startas om om den inte syns på battlelog, men jag har inga möjligheter att starta om den. Behövs cpanel för det? Ej heller några svar från rocketblasts support. Någon från rocketblast här i krokarna som kan göra en insats?

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte vad man kan förvänta sig av Rocketblast egentligen. För fyra dagar sedan hyrde jag även en BF3-server som visar sig ha fel server-version installerad vilket gör att servern varken visas på Battlelog eller kan spelas på eftersom man får game/server-version mismatch. Efter fyra dagar har Rocketblast gjort....nada, trots ett antal påminnelser. Fyra betalda dagar åt helvete med andra ord. Så igen, ni på Rocketblast? Kan ni ta tag i det här nu eller vad händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niklasod:

Alltså jag vet inte vad man kan förvänta sig av Rocketblast egentligen. För fyra dagar sedan hyrde jag även en BF3-server som visar sig ha fel server-version installerad vilket gör att servern varken visas på Battlelog eller kan spelas på eftersom man får game/server-version mismatch. Efter fyra dagar har Rocketblast gjort....nada, trots ett antal påminnelser. Fyra betalda dagar åt helvete med andra ord. Så igen, ni på Rocketblast? Kan ni ta tag i det här nu eller vad händer?

Ring dom? Du lär ju få en sjuhelvetes massa mer hjälp av att kontakta dom än att hoppas på att dom hittar hit.

Permalänk
Medlem

Ring dom?

0739046846

Permalänk
Medlem

Jo visserligen. Problemet är ju just att få tag på dem är mer eller mindre mission impossible. Det här var som sagt inte min första utväg direkt.

Permalänk

jag ringde dom.. chefen var jätte förvånad att jag ringde i telefon. så svarade han att han skulle ringa upp om en timma...

3timmar senare ringde jag ett antal gånger innan han svarade. då fick jag direkt hjälp.

men som Muunkie skrev. ring dom! det är lättast

Permalänk

Rocketblast är ett skämt. Helt obefintlig support...
Råder ingen att hyra server där.

Visa signatur

| 2600k | Noctua NH-D14 | Asus P8z68-pro | Corsair 2*4 Gb 1600Mhz Ram | Gigabyte HD 6970 2gb CF | Corsair AX 850W | Benq G2420HD |