Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Aug 2006

illaluktande headsett

tja,
Har ett pinsamt problem nu när värmen varit på oss dem senaste 3 veckorna.
jag har setat och lirat med mitt headset och eftersom det varit jävligt varmt så har jag svettats en hel del.
Headsetet har blivit svettigt av mig och jag har flera gånger setat med Toapapper på muffarna för att torka dom
Problemet är att äckelskiten har börjat lukta illa som fan nu.
Finns det något bra och smidigt sätt att göra rent dessa och ta bort lukten, Muffarna går inte att ta bort.

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Lägg in hela headsetet i frysen i en försluten plastpåse över kvällen. Tina upp det och det är klart för användning igen

Bakterierna som luktar äckligt fryser ihjäl. Fungerar även utmärkt på gympadojor, jeans och annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Neonodia:

tja,
Har ett pinsamt problem nu när värmen varit på oss dem senaste 3 veckorna.
jag har setat och lirat med mitt headset och eftersom det varit jävligt varmt så har jag svettats en hel del.
Headsetet har blivit svettigt av mig och jag har flera gånger setat med Toapapper på muffarna för att torka dom
Problemet är att äckelskiten har börjat lukta illa som fan nu.
Finns det något bra och smidigt sätt att göra rent dessa och ta bort lukten, Muffarna går inte att ta bort.

Vilket headset har du? Det kanske går att plocka bort kuddarna (för rengöring/byte)

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2011

Killbom's idé funkar jätte bra. Mina hörlurar har avtagbara muffar och jag brukar göra detta vid behov. Elektroniken kommer inte skadas av kylan men du måste se till att de tinat ordentligt innan användning.

Main: Ncase M1, MSI Z170 mITX, Intel i7 6700, GTX 980 Ti, 16 GB 2400 Mhz, Samsung 850 Evo 500GB, Silverstone SFX 600watt
Portable: Microsoft Surface Pro 4, i7, 8 GB, 256 GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Killbom:

Lägg in hela headsetet i frysen i en försluten plastpåse över kvällen. Tina upp det och det är klart för användning igen

Bakterierna som luktar äckligt fryser ihjäl. Fungerar även utmärkt på gympadojor, jeans och annat.

Haha även om det var ett seriöst inlägg så lät det riktigt komiskt Dock stämmer det säkert som du säger.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Aug 2006

Har steelseries siberia headset och jag har försökt ta bort muffarna men dem sitter fast.

Skrivet av screamin-daemon:

Vilket headset har du? Det kanske går att plocka bort kuddarna (för rengöring/byte)

Får testa detta.. Ska spruta på lite sprit på dem också.

Citat:

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Neonodia:

Har steelseries siberia headset och jag har försökt ta bort muffarna men dem sitter fast.

Enligt denna videon sitter muffarna med lite lim (Siberia V2), ska gå att ta bort och köpa nya på t.ex. Ebay.

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Registrerad
Aug 2006

Har iofs v1 eller den första.. Kanske är samma muffar på den ska kolla och se om det går att ta bort och vad nya muffar kostar

Skrivet av screamin-daemon:

Enligt denna videon sitter muffarna med lite lim (Siberia V2), ska gå att ta bort och köpa nya på t.ex. Ebay.

https://www.youtube.com/watch?v=D56L_oxA4r8

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A