Permalänk
Medlem

Nystartad Rustserver!

Hallå där alla Sweclockare!

Jag och min kusin har precis startat en ny Rustserver och vill gärna ha med fler folk! För tillfället kan servern hålla 50 spelare online samtidigt.

Vi hyr servern eftersom vi tröttnat på servrar där admins är idioter och fuskar.

Vore skitkul om några fler ville joina servern, alltid trevligt med folk från SC!

net.connect 148.251.44.210:28075

Välkomna!

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk

Har du lust att skriva en liten snabb genomgång om spelet?
Läste att det vara som DayZ ungefär.

vad kostar det?

Permalänk
Medlem

Absolut! Det kostar 18,99 euro på Steam just nu. JAG tycker att det är en blandning mellan DayZ och Minecraft på ett sätt.

Du kan hacka träd och olika typer av stenar för att få resurser, och sedan kan du bygga hus, slott, fort och designa det på ett fantastiskt sätt för att endast vara i alfatillstånd. För tillfället kan du endast bygga i trä eller metall. Sedan kan du använda dig av smältugnar för att smälta dina resurser och göra vapen, skott och så vidare. Jag spelar en hel del DayZ standalone, men det jag tycker blir tråkigt med DayZ är att så fort du är fullt "gearad" så kan du mest springa runt och skjuta nybörjare. Jag är dock fullt medveten att det ser annorlunda ut på Arma 2s DayZ.

Det som blir roligt med Rust för tillfället är att du kan fortsätta att bygga ut på dina byggnader, bygga olika baser, "raida" andras baser och så vidare.

Det finns även radioaktivitet i spelet, och djur som är nära radioaktiva områden droppar loot, och du hittar även loot i radioaktiva områden överlag. Sjukt roligt spel om man är några polare och spelar. Köpte det för tre dagar sen och har redan 35h play time.

Du kan kolla lite på Rust gameplays på YouTube, skulle rekommendera Frankies kanal:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLuMTZBpxpB0clDxJcucvLcV...

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |