kan man inte hämta ut paket med kolli nr?

Permalänk
Hedersmedlem

På Ica här i åtvid brukar det gå bra att få ut paketet utan avi. De kan visserligen bli lite sura när man kommer fyra-fem gånger på en dag och frågar om det har kommit nåt paket.

Har man stora paket så blir de bara glada om man kommer och hämtar det direkt. Rekordet hittills är att hämta paketet 10min efter att de fått in det.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Önskar att fler företag kunde använda sig av t.ex. UPS för att skicka varorna. Jag beställde ett grafikkort från Crucial i UK i tisdags eftermiddag. På torsdag morgon kl 9 hade jag kortet i min hand då en UPS-snubbe svängde förbi och lämnade av paketet. Frakten enligt crucials hemsida var £5. Mycket billigare än t.ex. postens alternativ, och dessutom var det från utlandet... Sen att det bara tog 1½ dygn att få hit paketet från utlandet utan att behöva vänta på en avi och sedan åka till ICA för att hämta ut det av en ilsken kassörska, ja... vad ska man säga... världsklass?

Hehe,att du fick hit pkt så fort från utlandet beror nog mycket på samtrans juh,(flera saker som skall till samma ort)En annan liten sak så är juh UPS jordens största frakt företag,tom Danzas får juh ta o krypa iväg=)=).Nä till saken ja e imponerad,Posten e dyra!!,tar lite tid(sen e inte Chaffisarna som kör ut pkt,Terminal Människorna alltid så varsamma om PKT,har juh kört för dom...

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabbax

Hehe,att du fick hit pkt så fort från utlandet beror nog mycket på samtrans juh,(flera saker som skall till samma ort)En annan liten sak så är juh UPS jordens största frakt företag,tom Danzas får juh ta o krypa iväg=)=)

Tur tror jag inte att det var. Paketet skickades med Express Saver, och enligt deras hemsida skulle paketet vara framme just den dagen jag fick det - innan arbetsdagens slut dvs. Nu fick jag ju det på morgonen, så lite tur hade jag väl, men jag hade ändå fått det under dagen enligt deras frakttider.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

UPS levererar även på lördagar. Jag beställde fyra CD-skivor från USA förra torsdagen (på kvällen svensk tid). Vid elvatiden lördag förmiddag ringer det på dörren: leverans från UPS. Jag blev något förvånad måste jag säga, hade inte räknat med att få skivorna förrän efter en vecka tidigast. UPS äger!