Permalänk

awesomehp ta bort

Hej!
Jag har laddat ner awesomehp, ett program som hoppar upp som sökmotor istället för googel när jag startar min webbläsare. Pogramet är grymt irriterande och jag lyckas inte ta bort det. Jag har testat både spy hunter, ren skit, och windows diffender men utan resultat. Vet någon hur jag lycka avinstallera det oönskade programmet? Har någon här haft samma problem?

Tacksam för svar / Marcus

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen > avinstallera program?

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk

testat, det finns inte på kontrollpanelen

Permalänk

Lustigt, fick detta fruktansvärda program installerat i bakgrunden (malware?) igår efter att ha installerat ett helt annat program. Fick 5-6 extra program i Lägg till/ta bort program-listan. Raderade alla dessa och tog även bort Awesomehp som sökleverantör i Internet Explorer. Trots att jag även sökt efter virus och raderat alla de filer som hittades, kan jag fortfarande inte få bort awesomehp från startsidan i webbläsaren. Har googlat runt på det och programmet kan tydligen slöa ned ordentligt på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VivoVivo123:

Lustigt, fick detta fruktansvärda program installerat i bakgrunden (malware?) igår efter att ha installerat ett helt annat program. Fick 5-6 extra program i Lägg till/ta bort program-listan. Raderade alla dessa och tog även bort Awesomehp som sökleverantör i Internet Explorer. Trots att jag även sökt efter virus och raderat alla de filer som hittades, kan jag fortfarande inte få bort awesomehp från startsidan i webbläsaren. Har googlat runt på det och programmet kan tydligen slöa ned ordentligt på nätet.

Du får redigera din länk till din webbläsare. Den lägger in att t.ex IE startas som "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://awesomehp.com**********

Samma sak med Chrome. Hade en användare här som dragit på sig det. Tog längre tid att få bort än att blåsa datorn.

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Du får redigera din länk till din webbläsare. Den lägger in att t.ex IE startas som "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" http://awesomehp.com**********

Samma sak med Chrome. Hade en användare här som dragit på sig det. Tog längre tid att få bort än att blåsa datorn.

Tack för tipset, det fungerar!

Permalänk

Fungerar ej

Inte fungerar det för mig inte! Tagit bort den över hela fucking datorn men kommer ändå till den när jag öppnar chrome, firefox och explorer!!

Asså vad faen...Någon som vill hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taeyeongoo:

Inte fungerar det för mig inte! Tagit bort den över hela fucking datorn men kommer ändå till den när jag öppnar chrome, firefox och explorer!!

Asså vad faen...Någon som vill hjälpa?

Vad exakt har du provat?
Scannat datorn?
Försökt avinstallera?
Provat malwarebytes?

Lite info hade varit fint istället för svordomar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

I'm sorry~ Blev vara så frustrerad. Vet ju inte vad som händer med min dator...
Varit med om att trojaner tagit över min dator en gång och vill inte de ska hända igen!

Har avinstallerat i chrome, avinstallerat chrome och installerat, avinstallerat skiten från datorn, tagit bort mappar, klickat avbryt på installationen (dock installerar den sig ändå?!) virussökt, googlat som en tok men all hjälp jag hittade har inte funkat. Men inte fått upp något än så tror adwcleaner tog bort skiten!

Permalänk

Tjena såg att du hade problem med awesomehp! ändra startsidan till msn.se och sen ska du gå in på kontrollpanelen program och avinstallera program som Suptab kolla vilka som gjort suptab det företaget är viruset så kolla om du har fler program installerat på datorn som är gjort av företaget som skapade SUPTAB! hoppas detta hjälpte!

Permalänk
Medlem

Heej

Jag råkade ut för liknande grejjer på en dator som blev inlämnad hos mig och jag testade allt som ni gjorde fast eftersom att inget av det funkade så kom jag på att man först måste avinstallera skiten å sen utan att gå in i nån webläsare så går man in i registret och letar upp skräpet å tar bort det där sedan omstart på datorn efter det.
Nu skall det vara borta

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz|asus radeon hd 7950|adata ssd 120Gb|Seagate 250Gb|Gigabyte H87 mobo|custom VK|eyefinity setup|
acrylic VK kommer snart!

Permalänk

Hittade inget suptap på hela datorn....plus sätta en sida till startsida och ta bort awesomehp funkar ej. kommer bara tillbaka även om man startar om osv.

Kommer inte upp nått mer skit efter adwcleaner men får typ popups om att jag borde köpa ditt och datt på typ tre av fem hemsidor jag besöker. Dvs youtube, ebay och flashback. Tror inte att någon av dessa sidor skulle medvetet ge popups så man inte ser ett skit på hemsidan om ett par superfula byxor t.ex...

Permalänk

Jag hade samma skit.
Detta tog bort det för mig: gjorde en fullständig skanning med malwarebytes anti malware först, och körde sedan detta http://www.bleepingcomputer.com/download/shortcut-cleaner/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus_95:

Hej!
Jag har laddat ner awesomehp, ett program som hoppar upp som sökmotor istället för googel när jag startar min webbläsare. Pogramet är grymt irriterande och jag lyckas inte ta bort det. Jag har testat både spy hunter, ren skit, och windows diffender men utan resultat. Vet någon hur jag lycka avinstallera det oönskade programmet? Har någon här haft samma problem?

Tacksam för svar / Marcus

Gå in här och ladda ner, jag gjorde det, hade samma problem som du,men nu är det fixat
http://www.yac.mx/sv/guides/browser-hijacker-removal/20140123...

Permalänk

Awesomehp lägger till en sträng i genvägarna som gör att det startas varje gång man öppnar en webbläsare, ta bort allt som står efter t.ex chrome.exe i genvägsegenskaperna så ska startsidan öppnas som vanligt igen

Permalänk
Medlem

För att få bort Awsomehp automatiskt från alla webläsare gå in på länken nedan så kommer det försvinna!:

http://www.techsupportall.com/how-to-remove-awesomehp-com-sea...

Ladda ner Adware-Removal-Tool-v3.8.exe (det finns en länk lägst ner på sidan)

Lycka till!