Vattenkylning - Fråga ang slang & nipplar

Permalänk
Medlem

Vattenkylning - Fråga ang slang & nipplar

Hej,

Håller på att bygga min första vattenkylda burk (borträknat Corsair H100).

Har dock tyvärr upptäkta att mina nipplar inte biter på slangen ordentligt & att den i vissa fall lossnar. Vad kan de bero på.

Jag kör med 6xMonsoon - Push On - 16/10mm - Blå & 4x XSPC - Push On - G¼ - 16/10mm - Black Chrome, slangen jag valt är MasterKleer - 15,9/11,1mm - UV Blå.

När de gäller Monsoon så biter dom inte alls & med XSPC så har slangen släppt på en fitting. Så mina frågor är följande:
1. Finns det något sätt att göra slangen lite tjockare tex eltejp?
2. Kan de vara så att jag skruvat åt XSPC nipplarna för hårt så att den "tryckts ut" så att säga?

Såg fel ut med radbyten
Permalänk
Medlem

Om du läser så står det att rekommenderad slangstorlek till nipplarna är 16mm OD / 10mm ID inte 15,9 OD /11,1 ID som den slangen du har valt. Kan va det som är felet

Såg att CoolerKit inte hade blå slang som var 16mm OD / 10mm men här finns det http://coolingstuff.se/p/59/masterkleer-10-16-uv-blue

Permalänk
Medlem

Jo jag såg de när jag gjorde beställningen, men kan 0,1mm göra så mkt? Nu har jag fått allt på plats men med hjälp av lite eltejp runt slangen. Alla slangar sitter fast jätte bra.

Är de en dum ide & därför bättre att beställa slangen du länkade ist?

Permalänk

0.1mm? Slangen har 1.1mm för stor diameter. Inte konstigt att de lossnar. Mitt tips, byt slang

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

Juste tänkte inte på ID ja de har du nog rätt i, får köpa ny helt enkelt :/

Permalänk
Medlem

Jag har svårt och tro att det skulle göra någon skillnad men tydligen gör det det. Om slangen inte lossnar eller det börjar läcka så kan du ju köra så! Men jag hade nog köpt ny slang

Permalänk

Köp en ny slang, slangar kostar ändå bara ca 100kr!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB