Permalänk
Medlem

Tele2 4G priser ??

Dom måste väl ändå skämta, jag har två 80gig 4g abb och betalar mindre än dom stackare som köper 60gig idag..

http://www.tele2.se/mobilt-bredband/abonnemang.aspx

Permalänk
Medlem

Måste ha blivit något fel? På 3 kostar 100gb 399 kr i månaden.

Permalänk
Rekordmedlem

Det stämmer säkert eftersom priserna har gått upp nått enormt de sista åren och det är samma sak hos alla operatörer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bara sök lite i forumet, finns redan 10-tals trådar som avhandlar dessa förändringar.

Kort och gott så blev det såhär när operatörerna tillslut insåg att det är data och inte sms/samtalstrafik dagens användare förbrukar.

Däremot är ju tele2's marknadsföring bajs. Att ens jämföra ert mobilt bredband med 15-60 gigs gräns mot adsl borde ju strida mot nån marknadsföringslag.

Permalänk
Medlem

Priserna stämmer. Det är inget konstigt. Priserna är fortfarande lägre än vad Telias och Telenors är om man slår ut det på vad varje GB kostar.

Tre (100GB 399kr/månad): 3,99kr/GB
Tele2 (60GB 699kr/månad): 11,65kr/GB
Telenor (12GB 399kr/månad): 33,25kr/GB
Telia (10GB 399kr/månad: 39,9kr/GB

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Operatörernas marknadsföring av 4G som en ADSL ersättare har slagit tillbaka på dom själva, och därav också på oss konsumenter. Må fibern komma fort

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Sitter med 100GB för 149,50kr per månad på landstället från Tre. Allt man kan hoppas på nu är att Tre inte får för sig att avbryta det, känns ju som guld värt vid det här laget.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

***bort***

Kan inte annat än hålla mä. Har 40GB från Universal Telecom för 169:- det får väl anses vara en fantastiskt bra deal helt plötsligt :s

Tagit bort citat av meme
Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Entusiast

Tur att vi har kvar vårat med obegränsad data för typ 449kr i månaden eller något sådant

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Själv har man bredbandabolaget och betalar 349kr för 100 GB/månad och full hastighet (alltså ~ 80/40 Mbit).

Permalänk
Medlem

För upp till två månader sedan så hade Tele2 samma abonnemang med 60 eller 80GB tak, minns inte exakt hur mycket det var, men det var i alla fall den dyraste sk. Large och kostade 399kr/mån mot 699 som det är nu. Det billigaste abonnemanget dvs. Liten, kostade 169kr och nu ligger den på 199. Har ganska bra koll för jag funderade ganska länge på att skaffa 4G från dem. Under de två månaderna måste de ha infört On/Off pakett också, och när jag gick in på deras sida igen för ca. 2 veckor sedan för att kolla om något ändrade sig med priser (blivit billigare såklart), modem eller kanske ett bra erbjudande, men jag fick en chock istället. Visste inte om det var jag som var för stoned just den dagen och inbillade mig men nej, de har bara blivit parasiter och tänker inte skaffa ett skit från dem längre.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag kommer ihåg när Telenor kom med kontantkort med obegränsad trafik för 180kr månaden, det var bättre förr

Det stinker om operatörerna när de nu marknadsför sina skittjänster som ersättning till fast uppkoppling hemma och samtidig har dessa löjligt låga trafikgränser, alla borde anmäla marknadsföringen.
http://www.konsumentverket.se/anmalan/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Och sen angående deras jäkla HBO deal:
http://newsroom.tele2.se/true-blood-och-game-of-thrones-i-mob...

Citat:

– Konsumtionen av streamad film, musik och serier har ökat explosionsartat. Våra kunder vill kunna se serier och film när som helst och vi gör det möjligt genom vårt utbyggda och snabba 4G-nät. Med HBO Nordic ger vi våra kunder allt i ett, en snabb surfupplevelse och ett högkvalitativt innehåll, säger Samuel Skott, chef för Tele2 privat.

Japp, dom har helt rätt i att man vill se streamade film överallt. Men borde dom inte fokusera på att göra det dom ska, leverera datatjänster? Grattis kund, du får 6 månader gratis HBO, värde 79 kronor i månaden. Dock får du betala 449:- för 10 gig data.

Enligt hbo nordic tar en hdström 4Mbit. Det är 0,5 meg per sec vilket ger 1,2 gig data för ett 40 minuters serieavsnitt. Efter ungefär 8 avsnitt är datan helslut för resten av månaden.

Så ja, jag kan se serier och film "när som helst i deras 4g nät" men endast 8 avsnitt i månaden och det baserat på att jag inte använder min mobildata till nått annat.