Spotify får nytt utseende

Permalänk
Medlem

Spotify får nytt utseende

"Spotify's new design is cleaner, darker and puts the focus on content" - Engadget

Skrivet av Omni.se:

Med start idag rullar Spotify ut en helt omdesignad tjänst. Förändringarna gäller såväl webbversionen som desktopklienten och iOS-apparna. Android följer inom kort. Det är den största visuella förändring som tjänsten genomgått någonsin och precis som många andra användargränssnitt nu för tiden är designen platt. Det nya utseendet är också mycket mörkt, eller ”swedish death metal dark” som techsajten Engadget väljer att definiera det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Det som är relativt buggfritt på (min) Android nu. Hoppas vi inte skickas tillbaka ett år på den fronten.

Ser bra ut för övrigt.

Permalänk
Medlem

Gillar det jag ser. En mycket simplare och renare design

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Det som är relativt buggfritt på (min) Android nu. Hoppas vi inte skickas tillbaka ett år på den fronten.

Ser bra ut för övrigt.

Jag ser fram emot den nya designen, gillar den skarpt Som du säger, hoppas det blir en smidig övergång med så lite buggar som möjligt. Jag hoppas också att Swarm.fm-appen i desktopversionen fortsätter att fungera.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Oh ja just det, den här designen har varit ute för betatestare sen september förra året, och det ser ruskigt bra ut! Längtar (tydligen på väg ut just nu til lalla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Oh ja just det, den här designen har varit ute för betatestare sen september förra året, och det ser ruskigt bra ut! Längtar (tydligen på väg ut just nu til lalla)

Hoppas det, denna version skall tydligen också fixa Crossfade och Gapless playback som bara har varit trasiga i flera månader..

Permalänk
Medlem

Ser najs ut, antar jag!

Permalänk
Medlem

Som det ser ut idag så känns det lite rörigt. Hoppas på det bättre nu.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas storleken på texten blir mindre än i Betan, lite väl stor...

Permalänk
Medlem

ingen uppdatering här ännu i alla fall.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Grymt! Längtar tills man får den. Standard utseendet börjar bli lite tråkig ^^

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

Hoppas storleken på texten blir mindre än i Betan, lite väl stor...

Är ju bara ändra fontstorleken själv med t ex Xposed Framework annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Är ju bara ändra fontstorleken själv med t ex Xposed Framework annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Menade på Windows, vill inte ändra DPI inställningar eller så och vill inte ha något bakgrundsprogram som kör hela tiden, då kör jag hellre på den stora texten.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande standard designen på datorn och min Android enhet. Jag trodde uppdateringen har redan kommit? Är det fortfarande beta?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Har fortfarande standard designen på datorn och min Android enhet. Jag trodde uppdateringen har redan kommit? Är det fortfarande beta?

Skulle släppas på IOS o desktop först, Android får vänta tydligen.

Permalänk
Medlem

Någon som sett om de kommer att implementera Spotify Connect i desktopversionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Skulle släppas på IOS o desktop först, Android får vänta tydligen.

Varför har jag fortfarande originala designen på min desktop?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt få uppdateringen till desktop typ nu, så man slipper vänta..? Spotifys stegvisa uppdateringar brukar ta väldigt lång tid.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanyaIV:

Menade på Windows, vill inte ändra DPI inställningar eller så och vill inte ha något bakgrundsprogram som kör hela tiden, då kör jag hellre på den stora texten.

Ja, usch för att köra saker som får andra saker att bli som man vill!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Ja, usch för att köra saker som får andra saker att bli som man vill!

Vill hålla min dator så ren som möjligt för tillfället.

Permalänk
Medlem

Vore mer värt om appen till iPad fungerade lika najs som till iPhone med Discover-funktionen..

Permalänk
Medlem

Designen återfinns redan på play.spotify.com, riktigt fint!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

och fortfarande ingen chromecast support, jäkla sonos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvemoon:

och fortfarande ingen chromecast support, jäkla sonos!

Jag sade upp Spotify till förmån för Google Play Music nyligen, just på grund av detta.

Visa signatur

Rigg: AMD Ryzen 9 7900X3D, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, Kingston 64GB DDR5 (6000 MHz), MSI Ventus 3X RTX 5090 OC, Corsair RM1200x Shift
Tillbehör: LG C2 48" OLED, Razer Kraken V4X, Razer Ornata V2, Razer Basilisk V3

Permalänk
Medlem

Även fast Spotify nämnde att en uppdatering kommer till Windows Phone denna vår är det inte tillgängligt ännu. Kanske något under Build-eventet?

Permalänk

Tog precis ner på min iphone, ser snyggt ut iaf:)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Finns det något sätt få uppdateringen till desktop typ nu, så man slipper vänta..? Spotifys stegvisa uppdateringar brukar ta väldigt lång tid.

http://www.javiersantos.me/post/71959098951/download-for-win-...

Där har du en guide.
Det är dock inte senaste versionen, men du får utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

http://www.javiersantos.me/post/71959098951/download-for-win-...

Där har du en guide.
Det är dock inte senaste versionen, men du får utseendet.

Tack, det fungerade Kan den uppdateras till senaste versionen automatiskt när den väl släpps, eller måste jag gör det manuellt?

EDIT: Verkar vara manuellt som gäller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en kompis som har haft det ett tag nu. Är väl betan någon skrev om

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

Meh.. Har en redigt gammal version av Spotify installerad. Vill inte ha en massa ''Discovery'', Facebook, Appar nonsens.

Jag vill bara ha musik... Och en equalizer skulle vara heeelt okej att ha också