Permalänk
Medlem

Creative inspire 6.1

Creative inspire 6.1, är det systemet något att satsa på?
det ska användas till mjaa....musik och spel eller det vanliga..
har ett SB Audigy 2 Ljudkort o det är därför ( pga stödjandet av 6.1 ) som ja tyckte detta ljudsystem verkade bra.

nåja är ljudet bra, o subben...någerlunda kraftfull eller är hela paketet ett skräpsystem?
det kostar 1500kr vilket verkar rätt lite för ett sådant ljudsystem, det är därför jag är lite öööh fundersam..men är det värt att lägga pengar på?

iallafall...är det bra ljud ( klart rent ) i högtalarna och kan man spela högt eller någerluna högt med dem?

någon som har det, någon som vet? bör detta köpas?

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Medlem

Kanske är ok men jag skulle satsa på 550 THX creative systemet för 3k.

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

joo jag har faktiskt tänkt på det systemet också. men...för de första så kostar det mer än dubbelt så mycket ( 3500kr med frakt ) medans inspire 6700 kostar 1500 kr.
och sen har ja en lillasyrra vilket gör att jag inte ofta kommer kunna spela jätte högt, vilket får en o undra om det är värt o lägga pengarna på ett sånt system...!

därför vill jag veta om Creativ Inspire 6700 är bra, o ger klart ljud ( och kan spelas högt med ibland ) i förhållande till pris osv.

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Medlem

Var det inte dom högtalarna som man fick med ett dåligt nätaggregat som pajar subben allteftersom?

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

"som pajjar subben allteftersom???" den meningen låter inte bra... den låter dååålig..... stämmer det??? säker på att det var 6700????

hmm...nu e ja verkligen nyfiken på om det är ett bra köp!

Visa signatur

jag e jag

Permalänk

Fundera på om du verkligen behöver 6 högtalare. Personligen tycker jag surroundljud är överskattat. Om du mest lyssnar på musik (eller spelar spel som inte utnyttjar surround till fullo) så är det ju bättre att satsa på bättre och/eller billigare 2.1-system.

Har tyvärr inget att rekommendera eftersom min dator är för sunkig för att offra högtalarpengar på.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox
"som pajjar subben allteftersom???" den meningen låter inte bra... den låter dååålig..... stämmer det??? säker på att det var 6700????

hmm...nu e ja verkligen nyfiken på om det är ett bra köp!

Ja Creative har väl bara ett 6.1 system så det kan väl inte vara någon annan. Creative vet ju om problemet men de högtalare som fortfarande säljs i butiker kan ju vara dom äldre som det är problem med. Men ärligt talat vet jag inte vad du ska med ett 6.1-system till, även om man kollar mycket dvd-filmer på datorn så är det Dolby 5.1 som gäller, i spel är det fortfarande 4.1 som man behöver. Själv skaffade jag Creatives 4400 4.1 som jag är nöjd med, i synnerhet eftersom dom kostade 629:- när Computer City hade rea.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

äääh jag ville bara ha det där 6.1 systemet för att de var någerlunda snyggt o verkade bra till det där priset
sen om man behöver det sådär mycket e väll strunt samma men coolt o ha
men är det inte bra eller dåligt ljud i dem så...är det juh piss men..ja ville ha ett bra ljudsystem för det priset, och det verkade vättigt o lägga pengar på.
men... jag hade kanske fel, iallafall är systemet slut så skulle ja få ett system skulle det vara ett antagligen helt nytt från tillverkarna!

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Avstängd

Jag håller med dig om att sorround system är överskattade. Min kompis köpte ett 5.1 Logitech paket för 4000 kr för att titta på Divx på sin platta 15" och sitt 4.1 ljudkort som inte ens har digital utgång.

Skaffa ett 4.1 eller ett 5.1 system med bra ljud istället.

Visa signatur

2800 mhz, 512 mb rdram pc 1066, 120 gb HD, ATi Radeon 9700, Creative Audigy II, Altec Lansing 4.1 ljud anlägning, 17" TFT skärm.

Permalänk
Medlem

det är juh där frågan ligger...är det bra ljud i det där 6.1 systemet...
rätt bra om man kommer undan med ett bra system för runnt 1500....därför undrade jag om nån hade det, och kunde intyga att det var bra eller inte...

hehe..o se på film...mjaa....de giter man inte göra på en skärm..de gör man genom tv:n juh.. så det ska inte systemet användas till och imed att jag bara ska ha det till spel, musik så vill jag inte ge 4000 för ett ljud system

så frågan kvarstår har nån creatives (6700) 6.1 system o kan egentligen intyga att det är ett bra köp, eller suger högtalarna så mycket att man ska hålla sig borta från dem?

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Medlem

mmm DTS mmm THX mmm spara pengarna köp nå riktigt sen, har aldrig gillar ljudsystem till datorer, det ska vara fina fina fisken grejer inte nå plastigt datorskit

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)