Permalänk

tele 2 mobiltbredband xl HJÄLP

Tjena!
Jag har ett tele 2 mobiltbredand xl hemma och det är jävligt dåligt och har tröttnat på detta... så söker hjälp här...

För det första så tar surfen slut efter någon vecka! och så är det även dålig uppkoppling så jag laggar när jag spelar!

jag har funderat på att kombinera detta internet med ett fast bredband!

så jag kollar om ni har några bra tips på nytt internet som inte är för dyrt och bra!
och även om jag skulle kunna ha en ny router till mitt mobila för att förbättra de ?

Tacksam för bra och snabba svar!

Permalänk
Medlem

Om surfen tar slut efter en vecka så är väl det enda du kan göra:
Surfa mindre eller beställ mer data till ditt bredband

Permalänk
Medlem

Om det inte fungerar som det ska, ring och gör en felanmälan. Då kan du förhoppningsvis få problemet löst.

Att datamängden tar slut är pga att du använder för mycket data, t.ex laddar ner för mycket filer osv.

Att hjälpa dig med ett fast bredband är en omöjlighet utan att vi vet vilka alternativ som finns tillgängliga för dig i det hus där du bor.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk

jag har kontaktat dem men de säger inte så mycket.
jag laddar aldrig ner och streamar inte mycket film heller

Permalänk
Medlem

Hur många GB har du i månaden idag?

Tre verkar ha högst på deras Mobila bredband kontant för 299 kr/månaden med 100GB och så kan man köpa startpaket med ett 4G-modem för 499 kr.

Om 100GB inte räcker så måste du antingen fylla på oftare än 1 gång/månad eller skaffa fast bredband utan begränsningar.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av ponanmsi:

Hur många GB har du i månaden idag?

Tre verkar ha högst på deras Mobila bredband kontant för 299 kr/månaden med 100GB och så kan man köpa startpaket med ett 4G-modem för 499 kr.

Om 100GB inte räcker så måste du antingen fylla på oftare än 1 gång/månad eller skaffa fast bredband utan begränsningar.

jag har 80gb i månaden, och att fylla på 5g ( som är högst ) kostar 200kr och det är lite väl dyrt tycker jag och de räcker i bara 2 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av olsson1996:

jag har 80gb i månaden, och att fylla på 5g ( som är högst ) kostar 200kr och det är lite väl dyrt tycker jag och de räcker i bara 2 dagar

Jag menade att om du skaffar Tre bredband kontant så kan du fylla på 100GB när datan tar slut och får 100GB i 30 dagar från dagen du senast tankade.
Kostar 299kr varje gång man tankar med 100GB och man kan göra det så ofta man vill, inte bara en gång i månaden som när man har abonnemang.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ponanmsi:

Jag menade att om du skaffar Tre bredband kontant så kan du fylla på 100GB när datan tar slut och får 100GB i 30 dagar från dagen du senast tankade.
Kostar 299kr varje gång man tankar med 100GB och man kan göra det så ofta man vill, inte bara en gång i månaden som när man har abonnemang.

Men för de pengarna får man en fast uppkoppling med obegränsad trafik, mobilt bredband är inget seriöst alternativ för hemmabruk idag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men för de pengarna får man en fast uppkoppling med obegränsad trafik, mobilt bredband är inget seriöst alternativ för hemmabruk idag.

Om man kan få fast bredband med bra hastighet så är det ganska självklart att man ska välja det, speciellt om man spelar online och använder mycket data, men jag skrev ett (enligt mig) bättre alternativ än det TS använder idag om han/hon ska fortsätta ha mobilt bredband.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6