Permalänk
Inaktiv

Problem med hårddisk, hjälp.

Tjabba.

För några veckor sedan så blev, helt plötsligt, mitt Windows 8.1 helt tokigt. När jag startade igång datorn tog det kanske 4 gånger så lång tid innan den hoppade in i skrivbordsläge. Väl där så frös sig programmen stup i kvarten, och ja, det mesta pekade på en trasig hårddisk.

Jag lyckades ominstallera Windows på min SSD igen, men lät den mekaniska hårddisken ej vara ansluten, så ingen Windows-fil skulle hoppa över. Saker och ting fungerade bra till en start, men tycker nu trots allt att den dummar sig en del, men vet dock inte om det är jag som analyserar allting mycket mer än innan.

Exempelvis kan den ibland vara några sekunder segare på att komma in på skrivbordet, saker och ting fryser sig men efter kanske 10 sekunder hoppar det till och blir bra, exempelvis att det ej händer något när jag klickar på "Den här datorn", inte ens markeras, men efter ett tag kommer det upp, läs ungefär 10 sekunder. Även syns ibland inte vissa filer, som jag tidigare lagt i en mapp, men känns som detta är inställning av något slag.

Finns det något jag kan göra för att ta reda på om det är problem, då garanti-tiden inte är alltför långt borta.

Mvh, B.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erben:

Sök av disken och se om det finns trasiga sektorer.

Lite osäker angående detta, tips på något program som man kan göra detta med?

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Inaktiv

Tackar, ska kolla det här så fort jag har möjlighet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Den hittade ingenting efter genomsökningen, ska jag bara anta då att allt är grönt, eller finns det ytterligare steg man kan pricka av?

Kan det vara något slags fil jag har som är korrupt kanske?