MSI GTX 780 vs Gigabyte GTX 780

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av EatingHotdogs:

Varför ens titta på MSI när EVGA kostar lika mycket?

Twin Frozr > ACX ....

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd

Twin Frozr kylaren håller extremt hög klass, jämfört med ACX är den ljusår bättre, hur vet jag, jag har haft flera kort med båda kylarna, så det är ingen andrahandsinformation eller hearsay, ACX korten var 10-20C varmare i snitt och lät avsevärt mycket högre.

MSI har också kvalité på komponenterna, likaså EVGA; där är dem lika.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av m86s:

Twin Frozr kylaren håller extremt hög klass, jämfört med ACX är den ljusår bättre, hur vet jag, jag har haft flera kort med båda kylarna, så det är ingen andrahandsinformation eller hearsay, ACX korten var 10-20C varmare i snitt och lät avsevärt mycket högre.

MSI har också kvalité på komponenterna, likaså EVGA; där är dem lika.

MVH

Hur många Grafikkort har du haft? ACX finns bara på 700 serien och på gtx 660 som kom med ACX kylaren förra året.

Sen kyler ACX bättre på 780 men det låter mer. http://www.legitreviews.com/nvidia-geforce-gtx-780-ti-video-c...

Permalänk

Kommer EVGA kortet få plats i mitt chassi ifall jag för tillfället har ett HD 7950?

Permalänk
Medlem

Haft både ett asus moderkort samt ett asus grafikkort, båda har krånglat...
Säger inte att asus är dåliga, men känns som dom är lite överhypade.
Mitt Gigabyte gtx 780 har fungerat sjukt bra och har inget alls att klaga över förutom att kylaren
låter lite för mycket för min smak i vid höga varvtal.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi