Absolut! Det kostar 18,99 euro på Steam just nu. JAG tycker att det är en blandning mellan DayZ och Minecraft på ett sätt.
Du kan hacka träd och olika typer av stenar för att få resurser, och sedan kan du bygga hus, slott, fort och designa det på ett fantastiskt sätt för att endast vara i alfatillstånd. För tillfället kan du endast bygga i trä eller metall. Sedan kan du använda dig av smältugnar för att smälta dina resurser och göra vapen, skott och så vidare. Jag spelar en hel del DayZ standalone, men det jag tycker blir tråkigt med DayZ är att så fort du är fullt "gearad" så kan du mest springa runt och skjuta nybörjare. Jag är dock fullt medveten att det ser annorlunda ut på Arma 2s DayZ.
Det som blir roligt med Rust för tillfället är att du kan fortsätta att bygga ut på dina byggnader, bygga olika baser, "raida" andras baser och så vidare.
Det finns även radioaktivitet i spelet, och djur som är nära radioaktiva områden droppar loot, och du hittar även loot i radioaktiva områden överlag. Sjukt roligt spel om man är några polare och spelar. Köpte det för tre dagar sen och har redan 35h play time.
Du kan kolla lite på Rust gameplays på YouTube, skulle rekommendera Frankies kanal:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLuMTZBpxpB0clDxJcucvLcV...